Skip to content

כלבות מיוחמות, נחשים ופרעושים – אביב הגיע

השירותים הווטרינריים של גוש דן ריכזו עצות כיצד לעבור בשלום את העונה הפורחת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מגפון אביביהנקבות מתייחמות, הנחשים מתעוררים – עונה של התחדשות ופריחה עבור הטבע כולו. השירותים הווטרינריים  של גוש דן ריכזו עצות כיצד לעבור בשלום את העונה הפורחת 

מאת כתבת מגפון 

  • בעונת האביב מתייחמות כלבות רבות, כחיות רבות בטבע, המסונכרנות להתרבות עם התחממות מזג האוויר. תופעה זו גורמת לכלבים רבים ריגוש והתעוררות מינית.

הנקבות המיוחמות מפיצות ריח המושך את הזכרים, ועל כן כלבים רבים בורחים מביתם ו/או מחצרות ביתם. הכלבים האלה גורמים למטרדים רבים כגון שוטטויות והבהלת הציבור ברחובות, נביחות וקרבות בין הכלבים על הזכות להזדווג עם הנקבה המיוחמת.

ילדות וכלב ליד הירקון
להחזיק את הכלבים קשורים ולהיזהר מנחשים (צילמה: שרית פרקול)

בימים אלו, יותר מתמיד, חשוב להקפיד לצאת עם הכלב לטיול כשהוא קשור ברצועה ומוחזק על ידכם, להקפיד לסגור את חצרות הבתים, וכמובן לוודא כי כלבכם מחוסן ומשוּבב (שבב אלקטרוני) כחוק ושפרטיכם מעודכנים במאגר השבבים הארצי. באופן זה, אם הכלב יברח, ניתן יהיה לאתר את בעליו. אם ברצונכם לבדוק האם פרטיכם מעודכנים במאגר השבבים הארצי או שברצונכם לעדכן שינוי בפרטים, ניתן להתקשר למשרדי השירותים הוטרינרים איגוד גוש דן בטלפון 03-6312222 (רב-קווי).

  • עם בוא האביב מתחילה התעוררות הנחשים והם מתחילים להיות פעילים. לפיכך, יש להקפיד על גיזום עשביה מיותרת ועל ניקוי שטח המחייה בו נמצא הכלב מחפצים ללא שימוש ומגרוטאות. יש לגלות ערנות לאפשרות הכשה. הכשת נחש בכלב או בחתול מתבטאת לרוב בנפיחות משמעותית באזור ההכשה.
  • פרעושים וקרציות – עם התחממות מזג האוויר והתארכות הימים בוקעות ביצי הפרעושים והקרציות, שמחפשות כל בעל חיים (כולל אנשים), לטפס עליו, להיאחז בו ולהתרבות עליו. כדאי להקדים תרופה למכה ולשים לחיות המחמד טיפול מונע כגון אמפולות וקולרים נגד קרציות ופרעושים. ניתן לבצע גם טיפול מונע על ידי ריסוס מקצועי ומבוקר (המבוצע ע"י בעל מקצוע) באזור בו מסתובבת חיית המחמד.
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן