Skip to content

מגזין האדריכלות DEZEEN בחר במלון "SIX SENSES שחרות" בתכנון פלסנר אדריכלים כאחד מהמלונות היפים בעולם

המלון שייפתח סוף סוף אחרי עיכובי קורונה ב-5 לאוגוסט, מציע אסקייפ יוקרתי במדבר, לאוהבי החיים הטובים. המלון שנבנה מחומרים מקומיים ועל ידי בעלי מלאכה מהנגב, מחבר את שחרות שבערבה, למפת התיירות היוקרתית העולמית. אפשר גם להגיע עם מסוק מת"א ב-45 דקות למנחת הפרטי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהרצאה שצפיתי על תכנון ובניית המלון, סיפרו האדריכליות פלסנר על ההתמודדויות והמשימות, הקשיים והיתרונות, בתכנון ובהקמה, מאחר והרשת הבינלאומית SIX SENSES שלה אתרי ספא יוקרתיים ביותר, דורשת איכות בנייה מחומרים איכותיים.

קרדיט: DEZEEN, PLESNER ARCHITECTS, SIX SENSES

אחד מקשיי הבנייה בערבה, הוא חול אדמת הלס הבעייתית. האדריכליות פלסנר, השתמשו בעפר השטח שנחפר, לריצוף, לחיפוי, להידוק שבילים ולבנייה, המספקים מיחזור ושמירה על ערכי טבע בצורה המוקפדת ביותר.

קרדיט: DEZEEN, PLESNER ARCHITECTS, SIX SENSES

המבנים מוקמו על צלעות ההרים על מנת שמכל מקום ייראה הנוף ללא הפרעה. מקבצי הסוויטות ממוקמים כל אחד לכיוון נוף מדברי אחר ומקבץ מבני הציבור, קבלה, מסעדה, ספא, פונים אל הנוף האולטימטיבי של הרי אדום וכביש הערבה. הריהוט בחדרים בנוי מחומרי בנייה מקומיים, עליהם משולבים פריטי עץ טיק יוקרתי. הקפדה מיוחדת נעשית בנושא ההצללה. סככות מסוגי עץ שונים המייצרות צללים אבסטרקטיים וקירות מחוררים בעיצוב מיוחד להזרמת אויר. דגש נוסף הושם על צמחייה מיוחדת השורדת את תנאי המדבר.

קרדיט: DEZEEN, PLESNER ARCHITECTS, SIX SENSES

הפרשנות האדריכלית של פלסנר אדריכלים לתכנון המלון, מתייחסת ומשתמשת במוטיבים מהתרבויות העתיקות באזור של שבטי הנבטים כמו גילופי עץ הנמצאים בכל מקום במלון. המבנים עשויים מאבן גיר שנחצבה במקום ומקורים בסכך קנים נושם. כל עבודות הנגרות, רתכות, עץ ובניה נעשו ע"י אומנים ובעלי מלאכה מנאות סמדר הסמוכה.

קרדיט: DEZEEN, PLESNER ARCHITECTS, SIX SENSES

עיצוב הפנים מצטיין במינימליזם אסתטי בהיר, מצעים לבנים, קירות גבס בטכניקה מרוקאית מסורתית ודלתות הזזה מזכוכית דרכם רואים את הנוף המדברי. עיצובי כלי החרס נעשו ע"י האמנית רחל אלימלך אורבך ועיצוב הטקסטיל נעשה ע"י ארז נאווי. חלק מהדלתות עשויות מעץ תיק ממוחזר שהוצל מבתים, סירות וגשר רגלי.

קרדיט: DEZEEN, PLESNER ARCHITECTS, SIX SENSES

פלסנר אדריכלים הוקם בישראל ע"י האדריכל הדני אולריק פלסנר בשנות השבעים וכיום מובילות אותו בנותיו, דניאלה ומאיה האחראיות על תכנון המלון בשחרות. ההשראה שלהן לקוחה מהמורשת שלהם. אביהם, אולריק פלסנר, היה אדריכל דני שחי שנים רבות במזרח הרחוק. השילוב של האדריכלות הסקנדינבית, שמתאפיינת בדיוק, פונקציונליות וניקיון ביחד עם האדריכלות של המזרח הרחוק, שמתאפיינת בהשתלבות בסביבה, שימוש בחומרים טבעיים וצבעים חמים, הוא מבחינתן אידאלי.

מה חיפשה רשת סיקס סנסס העולמית ברכס הקטן של שחרות באמצע המדבר?

ליזם רוני דואק ולאשתו לשעבר יעל אבקסיס היה חזון לקדם את התיירות המדברית הישראלית לקדמת הבמה של התיירות העולמית. הם רכשו את חאן שחרות שתיפקד כאירוח מדברי מינימליסטי. מאוחר יותר רכש דואק גם את הקרקע וחבר לרשת סיקס סנסס להקמת מלון אקולוגי שמתכתב עם סביבתו מבחינת התכנון והבנייה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן