Skip to content

למשה לורבר יש הצעה: במקום לגרוע סבסוד מחרד שאינו עובד – תן לו בונוס כשיצא לעבוד

משה לורבר – מאמר דעה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

על שילוב חרדים בשוק העבודה – התחושה הראשונה  שלי הייתה נמהרת ואמוציונאלית, תכנית הייעול של שר האוצר אביגדור ליברמן לקראת מימוש תקציב 21-22  הייתה שהנה ליברמן מתחיל לממש את תכניות "החרדים על המריצה ולמזבלה הקרובה". ליברמן הודיע כי החל משנת הלימודים הקרבה הוא החל בקיצוץ הקצבאות לחרדים: ביטול סבסוד מעונות וגנים לילדי החרדים.

שר האוצר הסביר כי הוא משנה את תנאי הזכאות להנחות במעונות היום היות ו"המנגנון הנוכחי פוגע בהורים עובדים ומתעדף את אלו שאינם ולכן השינוי מתבקש" .  ההחלטה צפויה להשפיע 18 אלפי משפחות בישראל – רובן מהמגזר החרדי וההנחות שיבוטלו נאמדות לפי ב-400 מיליון שקל בשנה . כצפוי חברי הכנסת החרדים הביעו זעם על ההודעה: "מדיניות ממשלת הזדון". ליברמן מצדו טען כי ההגיון אומר שגם הגבר יצא לעבוד ולו בחצי משרה, או אז הסבסוד יתקבל.

כצעיר חרדי אני אומר לכם, בואו וֹנבדוק – בנט סער לפיד הבטיחו לא לפגוע בציבור החרדי וברית האחים והגזירות של ממשלת לפיד-בנט 2013-2014 לא יחזרו עם שדרוגים וגזירות קשות יותר כנגד המגזר החרדי ההסתה והפילוג גם תיפסק. אמרו טרום בחירות.

צילום אילוסטרציה: חדשות 12- צילום מסך

איפה האמירות ערב הקמת הממשלה ועם הקמתה לפני כמעט חודש שהבטחתם שאתם פועלים כנגד העסקנים והנציגים החרדים ולא כנגד החברה החרדית? הבטחתם לא לפגוע בציבור החרדי והדתי ולא לפעול נגד נושאים בעלי מחלוקת קשה והם יישארו בצד. לאן דברים אלו נעלמו ברגעי האמת?
והנה היום ההחלטה של שר האוצר אביגדור ליברמן בעצם גורמת שוב כמו בשיא ממשלת לפיד-בנט של 2013-14 עם חוק הליבה ועם חוק הגיוס עם סנקציות פליליות וכלכליות חמורות שאז החברה החרדית כולה גם החרדים המודרניים וגם החרדים שנגד העסקנים והנציגים החרדים בחרו לעמוד לצד האחים שלהם נגד הגזירות החמורות שפוגעות במשפחותיהם. הנה גם הפעם שר האוצר מתחיל להזכיר את החשש ואת התוצאות שכולנו יודעים של מה שהתרחש לפני כמעט עשור חוזר חלילה עם גזירות קשות ושדרוגים רבים יותר. מה אשמים הילדים והילדות הנערים והנערות החרדים? במה הם חטאו שההורים שלהם ככה מתנהגים?

מר ליברמן, אסור לך לחזור על הטעות של ממשלת לפיד-נתניהו-בנט של 2013-2014 ושוב ללכד את החברה החרדית כולה כנגדה. אסור שממשלה שמדברת צועקת שהיא ממשלת שינוי ריפוי ואיחוי הקרעים אחרי 73 שנות שיסוע ופילוג בינינו אז לדברים מאין אלו אין מקום. פועל ההיפך מכך. זכור אדוני כי כשאתה פוגע קשות באחים אז הם מתאחדים חשוב לזכור.
כן, כן מר ליברמן, דווקא בתקופה שהחרדים המיואשים והמתוסכלים והחרדים המודרניים גדלים בקצב מואץ ותופסים נתח משמעותי מהחברה החרדית בטח לאור שנתיים וחצי של מערכות בחירות הסתה קשה פילוג ושיסוע בינינו דווקא אחרי יותר משנה וקצת של קורונה וכל ההסתה והפילוג כנגד החברה החרדית שתרמה גם למאות אחוזים בנשירה ובחבירה של חרדים רבים לסטטיסטיקה של החרדים המודרניים והחרדים המתוסכלים והמיואשים והזועמים כנגד העסקנים והנציגים החרדים. פעולה מהירה כזו תגרום להתלכדות כנגד ממשלתך והסתגרות גדולה יותר של הציבור החרדי.

אז אני שואל אותך – דווקא עכשיו יותר מתמיד זוהי ההזדמנויות הכי קריטיים לעצב את 70 השנים הבאות. דווקא עכשיו?

בפני ממשלת השינוי הזו עומדות שתי אפשרויות, או שינוי למען ריפוי ואיחוי הקרעים אחרי 73 שנות שיסוע ופילוג בינינו אבל באמת! – או ממשלת שינוי של ממשלת לפיד-בנט 2013-2014 עם שדרוגים

1 Comment

  1. יפה יוסף
    11 ביולי 2021 @ 14:51

    יישר כוח למשה לורבר,

    הרבה זמן האיש היקר הזה טורח ועמל למען החברה בכלל ולמען החברה החרדית בפרט. עם התמדה ורצון טוב, אני מאמינה ומקווה שגם יראה פרי לעמלו, בזכות הרצון הטוב שלו ובזכות ההצעות והפתרונות היצירתיים שלו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן