Skip to content

חגיגת כוכבים ומוסיקה ישראלית בגן הפסלים במוזיאון ישראל

יוני רכטר, ג'יין בורדו וקרן פלס מגיעים לירושלים ויופיעו בגן הפסלים של מוזיאון ישראל. המוזיקה הנהדרת שלהם תרחף תחת שמי ירושלים הקרירים בין הפסלים של פיקאסו, קדישמן, תומרקין, הנרי מור, ואניש קאפור. הירושלמים יתבשמו מן החיבור המיוחד של צלילי מוזיקה שיעיפו אותם לשמים, ואמנות פלאסטית משובחת. קיץ מתוק בירושלים. גם התל אביבים מוזמנים!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יוני רכטר, ג'יין בורדו וקרן פלס פותחים את הקיץ הנוכחי במופע מלהיב בגן האמנות של מוזיאון ישראל.  מוזיאון ישראל, ירושלים מציע חוויה מיוחדת של אמנות ותרבות באוויר הירושלמי הצלול.. יומיים קסומים של הופעות מוסיקה ישראלית אהובה בין פסליהם של הפסלים והאמנים הגדולים בעולם והמובילים בארץ. 

קרן פלס, בחגיגת הקיץ בגן הפסלים במוזיאון ישראל (צילום: יגאל סלבין)

 

יוני רכטר, עם השירים המוכרים  והאהובים  מכל התקופות ( צילום: אריאל בשור)                                         

גן האמנות של מוזיאון ישראל הוא אחת הפנינים המרהיבות של המוזיאון. הגן הענק, שעיצובו שואב השראה מנוף הטראסות המקומי, מציע מפגש אינטימי עם יצירות מופת על רקע הנופים הקסומים של ההרים והגבעות בירושלים. ברחבי הגן פזורים פסלים מרשימים פרי יצירתם של אמנים בעלי שם בארץ ובעולם. 

 

פסל הנרי מור בגן הפסלים.  באדיבות מוזיאון ישראל. (מקור: ויקיפדיה. צילום: xiquinhosilva)

 במשך יומיים  בחודש יולי יתקיים בגן מופע מוזיקלי מרכזי, חוויה מיוחדת שמשלבת בין יצירות מופת פיסוליות לבין מופיע מוזיקלי של אמנים מהשורה הראשונה. כל זאת באוויר הפתוח הקריר והצלול של ירושלים, מפלט מימי הקיץ החמים והדחוסים.

בתכנית:

 יוני רכטר | 19.7 בשעה 20:30

יוני רכטר, מהמוסיקאים והפסנתרנים החשובים והמעניינים ביותר שצמחו במוזיקה הישראלית, בהופעה עם כל השירים המוכרים, מכל התקופות.

 ג'יין בורדו מארחים את קרן פלס | 20.7 בשעה 20:30

להקת ג'יין בורדו מארחים את קרן פלס להופעה משותפת שכולה כיף טהור ומתוק.

כמה מילים על גן הפסלים על שם בילי רוז במוזיאון ישראל

גן האמנות ע"ש בילי רוז הוא גן פסלים שמשתרע על המורדות המערביים של הגבעה לאורך המבנים והאגפים השונים במוזיאון ישראל.  הגן שעוצב על ידי הפסל היפני יפני איסמו נוגוצ'י , נקרא על שם ההאמרגן התמלילן, והאספן היהודי-אמריקאי בילי רוז, שתרם את הכסף להקמת הגן ואת אוסף הפסלים הפרטי שלו.

נוגוצ'י, שגן זה הוא אחד משיאי יצירתו, מימש בו את חזונו לשילוב התרבויות –  זו של המזרח הרחוק והקרוב וזו של המערב  –  הנפגשות יחדיו על רקע נופה הייחודי של ירושלים. פני הקרקע של הגן, המכוסים חצץ, מושפעים ממסורת עיצוב גני הזן היפניים, והוא הקפיד על שימוש במרכיבים בסיסיים כאבן, אדמה ומים לאורך השבילים נטועה צמחייה מקומית שגם אותה בחר נוגוצ'י בעצמו. פינות שונות בגן נותרו במכוון כפיסות של נוף טבעי, ובהן סלעים וצמחייה אופיינית למקום.

תרבות המערב מתגלמת באוסף הפסלים, המתגלים לעיני המטייל בין השבילים, פרי יצירתם של מיטב הפסלים שפעלו בסוף המאה ה- 19, כגון אוגוסט רודן, ואריסטיד מאיול, לצד יצירות מאת פסלי המאה ה- 20: הנרי מור, פבלו פיקאסו, ז'ן טינגלי, סול לויט, דונלד ג'אד, רוקסי פן, ג'ואל שפירו, מנשה קדישמן, יגאל תומרקין ואחרים.

ברבות השנים הצטרפו יצירות שנעשו במיוחד עבור הגן, ביניהם עבודותיהם של ריצ'ארד סרה, מגדלנה אבקנוביץ', ג'יימס טורל, מיכה אולמן והאחים סטארן.

לצד הגן, ממוקמים פסלים בשטחים הציבוריים ברחבי המוזיאון של מבחר אמנים כאניש קאפור, יצחק דנציגר, אלכסנדר קלדר ואחרים.

שטח הגן מחולק למרחבים שונים באמצעות קירות וטראסות עשויים אבני שדה לא מעובדות.

בטיול בגן הפסלים הקסום ניתן לפגוש עבודות של אמנים בינלאומיים ידועים  כגון: רוברט אינדיאנה, הנרי מור, דייוויד סמית, פבלו פיקאסו, אוגוסט רודן, ג'יימס טורל, ז'אק ליפשיץ, קלאס אולדנבורג, אלכסנדר קאלדר ריצ'ארד סרה ועוד, בצד יצירותיהם של פסלים ישראליים מהשורה הראשונה כגון יגאל תומרקין, מנשה קדישמן, מיכה אולמן, עזרא אוריון מיכאל גרוס ועוד.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן