Skip to content

תגובה מהירה של סייעת הצילה חיי פעוטה שנעקצה על ידי צרעה

סייעת בגנון בפר וורדים, זיהתה שאחת מהפעוטות נעקצה מגלה סימנים של הדרדרות פיזית בדומה לאלרגיה לעקיצת צרעות או דבורים. הסייעת שילדיה אלרגיים נשאה בתיקה אפיפן והזריקה לילדה ולאחר מכך בהתייעצות עם מד"א הזריקה לה מנה נוספת. "ראיתי שהילדה הפכה לאפתית מאוד, הדופק שלה היה איטי והיא נשמעה מחרחרת, כאילו עומדת להיחנק. הכל קרה תוך שניות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פעוטה בת 3.5, תושבת כפר הוורדים בגלל המערבי,  אלרגית לעקיצות צרעות, נעקצה על ידי צרעה וזריקת אפיפן  שהזריקה לה הגננת, הצילה את חייה. הורי הילדה ידעו כי האם אלרגית לעקיצות צרעות, אך לא ידעו שבתם סובלת מאותה אלרגיה. בעת נסיעתם למרכז רפואי לגליל, הוחמר מצב הפעוטה והגננת הזריקה לה מנה שניה של אפיפן. היא הגיעה לבית החולים במצב טוב, טופלה ואושפזה להשגחה במחלקת ילדים.
האירוע החל אתמול (רביעי) בשעת בוקר, כאשר הפעוטה אלה לויטס החלה למרר בבכי. הסייעת שירלי ארובס במעון ניגשה אליה מיד והחלה לתחקר אותה. "היא אמרה לי שעקצה אותה צרעה בכתף ושהיא מרגישה כאבים", משחזרת שירלי. "שמתי לה קרח על המקום ומרחתי לה ג'ל פניסטיל, בתקווה שזה ירגיע את הכאב. במקביל הרגעתי אותה והתקשרתי לאם הדס, והזמנו אמבולנס".
לדברי שירלי, ההידרדרות של אלה הייתה מהירה מאוד. "פתאום ראיתי שהילדה הפכה לאפתית מאוד, הדופק שלה היה איטי והיא נשמעה מחרחרת, כאילו עומדת להיחנק. הכל קרה תוך שניות".

מימין לשמאל – הפעוטה אלה לויס, האם הדס, והסייעת עם שירלי אירובס עם המזרקים (צילום: רוני אלברט – מרכז הרפואי לגליל)

שירלי, המחזיקה דרך קבע מזרקי אפיפן בתיקה, מכיוון ששני ילדיה אלרגיים, ניגשה מיד לתיק, והזריקה לאלה את החומר, לא לפני שהתייעצה טלפונית עם מד"א. "בינתיים האמבולנס הגיע וכשהרמתי את אלה, הרגשתי שהגוף שלה מאוד כבד. בנוסף, הבחנתי שיש לה סימנים של בצקות וזה נראה מפחיד", היא ממשיכה. במהלך הנסיעה באמבולנס למרכז הרפואי, הבחינה הסייעת שכמה מאיברי גופה של הפעטה התנפחו מאוד, וביניהם הלשון, אזור הצוואר והעיניים. "מכיוון שאני מכירה אישית תגובות אלרגיות, הבנתי שיש כאן תגובה חוזרת, ובלי לחשוב פעמיים נתתי לה את המזרק השני", היא אומרת.  אלה הגיעה למיון ילדים של המרכז הרפואי כשהיא בהכרה מלאה, עם קשיי נשימה ולשון נפוחה. לאחר שטופלה הועברה לאשפוז במחלקת ילדים.
הדס, אמה של הילדה: "היה לנו מזל גדול. אני אלרגית לצרעות, וכך גם כמה מבני משפחתי, אבל מעולם לא ידעתי שגם אלה. אני מרגישה שקיבלתי את הבת שלי במתנה. שירלי היא מלאך ששמר עלינו. הפעולות המהירות שהיא עשתה הצילו את חייה של אלה. מאוד חשוב לעשות 'טסטים' (בדיקות) לילדים עם רקע משפחתי אלרגני, כדי לבדוק מראש אם הילד אלרגי. בדיקה כזו יכולה לחסוך המון בעיות ואולי להביא להצלת חיים."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן