Skip to content

איתמר בן גביר הורד בכח מדוכן הכנסת לאחר שקרא לסגן היו"ר: מחבל

חבר הכנסת סירב לפתוח את נאומו כמקובל: כנסת נכבדה, אדוני היו"ר", התעמת עם ח"כ אחמד טיבי שמילא את תפקיד יו"ר הכנסת במקומו של מיקי לוי, נקרא לסדר שלוש פעמים ברצף והוצא מהאולם על ידי הסדרנים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ח"כ איתמר בן גביר הורד אמש (שני) בכוח מדוכן הנואמים בכנסת לאחר שהתעמת עם סגן יו"ר הכנסת ח"כ אחמד טיבי, שמילא את מקומו של היו"ר – ח"כ מיקי לוי, סירב לפתוח את נאומו במילים "אדוני היושב ראש, כנסת נכבדה", כמקובל לפני כל נאום, וכשטיבי העיר לו על כך  ענה לו בן גביר: "אתה לא אדוני, איפה זה כתוב בתקנות? תלמד את החוק ואז תבוא". טיבי התעקש ואמר: "אני מבקש, אלה ההוראות של יו"ר הכנסת". כשטיבי המשיך להעיר לו וסירב לוותר, הטיח בו בן גביר: "מי אתה? אתה מחבל, אתה צריך להיות בכנסת בסוריה, לא כאן" והמהומה פרצה.

העימות (צילום מערוץ הכנסת)
בן גביר מתעמת עם יו"ר כנסת מיקי לוי (צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת)
צילום: נעם מושקוביץ דוברות הכנסת

בשלב זה ביקש סגן היו"ר להוריד את ח"כ בן גביר מהדוכן, האחרון סירב שהתעמת עם סדרני הכנסת בשעה שאלה ניסו להורידו מן הדוכן, וירד כאשר רק לאחר התערבותו של יו"ר הכנסת מיקי לוי. טיבי קרא לו לסדר שלוש פעמים ברציפות  והורה להוציאו מאולם המליאה. "אני לא מוכן, אני לא מוכן!", צעק בן גביר ונאחז בכוח בדוכן. "לפי איזה סעיף? לפי מה בחוק? אני לא מוכן! באיזו סמכות? איפה סמכות החוק? אתם לא תסתמו לי את הפה". יו"ר הכנסת  ח"כ מיקי לוי הוזעק למליאה וצעק בכניסה: "זה לא ייגמר ככה, אני אדאג להרחיק אותו". עם התערבותו של לוי הסכים בן גביר לרדת מהדוכן. טיבי הגיב לאחר מכן: "ביותר מעשרים השנים שאני בכנסת לא היה אירוע כזה. ח"כ שקורא לסגן יו"ר הכנסת "מחבל. מי אתה בכלל. אתה צריך להיות בסוריה". מסרב למלא אחרי הוראת היור לרדת מהדוכן ונוהג באלימות כלפי הסדרנים, תוך שהוא מבזה את הכנסת את המשכן ואת אנשי המשמר. מדובר בהתנהגות בזויה, אלימה וגזענית שחייבים לעצור ולשים לה גבול ברור. אפס סובלנות כלפי התנהגות כזאת. והדברים יועברו לטיפולה של ועדת האתיקה לכשתקום. ראוי לציין ולהפנים: גם סגן יו"ר כנסת ערבי ששמו אחמד הוא סגן יו"ר ואין לפגוע בו בשל כך".

בן גביר: "‏אין שום סעיף בתקנון הכנסת שדורש להגיד אדוני למי שמנהל את הישיבה, בטח לא אם הוא מחבל שהיה היועץ של ערפאת וצריך להיות בפרלמנט סוריה. טיבי השתמש שלא כדין בסמכותו כדי להוציא אותי ולכן דרשתי מיו"ר הכנסת להדיח את סגנו טיבי. מי שמשתמש בסדרנים ככלי לניגוח פוליטי לא יהיה סגן יו"ר הכנסת".
יו״ר סיעת העבודה, ח״כ רם שפע כתב בתגובה בחשבון הטוויטר שלו: "אחד מאנשי משמר הכנסת הנפלאים אומר לנו הרגע מאחורי המליאה: "20 שנה אני בכנסת ומעולם לא ראיתי חבר כנסת שמתנהג בכזו כוחנות", איתמר בן גביר תתבייש. הפרובוקציות השפלות שלך עושות שם רע למעמד הכנסת.

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן