Skip to content

“יחידת המתאבדים”: הסרט הכי טוב של DC עד כה

חוויה נהדרת בקולנוע, כשהסגנון של ג’יימס גאן יוצר חוויה תיאטרלית משעשעת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"יחידת המתאבדים" (2021) של DC הוא סרט המשך לסרט "יחידת המתאבדים" (2016) של דייוויד אייר, ואף מחזיר חלק מהשחקנים והדמויות, אם כי אינו חוזר לאירועים שהתרחשו בסרט הקודם. אבל כשבמאי קולנוע חדש עומד בראש הסרט החדש, ואולפני האחים וורנר נוקטים בגישה הרבה יותר רופפת ליקום המורחב שלהם ב-DC, "יחידת המתאבדים" הטרי שונה ככל שניתן מקודמו, וזה לא בהכרח דבר רע, שכן ביקורות המבקרים והן תגובות הקהל לסרט משנת 2016 היו מעורבות. למעשה, "יחידת המתאבדים" בגרסת 2021 הוא אולי מקרה המבחן הטוב ביותר עבור האחים וורנר – אסטרטגיה קולנועית חדשה ליקום של DC, וזה מוכיח שכאשר סדרת סרטים אינה מרגישה מחוייבת יותר מדי למה שקרה לפני כן – היא יכולה להצליח ובגדול. "יחידת המתאבדים", תחת שרביטו של הבמאי ג'יימס גאן, משעשעת ברשעותה ובעיקר בשחיתות תיאטרלית חסרת בושה.

אירועי הסרט עוקבים אחר שני צוותי משימה: אחד בראשותו של ריק פלאג (ג'ואל קינמן), וכולל את קפטן בומרנג (ג'יי קורטני), TDK (נייתן פיליון), בלאקגארד (פיט דייווידסון), סאבאנט (מייקל רוקר), סמור (שון גאן), מונגל (מיילינג נג), ג'בלין (פלולה בורג) ו-הארלי קווין (מרגו רובי). צוות נוסף בהובלת בלאדספורט (אידריס אלבה) כולל את ראטקאצ'ר 2 (דניאלה מלכיאור), פיסמייקר (ג'ון סינה), קינג שארק (סילבסטר סטאלון) ו-האיש המנוקד (דייוויד דסטמלצ'יאן). בראש שני הצוותים עומדת אמנדה וולר (ויולה דיוויס), שמטילה עליהם לנסוע לקורטו מלטז, כדי להרוס משהו שנקרא פרויקט סטארפיש. אבל כשהעניינים משתבשים וחייזר ענק משתחרר, על חבורת הפושעים להציל את העולם מהפולש הכובש.

"יחידת המתאבדים" מציג את הכישרון הסגנוני והקומי של גאן, המעשיר את הסרט במומחיות בקטעי פעולה ואף אימה. גאן הוכיח בעבר כישרון רב להתמודדות עם סיפורים המציגים מערך של דמויות, שמתאחדות לאחר מכן בצורה הגיונית לסיפור, וזה מוצג בצורה מושלמת ב-"יחידת המתאבדים". ביצירות העבר של הקולנוען בסוגת האימה, הוא אמנם חרק את שיניו עם הופעת הבכורה שלו בבימוי "Slither", וגם כאן מוצגת יכולת ההמחשה שלו להריגות אכזריות במיוחד. כאמור, "יחידת המתאבדים" הוא סרט שיכול היה להיעשות רק על ידי גאן, מכיוון שהוא כל כך ייחודי לרגישויות הקולנועיות המיוחדות שלו – וחזונו יוצר חווית סרט יוצאת דופן, מחשמלת ומרגשת.

בחירתו של גאן בדמויות DC לסרט היא אמנות בפני עצמה, תוך שילוב של פנים מוכרות וגם כאלו שהן חדשות לגמרי לצופים (או, שניתנות לזיהוי רק לבעלי ידע עמוק בקומיקס). הארלי קווין בכיכובה של רובי היא ללא ספק הגדולה בדמויות יקום ה-DC החוזרות, והיא מנצלת היטב את רגעיה בסרטו של גאן. הסרט מציג לא רק את כישוריה כלוחמת, אלא גם את צמיחתה מסרטו הקודם: "ציפורי הטרף: והארלי קווין המהממת", מה שעוזר לשמור על דמותה עקבית. ובכל זאת, הארלי אינה הלב האמיתי של "יחידת המתאבדים" – לטוב ולרע. הכבוד הזה מגיע לבלאדספורט של אלבה וראטקאצ'ר 2 בכיכובה של מלכיאור. הם זוג משכנע לצפות בו, כשהקשר הרגשי שלהם משרת את היבטיו הראוותניים והמגוחכים יותר של הסרט. אבל גם הם משתלבים היטב בתוך הדינמיקה הקבוצתית, בניגוד לפיסמייקר 'האולטרה לאומני', בגילומו של סינה, המבצע את תפקידו באופן מצחיק להפליא. האיש המנוקד הוא מן הסתם הדמות הטראגית המגולמת בשקט ובעדינות קומית על ידי דסטמלצ'יאן, ואילו קינג שארק מתוק להפליא בדיבוב הבס הנמוך של סטאלון. כדי לא להתעלם מהחדשים, וולר של דייויס ופלאג של קינמן מהווים את עמוד השדרה של "יחידת המתאבדים", ומעניקים הופעות אפקטיביות ומלאות משמעות. למרות ששאר הצוות בהרכב המסיבי מופיע פחות, כולם כיפיים בתפקידים שלהם.

אולי המאבק הגדול ביותר בסרט "יחידת המתאבדים" הוא אקספוזיציה של צוות דמויות עצום אל מול שמירה על מומנטום טוב מבלי לכלול יותר מדי מידע על כל דמות. לפעמים זה בא בצורה של וולר, שנותן סקירה על הצוות – מה שמזכיר את הסרט של אייר בשנת 2016, אם כי הסרט הנוכחי נע באופן הרבה יותר מהיר ומביא רקע מפורט על הדמויות החשובות. בזמנים אחרים, סיפורי רקע מועברים ברגעי מנוחה שבו הצוות מתחבר, וזה משפיע יותר – גם אם זה עדיין שקוף לחלוטין שמה שמתרחש על המסך הוא פיתוח אופי. אבל ככל שהתפתחות עלילה זו פועלת ביעילות, כך גם מותן של דמויות מסוימות הופכת למרגשת. כאשר אין פיתוח דמות – היא לא משפיעה רגשית על המוות, ועל כן גאן משתמש בדירוג האכזרי ביותר לסרטים (R בארצות הברית – כלומר לא מיועד לילדים) כדי להבטיח שמוות יסתיים במכת אגרוף – אל המעיים, אם לא הלב.

בסופו של דבר, "יחידת המתאבדים" היא חוויה נהדרת בקולנוע, כשהסגנון של גאן יוצר חוויה תיאטרלית משעשעת. מעריצים של סרטי העבר של גאן ומעריצי דמויות וסרטי הקומיקס של DC, כמו גם כל מי שמחפש קטעי פעולה מהנים, חייבים לבדוק את הסרט. עבור אלה שלא ראו את הסרט משנת 2016, אין צורך להבין את "יחידת המתאבדים" הראשון, ולכן באי הקולנוע יכולים להיכנס לסרטו של גאן ללא כל ידע מוקדם, ואפילו אין צורך להכיר את היקום של DC. "יחידת המתאבדים" של גאן עומד בפני עצמו, תוך חיבור רופף למה שהתרחש קודם לכן ומציב את הבמה לעתיד לבוא. זהו סוג של סרט שמתגמל מעריצים חוזרים תוך נגישות לצופים חדשים או מזדמנים. כתוצאה מכך, "יחידת המתאבדים" היא צפייה חריפה, סוטה במידה מסויימת, אך מענגת את כולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן