Skip to content

נעצרו חשודים ברצח שיח' מחמוד ניג'אם מיפו

חמשת החשודים בתחילת שנות ה-20 לחייהם, בהם אישה אחת, חשודים כי רצחו את השיח' על רקע יריבות בין המשפחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ניתן לפרסם: 5 חשודים ברצח השיח' מחמוד ניג'אם, נעצרו הבוקר (שלישי) בחשד למעורבות ברצח השיח' מיפו וניסיון רציחתו של אחיינו שנפגע באורח קשה. שייח מוחמד אבו נג'ם (39), בכיר בתנועה האיסלאמית ביפו, נורה ביום ראשון 24.01.21 למוות ברחוב סבא משפולה שביפו ואחיינו כורדי עומאר בן 26, נפצע באורח קשה בניסיון חיסול. הרקע לתקרית היה מחשד ראשוני כי מדובר בניסיון חיסול חשבונות. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של משטרת ישראל במחוז ת"א עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר אירוע ירי בלב שכונת המגורים ביפו, במסגרתו נורה למוות אבו ניג'אם בן 39 ואחיינו כורדי, תושב רמלה נפצע קשה.

זירת הרצח (צילום: משטרת ישראל)

חוקרי ימ"ר ת"א ניהלו חקירה סמויה במסגרתה אספו ממצאים שונים בזירה, לרבות חומרי תיעוד וממצאים פורנזיים, לצד הפעלת אמצעים טכנולוגים שונים, אשר הביאו לחשיפת זהותם של חמישה חשודים במעורבות. עפ"י ממצאי החקירה עלה החשד, כי השיח' ואחיינו נורו על רקע יריבות בין משפחות בעיר, כאשר החשודים במעורבות ברצח ובניסיון הרצח הינם תושבי העיר  – ארבעה גברים ואישה אחת בשנות ה – 20 לחייהם. בכוונת המשטרה להביא את החמישה היום לדיון בבימ"ש השלום ת"א בבקשה להאריך את מעצרם.
הדיווח על המקרה התקבל בשעתו בשעה 12:00 במוקד 101 של מד"א במרחב דן. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירה פינו את הפצוע לבית החולים וולפסון בחולון. הפצוע הנוסף פונה באופן עצמאי לבית החולים. חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א יוסף כורדי סיפר: "הפצוע שכב על המדרכה בסמוך לבניין כשהוא סובל מפצעי ירי בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני שכלל חבישות ועצירת דימומים, הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו במצב קשה לבית החולים". מבית החולים וולפסון מסרו כי שני פצועי הירי הגיעו לטיפולם, אחד מהם מת מפגיעה אנושה ואחיינו הגיע במצב קשה כשהצוות נאבק על חייו.

שיח אבו ניג'ם (צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

אבו ניג'ם, רואה חשבון במקצועו, נחשב לדמות מוכרת מאוד בציבור הערבי ביפו. האימאם של מסגד חסן בק ואחד מבכירי הדת בעיר, ד"ר אחמד אבו עג'ואה, כתב בהודעה שפרסם כי אבו ניג'ם היה אחד "ממובילי הפעילות האיסלאמית ביפו ובחברה הערבית". לדבריו, גם לאחר שהפלג הצפוני הוצא מחוץ לחוק, אבו נג'ם "המשיך בפעילות התנדבותית ושימש כמקור השראה עבור רבים מהצעירים בעיר."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן