Skip to content

תערוכה חדשה במערות הפעמון בבית גוברין: "ליבה"- וידיאו ארט של להקת המחול ורטיגו

תערוכת הוידיאו ארט שנוצרה במיוחד לחלליה המיוחדים של מערת הפעמון בגן לאומי בית גוברין-מרשה מציגה את להקת ורטיגו בקטעי מחול ענקיים בחמוקי המערות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באוגוסט 2020, מתחם מערות הפעמון הדרומיות, הפך לחלל תצוגת חוץ יוצאת דופן המציג עבודות וידאו-ארט ופיסול. מסלול הטיול הוכשר והוסדר לכניסת מבקרים אחרי שנים רבות שלא אושרה כניסה למערות, השביל הואר בתאורה ממוקדת, בעוצמה ובגוון המונעים זיהום אור ופגיעה בסביבה הטבעית. התערוכה "צורות אנוש" שסוקרה באתר זה, היתה הראשונה להתארח במערת הפעמון, זכתה לסיקור בינלאומי נרחב והוותה השראה לתערוכות נוספות בעתיד. התערוכה החדשה מוצגת הודות לשיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים.

"ליבה"

החיבור בין המערה לתנועה, יוצר עבודה חדשה – "ליבה", אשר נוצרה מתוך יצירותיה של נעה ורטהיים ללהקת המחול ורטיגו ונשזרה לעבודות וידאו ארט, בהם גוף הרקדנים, מוקרנים על קירות המערה. יצירת המחול הרב מימדית מוקרנת על הקירות והפינות הנסתרות ויוצרת בתנועתה, הגדלה והרחבה מדומיינת של גבולות המערה.

הקסם של מערות הפעמון בשקיעה ובלילה, מייצר תפאורה רבת צורות. סרטי המחול המוקרנים עליה, מייצרים חוויה נוספת ומיוחדת של צפייה בתנועות הגוף בקטעי המחול המתכתבים עם חמוקי המערות והצורות הרכות שלהם.

בפתיחת התערוכה, הציגו הרקדנים, 3 קטעי סולו מרגשים ביותר בפינות קסומות בעיקולי השביל המוליך למערות. צפו בהצצה ותבינו מדוע כדאי להגיע:

צילום: שרה פלד

להקת ורטיגו יוצרת אמנות עכשווית בעלת נגיעה חברתית וקהילתית. בתערוכה מוצגים קטעי מחול מהיצירות הבאות:

"פרדס” יצירה שנולדה בבית, התכנסות שכולנו חווינו בתקופה האחרונה. עבודה שבה הגוף מתכנס לעצמו, מצייר את עצמו ומתחבר לרבדים הרוחניים שלו פנימה. פנימה של כל אדם/רקדן לתוך עצמו לצד הקשר שלו עם המארג המשותף. כוריאוגרפיה: נעה ורטהיים.

"לילא" בסנסקריט הינו “משחק קוסמי”- השקפה בה הבריאה נוצרה על ידי אלוהים לשם משחק טהור. היצירה ‘לילא’ מתרחשת במרחב בין המציאות המתעתעת לבין המשחק הקוסמי. כוריאוגרפיה: נעה ורטהיים.

צילום: שרה פלד

"לידת הפניקס" מתגלה כעוף החול, ונעלמת בסוף המופע עד לבריאתה מחדש במקום אחר. "לידת הפניקס" היא יצירה דינמית המשתנה בכל סביבה שבה היא פועלת, טבעית או אורבאנית, בחוץ או בפנים, תוך הקשבה לפעימה של הלב, המקום והזמן. כוריאוגרפיה: נעה ורטהיים.

Shape On Us" | ורטיגו כח האיזון" מציגה תשעה רקדנים עם יכולות פיזיות מגוונות, במפגש על הבמה שהוא סך היכולות, הצרכים והחוויות שלהם. המהלך האמנותי מושתת על ההסכמה הקבוצתית המשותפת – לספר את האמת. זו מורכבת מרגעים של איזון וחוסר איזון, של סיכון, של מתח ומערכות יחסים קיצוניות, של מציאות ודמיון,של תמיכה, בדידות, שבריריות ואהבה – בטווח שנע בין גופים נפרדים וסיפורם האישי ועד לגוף אחד שנוצר, רקמה אנושית רכה ומנחמת. היצירה הוצגה בפסטיבל ישראל. כוריאוגרפיה: שרון פרידמן.

"ימה": שם העבודה מדבר את אותו הרעיון שנע סביב נקודות קיצון, פנים וחוץ, גוף ונפש. ימה היא מים סגורים או ממוסגרים באדמה. כשמצופפים מים, דוחסים אותם בתוך מסגרת, סוגרים עליהם, הם תמיד ימצאו את הדרך החוצה. כשחונקים אנשים הם יפרצו בכוח ובאנרגיה שאי אפשר לשלוט בה. הדימוי מגיע מתוך ספר בראשית: ההפרדה בין השמיים לארץ, בין המים התחתונים למים העליונים. ההפרדה הראשונה של חומר נעשית בין מטה ומעלה. כמו מטאפורה על התרחקות הרוח מהחומר.

צילום: שרה פלד

כל עבודות הווידיאו ארט נוצרו על ידי הצלם אלעד דבי והעורך גל קציר .

אוצרת: דורית טלפז

גן לאומי בית גוברין מתחם מערת הפעמון

החל מיום חמישי ה-5.8.21 בימי שלישי, רביעי, חמישי ושבת בחודש אוגוסט. בשעות: 18:30 – 22:00, כניסה אחרונה לתערוכה בשעה 21:00. התערוכה תוצג במועדים נוספים עד אוקטובר 2021 שיפורסמו בהמשך. הטיול בשעות החשכה יתאפשר במתחם מערות הפעמון בלבד.

הכניסה לתערוכה היא ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה אתר. חינם למנויי מטמון.

יש להירשם מראש במערכת ההזמנות, באתר רשות הטבע והגנים. שימו לב, יש להירשם לשעות 18:30 – 21:00.

ההרשמה לתערוכה תיפתח ב-25 ביולי באתר או במוקד 3639*

במתחם התערוכה יופעל "אוטו-יין" המציע מגוון יינות בוטיק מיקבי שפלת יהודה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן