Skip to content

מחאת הנכים: מזהירים מהחמרה בשביתות ובהוצאת מונשמים ונכי נפש לרחוב

הנכים שובתים שוב וחסמו היום את מחלף אילון בירידה מארלוזורוב. הם דורשים מהאוצר לכבד את ההסכמים שנחתמו איתם ומזהירים: או שנקבל את הכסף או שהמדינה תבער
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגוני הנכים פתחו הבוקר (ראשון) בשביתות מחאה עקב אי כיבוד הסכמים ביישום חוק הנכים ובעקבות שורה של פערים בין ארגוני הנכים לבין אגף התקציבים במשרד האוצר.  סלע המחלוקת בין הנכים לאוצר הוא סעיף תקדימי ושנוי במחלוקת העונה לשם "שינוי התנהגות", בגינו טוענים ארגוני הנכים כי באוצר מנסים לגרוע עד חצי מיליארד שקלים המיועדים ליישום חוק הנכים.  מארגני המחאה מסרו כי לאחר פגישות רבות ולאחר מאמצים עליונים עם נציגי האוצר, ביטוח לאומי רווחה , החלטנו לצאת למחאת אזהרה למקבלי ההחלטות כי מאסנו בסיפורים ומעשיות וכי המדינה מחויבת לשלם לנכים את חובתה על פי חוק ויפה שעה אחת קודם לפני ההפגנה הבאה שכבר מתוכננת לזמן המידי והפעם נוציא למחאה גם את הנכים המונשמים, נכי נפש ואחרים. לדבריהם זו "התחלה של מאבק שנמשך שנים וחייב להסתיים במידי אחרת כלל המדינה תרגיש את העתק הפגנות בלפור אך הפעם יראו נכים בעלי נכויות שונות מפגינים על לחם ותרופות".

צילום: ארגוני הנכים
צילום: ארגוני הנכים

אייל כהן מוביל את קבוצת " הנכים הופכים לפנתרים העביר לדוברות הנכים המחודשת אמר כי "או את הכסף או המדינה תבער, אין לנו דרך אחרת ליישם את הלחץ על מקבלי ההחלטות וזוהי רק ההתחלה הדברים הבאים יהיו יותר מפלצתיים מחשבתם , תחשבו טוב אם זה כדאי".
לביא נאור דובר קבוצות המחאה אמר כי הגיע הזמן לשלם סוף כל סוף לנכים את מה שהחוק אומר ולכבד את כל ההסכמים אחרת, הוא הזהיר: "נראה במדינה מחאה של מראות שלא היו בעבר וחבל שזה יקרה , יפה שעה אחת קודם אני מזהיר נמאס לנכים ששנים עובדים עליהם , זה נגמר , הפעם זה יגיע למקומות שעדיף שהנכים לא יגיעו אליהם". נאור התריע כי השביתה הנה שביתת אזהרה וכי ארגוני הנכים יעלו בחומרת השביתות אם לא יקבלו את המגיע להם על פי חוק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן