Skip to content

מנהל חברת שמירה בצפון נעצר בחשד לגביית דמי חסות

משטרת ישראל מנסה לבלום את גלי הפשיעה של כנופיות שסוחטות דמי חסות בגליל העליון ובצפון, קבלנים, חקלאים ובעלי עסקים מקבלים התראות כי במידה ולא ישלמו "דמי שמירה", עסקיהם יפגעו. הערב נעצר מנהל חברת שמירה בחשד שפעל במסגרת זו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משטרת ישראל עצרה הערב (רביעי) מנהל  חברת שמירה מהצפון בחשד לקשירת קשה לביצוע פשע. במסגרת חקירה שמנהלת היחידה לחקירת פשעים במרחב כנרת של משטרת מחוז צפון בגין חשד לגביית דמי חסות וגרימת נזקים לרכוש בין היתר גם לציוד הנדסי.  נעצרו עד כה 4 חשודים ולפני זמן קצר נעצר מנהל בכיר בחברת שמירה מהאזור.
"משטרת ישראל נאבקת בתופעת גביית דמי החסות בצפון בכל הכלים העומדים לרשותנו, פעילות חקירה כנגד חשודים וארגונים, פעילות משותפת עם הישובים באבטחה ומניעת פשיעה חקלאית, וגם בתחום החקיקה", נמסר מהמשטרה.

המכוניות השרופות בחניון ורד הגליל (צילום מהרשת לפי סעיף 27א  לחוק זכויות יוצרים)

גביית דמי חסות היא אחת העבירות הקשות בגליל העליון בשנים האחרונות, כש"חברות שמירה" לוקחות חסות על עסקים, אתרי בנייה ועל אזורים חקלאיים. מי שאינו משלם, סופג נזקים במאות אלפי שקלים. לפני יומיים ב-12/07/21 עלו חמישה כלי רכב באש בחניון של חוות הנופש ורד הגליל שליד הכינרת. המשטרה פתחה בחקירה ובאיסוף ממצאים בזירה, והחשד הוא שכלי הרכב הוצתו. שלושה מכלי הרכב שייכים לאורחים, ושניים לבעלי המקום. ארבעה ימים קדם לכך נופצו שמשות מסעדת "קפה נמרוד" במרכז גליליון הסמוך לאגמון החולה בגליל העליון, בעקבות ירי למקום. במשטרה אמרו אז כי הרקע לא ידוע, אבל זה קרה לאחר ירי לעבר מסעדת "כביש 90" בצומת מחניים וקליעים שהונחו מחוץ למסעדת BBB בראש פינה. לפי החשד, לירי אחראים גורמים המבקשים לגבות דמי חסות. במהלך החודש שעבר נעצרו שלושה תושבי הכפר טובא זנגריה בחשד שהפעילו חברת שמירה פיקטיבית, שגבתה דמי חסות (פרוטקשן) בסך של למעלה מ-11 מיליון ש"ח מעשרות בעלי עסקים בצפון הארץ. חקירת המשטרה החלה לאחר שהתברר כי לאחר שנתיים לאחר שסוכלה פעילותם של "חברות השמירה" שהופעלו על ידי עברינים תושבי הכפר טובא זנגריא, היא החלה שוב פעילות של גביית דמי חסות ברחבי הצפון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן