Skip to content

"עם חופשי בארצנו", תערוכת תמונות המחאה

בחמישי שישי שבת, 22-24 ביולי, תוצג בכיכר רבין בתל אביב התערוכה "עם חופשי בארצנו" המעניקה מגוון רחב של זוויות למחאת בלפור, צילומים של קרוב ל 100 צלמים מקצועיים וחובבים שתיעדו את המחאה. במהלך התערוכה יתקיימו בשטח מייצבים ופעילויות לכל המשפחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחמישי שישי שבת, 22-24 ביולי, תוצג בכיכר רבין בתל אביב התערוכה "עם חופשי בארצנו" המעניקה מגוון רחב של זוויות הצצה למחאת בלפור, המחאה העיקשת, המגוונת, והמתמשכת שידעה המדינה. את התערוכה יזמו פעילים בולטים מתוך קבוצות המחאה, במטרה להנגיש את סיפור ההצלחה שלה עבור קהלים שלא לקחו בה חלק, ועל מנת לעודד ולקדם אקטיביזם ועשייה ציבורית בעתיד.

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

התערוכה מורכבת ממאות תמונות וסרטונים אשר תועדו במהלך פעילויות המחאה ברחבי הארץ, בגשרים, בצמתים, בכיכרות, בשיירות הרכבים, ובהפגנה המרכזית בבלפור, והם מרכיבים יחד את הפסיפס הייחודי אשר דרכו ניתן להתבונן בתמונה הגדולה של המחאה שהצילה את ישראל.  התיעוד שנבחר, מתוך מאגר של מאות אלפי פריטים, בוצע על ידי צלמות וצלמי עיתונות, צלמות וצלמים מקצועיים מתחומים אחרים שלקחו חלק בתיעוד המחאה, צלמים חובבים ואזרחיות ואזרחים מן היישוב שהשתתפו בה ונפל בחלקם לתעד רגע עוצמתי. חומרים שנאספו ממאה צלמות וצלמים מרכיבים את התערוכה.

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי
צילום:ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

השנה האחרונה הייתה בבחינת אירוע מתמשך אשר לא היה יכול להיות מסופר מנקודת מבט אחת. מפרוץ המחאה הבינו משתתפיה כי תיעוד המחאה הוא הדרך להנכיח אותה, ולעיתים אף הכלי היחיד שאיפשר לתווך בין ההפגנות לציבור ולספר את הסיפור. הצילום עצמו הפך לכלי מחאתי ולעיתים אף לאקטיביזם חברתי. דיווחים על המתרחש ברחובות זרמו דרך הרשתות החברתיות ולעיתים אף חתרו תחת הסיקור המוטה של התקשורת, כמו גם תחת ההכפשות וגינויי המפגינים על ידי נבחרי הציבור.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
צילום: בן כהן
צילום: בן כהן

את התערוכה אוצרת חן ליאופולד, צלמת, יוצרת ואקטיביסטית, אשר לקחה חלק פעיל במחאה וחתומה על שורה של יצירות שהפיקה בהתנדבות בשנה האחרונה. במהלך התערוכה יתקיימו בשטח מייצבים ופעילויות לכל המשפחה בניחוח אקטיביסטי.

הצילומים מספרים את הסיפור של האינדיבידואל בתוך החברה, הפרט בהמון ובמקביל את הסיפור של המחאה כאירוע דמוקרטי מכונן, כאירוע המוני אשר מייצר שיח ומשנה סדר יום. התערוכה המכילה מעל 200 ויז'ואלים (צילומים וסרטונים), ונעה בשני צירים: רעיוני וגיאוגרפי.

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן
צילום:רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

הציר הרעיוני מציג את התפתחותה של המחאה בהתאם לאירועים בזמן אמת. באמצעות שלטים ומסרים ישירים הציפו ההפגנות לנבחרי הציבור בעיות שלטוניות מהותיות וביקשו לתקן עוולות.

פעמים רבות הרעיון הוא שהניע גיאוגרפית את המחאה, כך נוצרו ההפגנות מול בית ראש הממשלה לשעבר, ומול בתיהם של חברי כנסת ושרים נוספים כאשר המחאה ביקשה להגיע אליהם פיזית ולהעביר מסר ישיר.

צילום: דן בר דוב
צילום: דן בר דוב
צילום:ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

הציר הגיאוגרפי מתפתח גם כציור של מעגל מחאתי מתרחב אשר מתחיל במחאת יחידים, הפגנות שכונתיות, .הפגנות בצמתים, על הגשרים, שיירות רכבים, וצעדות עד ללב ליבה של המחאה – רחוב בלפור, ירושלים.

בין מאות הצילומים תמצאו גם את אלו  של בן כהן ,ציפי מנשה ורפי מיכאלי (ועבדכם הנאמן) צלמי מגפון שליוו מקרוב את המחאה ותיעדו כל הפגנה, תהלוכה או מיצג שלה.

צילום: בן כהן
צילום: בן כהן

 

לו"ז לאירועי התערוכה : ביום חמישי 22.7

19:00-20:00  התכנסות

20:00-21:15   טקס פתיחה

21:30-23:00  מוזיקה חיה

יום שישי 23.7

10:00-17:00   הפעלה ויצירה למשפחות

מפגש עם מובילי מחאה

אמנות ותיעוד במחאה

וידאו מהמחאה

17:00-18:30   קבלת שבת

20:00-23:00  מוזיקה ובירה בכיכר

יום שבת 24.7

10:00-17:00 הפעלה ויצירה למשפחות

מפגש עם מובילי מחאה

אמנות ותיעוד

וידאו במחאה

18:00-19:30  פאנל מומחים

20:00-23:00 מופע נעילה

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן