Skip to content

פרקליט המדינה: המדינה תערוך משפט חוזר לרומן זדורוב

עמית איסמן הודיע כי לנהל משפט חוזר לאחר שצוות פרקליטים שלא היו מעורבים במשפטו הקודם של זדורוב, בחן את הראיות והחליט כי יש אפשרות טובה להרשעה חוזרת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליט המדינה הודיע הערב (רביעי) כי החליט לנהל בשנית את משפטו של רומן זדורוב שהושע ברציחתתה של תאיר ראדה בשנת 2006, כך הודיעה הערב פרקליטות המדינה. הפרקליטות הודיעה לביהמ"ש המחוזי בנצרת כי פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לנהל בשנית את משפטו של רומן זדורוב, הנאשם ברצח הנערה. הודעה על כך נמסרה גם לסניגורו של זדורוב.

בעקבות החלטת המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, כב' השופט חנן מלצר, שקיבל את הבקשה לערוך משפט חוזר בעניינו של זדורוב, הקים פרקליט המדינה צוות פרקליטים ותיקים ומנוסים, ממחוזות שונים, אשר לא היו מעורבים בכל שלב שהוא בניהול תיק זדורוב.

הצוות התבקש על ידי איסמן  לעבור על כלל הראיות בתיק, ולבחון מחדש את התשתית הראייתית הקיימת בתיק, על מנת להמליץ בפניו האם קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב. הצוות התבקש לבחון גם את הצורך בהשלמות חקירה והעברת חומרים שנאספו במהלך השנים.

יערער לעליון. זדורוב בבית המשפט בנצרת(צילום מסך)
יערער לעליון. זדורוב בבית המשפט בנצרת(צילום מסך)

לאחר שהצוות בחן את כלל חומרי החקירה לעומקם, כמו גם את הטענות השונות שהעלה סניגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, בפגישתו עם פרקליט המדינה, בה ניסה להניע את הפרקליטות מלנהל משפט חוזר ולשחרר את זדורוב לאלתר,  המליץ הצוות בפני פרקליט המדינה לנהל את התיק בשנית. המלצה זו עולה בקנה אחד גם עם המלצתם של המשנה הפלילי לפרקליט המדינה, מנהלת המחלקה הפלילית וכן צוות הפרקליטים שטיפל בתיק במסגרת הבקשה למשפט חוזר. לאחר בחינת הדברים ולאחר שקיים דיונים בלשכתו, החליט פרקליט המדינה לאמץ את העמדה לפיה קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב ברצח תאיר ראדה ז"ל, וכי יש עניין ציבורי של ממש בניהול משפטו בשנית. בתוך כך, הודיע פרקליט המדינה על החלטתו לגנוז את התיק שנפתח בשעתו בעניינה של אולה קרבצ'נקו (א"ק) מחוסר אשמה, והודעה על כך נמסרה לבא-כוחה. משמעות ההחלטה היא שזדורוב ימשיך במאסרו עד למשפט החוזר ולא ישוחרר עד אז.
עו"ד ירום הלוי תקף בחריפות את החלטת הפרקליטות והאשימה שהיא ממשיכה לנהוג כפרקליטות רעה שפעלה בשקר במשפט זדורוב. עורך הדין האשים את אולה קרבצ'נקו ברציחת הילדה. "אם היא (א.ק) תהיה מוכנה להגיע לבית המשפט, אני מתחייב בחקירה נגדית להֹוכיח כי היא הרוצחת", אמר הלוי.

עורך דין ירום הלוי (צילום מסך חדשות 12)

הראיה המרכזית שעליה נסמכה החלטתו של שופט העליון (בדימוס) חנן מלצר להורות על משפט חוזר לזדורוב הסתמכה על חוות הדעת המתייחסת לעקבת נעל שנמצאה בזירת הרצח, שבעליה לא ידוע, ועליה נזל דמה של ראדה. הפרקליטות טענה לאורך המשפט כי עקבת הנעל שאינה שייכת לזדורוב הוטבעה על ידי "מחלץ אלמוני", שהגיע לזירה לאחר גילוי הגופה. ואולם, לפי חוות הדעת שהציג זדורוב, לא תיתכן נזילת דם מגופה כחמש שעות לאחר הרצח – והמשמעות היא שהעקבה הוטבעה בזמן ביצוע הרצח או בסמוך לו. מלצר הסביר כי ישנה אפשרות שהרוצח, או אחד ממבצעי הרצח, הוא שהטביע את העקבה של הנעל שנמצאה על מכסה האסלה סמוך לרצח, ואז נזל דמה של ראדה עליה. עוד נמסר בחוות דעת כי הרצח שבוצע בשיסוף גרונה של הילדה נעשה מאחור וככל הנראה לא בוצע בתא השירותים בו נמצאה. כזכור, גם טביעות נעל על קיר תא השירותים לא תאמו לאלו של זדורוב.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן