Skip to content

תוכנית הבריחה של הרוצחת מטנסי סוכלה מבעוד מועד

מבצע משולב של חוקרים ממספר רשויות החוק במדינת טנסי ובמדינת ניו ג'רסי שבארצות הברית הוביל לסיכול ניסיון בריחה מורכב של כריסטה גייל פייק (Christa Gail Pike), רוצחת ונידונה למוות הכלואה בנאשוויל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מבצע משולב של חוקרים ממספר רשויות החוק במדינת טנסי ובמדינת ניו ג'רסי שבארצות הברית הוביל לסיכול ניסיון בריחה מורכב של כריסטה גייל פייק (Christa Gail Pike), רוצחת ונידונה למוות הכלואה בנאשוויל 

מאת: מירה-בל גזית

כריסטה גייל פייק (36) הייתה בת 20 כשנידונה למוות במרץ 1996, בגין הרשעתה ברצח אלים במיוחד. הנרצחת הייתה חברתה, קולין סלמר, סטודנטית בת 19 מהעיר נוקסוויל שבמדינת טנסי. גילויי האכזריות שהפגינה פייק במהלך הרצח הדהימו את החוקרים: היא דקרה את קולין, עינתה אותה, חרטה על החזה שלה כוכב מחומש והיכתה אותה עד מוות.

האלימות הקיצונית של פייק לא הסתיימה כאן. כשנידונה למוות, הייתה לאישה הצעירה ביותר בטנסי שנגזר עליה גזר דין זה. וכאילו לא די היה בכך, הרי שבזמן ריצוי עונשה בכלא נאשוויל ניסתה לרצוח אסירה אחרת וב-2004 נדונה לעונש מאסר נוסף.

משמאל, פייק, קוהוט והפלין. ניסיונם של שני הגברים למלט את האסירה הצעירה ביותר שנדונה למוות בטנסי סוכל טרם ביצועו

מצבה של פייק היה נואש, והיא החליטה לתכנן בריחה מהכלא. אלא שככל הנראה, לא נזהרה מספיק, ותוכניתה דלפה למישהו שלא צריך היה  – לפחות מבחינתה – לדעת על כך. מכל מקום, מקור מודיעיני אמין עדכן את שירות בתי הסוהר ואת משטרת טנסי על תוכניתה של כריסטה לברוח מבית הסוהר. אלה לא התעכבו, פנו לשופט וקיבלו אישור לבצע חקירה סמויה ולאסוף ראיות לגבי זהותו של גורם הפנים שמסייע לפייק.

במסגרת חקירה סמויה זו שיתפו פעולה בלשים ממשטרת טנסי, שוטרי מדינת ניו ג'רסי, חוקרי רשות בתי הסוהר וחוקרי שירותי המבחן של מדינת טנסי. במהלכה, התברר לחוקרים כי האיש שהם מחפשים הוא דונלד קוהוט (34), תושב ניו ג'רסי, שביקר את פייק לעתים קרובות, היה בסוד העניינים וסייע להבריח כסף ומתנות אל תוך בית הכלא. כסף ומתנות אלו איפשרו לפייק לשחד את ג'סטין הפלין (23), קצין מבחן לשעבר, שעבד בבית הסוהר לנשים, כדי שיסייע בבריחה.

לאחר שנאספו הראיות המפלילות נגד השניים, הוחלט להתערב לפני שתהיה לשניים הזדמנות למלט את כריסה מהכלא. "עצירת המזימה בטרם ביצועה הייתה הכרחית", אמר ראש מחלקת החקירות במשטרת טנסי, מארק גווין, במסיבת העיתונאים שנערכה לאחר תפיסת שותפיה של פייק לתכנון הבריחה. לדבריו, היה על השלטונות למנוע מצב בו "אסירה אלימה נמלטת תסתובב ברחבי טנסי ותאיים על ביטחונם של תושבי המדינה".

נגד הפלין הוגש כתב אישום בגין קבלת שוחד, התנהגות שאינה הולמת עובד ציבור, קשירת קשר לביצוע בריחה מבית הסוהר וסיוע לביצוע בריחה מבית הסוהר. חבר המושבעים הגדול הרשיע אותו בעבירות אלו ובכך סלל את הדרך להמשך ההליך הפלילי כנגדו. ווסלי עצור עד תום ההליכים בבית הסוהר של מחוז דוידסון. משטרת ניו ג'רסי השלימה את המהלך כשעצרה את קוהוט בדירתו. משטרת טנסי ממתינה כרגע לאישור הסגרתו. נגד קוהוט צפוי להיות מוגש כתב אישום בגין מתן שוחד לעובד ציבור וקשירת קשר לבריחה מבית סוהר.

פייק נותרה מאחורי הסורגים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן