Skip to content

השבת: שלושה מקרי טביעה, שניים מהם הסתיימו במוות

3 גברים טבעו היום אחר הצהריים באילת, מעיין צבי ובעכו. באילת ובעכו נאלצו צוותי מד"א לקבוע את מות הטובעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה מקרי טביעה אירעו היום (שבת) בשעות אחר הצהריים. בחוף מעין צבי טבע גבר כבן 45 והובהל לבית חולים במצב קריטי. בחוף הנסיכה באילת טבע למוות גבר כבן 20 ובחוף התמרים בעכו טבע למוות גבר כבן 50.
ב-17:45 דווח למד"א על טביעה בחוף מעיין צבי שליד זיכרון יעקב. החוף איננו חוף מוכרז ואין בו מציל. חובשים ופרמדקים של הארגון שהגיעו למקום העניקו טיפול ובצעו פעולות החיאה בגבר כבן 45 שהיה חסר הכרה. הוא פונה במצב קריטי לבית החולים הילל יפה בחדרה שם הוא מטופל. הפרמדיקים של מד"א אדוארד פלדמן ודוד שוסמן סיפרו: "כשהגענו לחוף ראינו את הגבר שנמשה מהים מחוסר הכרה בסמוך לקו המים כשכונני מד"א ואזרחים שהיו בחוף מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. המשכנו את הטיפול הרפואי  שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

זירת האירוע בחוף מעיין צבי (צילום: מד"א מבצעי)

ארבע דקות אחרי כן בשעה 17:49 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב נגב על גבר מחוסר הכרה שחולץ ע"י סירה לגשר סמוך לחוף הנסיכה באילת. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו של גבר כבן 20. פרמדיקית מד"א מור ביטון אשכנזי סיפרה: "סמוך לגשר בחוף הנסיכה חברנו לסירה של השיטור הימי שחילצה אלינו מעומק הים את הגבר שנמצא מחוסר הכרה. ביצענו בו פעולות החייאה אבל מצבו היה קריטי ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".
כשעה אחרי בשעה 18:56 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב אשר על טביעה בחוף התמרים בעכו. חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו אל החוף העניקו במקום טיפול ופעולות החייאה בגבר כבן 50 אך נאלצו לקבוע את מותו.
פרמדיקית מד"א אלה שפיר שהגיע לטובע בחוף התמרים סיפרה: "כשהגענו לחוף הלא מוכרז ראינו את הטובע שחולץ מהמים ע"י עוברי אורח שוכב בסמוך לקו המים כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה והם מבצעים בו פעולות החייאה בסיסיות. המשכנו בטיפול הרפואי שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות. העברנו אותו תוך כדי המשך טיפול לניידת טיפול נמרץ אבל לצערנו בסופן נאלצנו לקבוע את מותו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן