Skip to content

מח"ש מבקשת לתקן כתב אישום מהמתה בקלות דעת לרצח באדישות

בעקבות ערעור משפחתו של שוטר מג"ב נעים מוגדי ז"ל על ההחלטה להעמיד לדין את אפיק טויבי - שוטר מג"ב שירה בו בעבירה של המתה בקלות דעת, החליט פרקליט המדינה לאשר לשנות את כתב האישום לרצח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה לתיקון כתב האישום שהוגש נגד אפיק טויבי, שמייחס לו, בין היתר, את גרימת מותו של שוטר מג"ב, סמ"ר נעים מאדי המנוח, כך שתיוחס לו עבירה חמורה יותר של רצח באדישות, במקום המתה בקלות דעת.
נגד טויבי הוגש במרץ השנה כתב אישום המייחס לו עבירות של המתה בקלות דעת ושיבוש מהלכי משפט בכל הנוגע לאירוע שגרם למותו של מאדי המנוח, וכן תשעה אישומים נוספים שעיקרם עבירות איומים ומעשי פזיזות ורשלנות בנשק. בשניים מהאישומים הללו יוחסו לנאשם גם עבירות תקיפה ומעשה מגונה כלפי שוטרים בפלוגה.
האירוע התרחש בחודש פברואר השנה במגורי הפלוגה בתחנת עכו, כשנעים מאדי, בן 21 מג'וליס, נמצא ירוי בחדרו. תחילה, טויבי טען כי חברו התאבד, וכך הודיעו לאביו, בעצמו קצין משטרה בדימוס בדרגת רב-פקד. אולם בתוך זמן קצר הוזעקו למקום חוקרי מח"ש, ועלה חשד כי מאדי נורה מנשקו של טויבי, ששיבש את הזירה טרם הזעיק עזרה.

נעים מאדי ז"ל (צילום מהפגנת המשפחה מול בית המשפט)

ההחלטה לבקש את תיקון כתב האישום התקבלה לאחר שבג"ץ קבע לפני כחודש, במסגרת דיון בעתירה שהגישו הוריו של המנוח, כי פרקליט המדינה או גורם בכיר אחר ישקול בשנית את עמדת הפרקליטות באשר לסעיף האישום שיוחס לנאשם. בעקבות זאת, פרקליט המדינה איפשר לבאי-כוחם של הורי המנוח וכן לבאי-כוחו של הנאשם להציג את טיעוניהם בפניו בכתב, בטרם יכריע בעניין.

בתום בחינה יסודית של חומר החקירה הרלוונטי, בחינת טענותיהם של באי-כוח של טויבי והורי מאדי המנוח, ולאחר קיום דיונים מקיפים ומעמיקים בהשתתפות דרגים בכירים בפרקליטות ומח"ש, אימץ פרקליט המדינה, עמית איסמן, את עמדת הגורמים אשר המליצו על הגשת בקשה לתיקון כתב האישום, לאחר שמצא כי חומר הראיות כולו מבסס סיכוי סביר להרשעת הנאשם בעבירת רצח באדישות, וכי ראוי לייחס לנאשם עבירה זו בשים לב למכלול נסיבות העניין. כן ניתן משקל לעובדה ששמיעת הראיות בתיק טרם החלה וקו ההגנה של הנאשם, כפי שהוצג עד כה, לא נפגע. המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה על ההחלטה לבני משפחת המנוח ולבאי-כוחו של הנאשם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן