Skip to content

תופעה מוכרת: עבריינים שולחים ילדים ונשים עם תינוקות לקבץ נדבות

מי מאתנו לא נתקל בהם, בשקופים, אלו שעומדים בצמתים ומושיטים יד לנדבות? מי עומד מאחוריהם? מי מרוויח מכך? מי דואג לביטחונם ורווחתם? – אף אחד. בשבוע החולף המשטרה פעלה ועכבה כמה מהמקבצים. מעבידיהם מן הסתם, ישלחו חדשים תחתיהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אתם נתקלים בהם בצפון ומן הסתם גם במקומות אחרים. הם נמצאים בצמתים השונים, ניגשים לרכבים וממתינים לנדבות. לפעמים אלו ילדים, לפעמים נשים נושאות תינוק, לפעמים מבוגרים. השמש הקופחת, הלילה שיורד לא משנים את התמונה. הם יודעים למי לגשת ולמי לא. אלו שסוגרים חלון ומישרים מבט מתעלם מהסביבה, נעזבים לנפשם והקבצן.ית כבר בדרך לרכב הבא. השמועות אומרות כי יש להם מעסיקים שנביאים אותם לעבודה כל יום, משלמים להם יומית ולוקחים את פרי הנדבות. שאלתי פעם קבצן בו צפיתי וגם נתתי לו "נדבות" ובמקרה פגשתי בו סמוך למסעדת חומוס כשהוא חיפש ברז מים לרחוץ את פניו, "תגיד, אתה אולי רעב?, בוא אני מזמין אותך לחומוס ושתייה", והוא ענה שהוא לא נכנס למסעדה, "אל תדאג, אני נכנס איתך ויושב איתך לשולחן", עודדתי אותו, והוא ענה כי איננו יכול כי הוא חייב לחזור לצומת, אבל ייקח חומוס בפיתה ובקבוק שתייה. הקשתי עליו: "מי עומד לך עם סטופר?, בא לאכול, תתרענן, יש מיזוג, תשתה משהו, העבודה לא תברח", ואז הסביר לי הקבצן כי ה"בוס" שלו עלול לגלות כי הוא נעדר מהצומת ויהיו לו בעיות. בהמשך הסכים לספר לי שיש לו  מעביד. המעביד, כך סיפר, משלם לו יומית ולוקח את כל מה שהצליח לקבץ. לפעמים זה פחות מתשלום היומית, אבל בדרך כלל זה הרבה יותר.
בהזדמנויות אחרות נתקלתי בנשים עם תינוקות על ידיהן, לפעמים, אותה אישה, אבל עם ילד אחר. לעיתים בצומת כזו ולעיתים בצומת אחרת. היה מובן שמן דהו דואג להביאן ולפזרן בצמתים וחלפה בי המחשבה הטורדנית כי ייתכן שגם הילדים שנשאו על גבן או בידיהן, לא תמיד היו שלהן. אבל עם ישראל עסוק בבעיותיו ונראה כי הוא אדיש למקבצי.ות הנדבות למיניהם. תמיד חלפה בי המחשבה לברר לעומקה את בעיית הקבצנות המסחרית הזו, ותמיד, אני מודה, נמצאה סיבה למה נדחה את התחקירון הזה ליום אחר.

אילוסטרציה מקבצי נדבות ( FREEPIK – JCOMP)


המשטרה עכבה אותם ושחררה, מעבדיהם? ישלחו מחר 'עבדים חדשים'.

והנה קיבלתי אתמול (חמישי) הודעת משטרה  כי בפעילות שבוצעה במהלך השבוע האחרון בגזרת תחנת גליל מערבי, צומת כפר יאסיף וצומת אחיהוד, על ידי שוטרי התחנה כנגד תופעת הקבצנים המסכנים את עצמם ואת משתמשי הדרך, עוכבו לחקירה 4 קטינים תושבי השטחים וכן בגיר תושב שפרעם בן 55.
עוד נמסר כי עפ"י החשד לאורך כל השבוע, המסיע, תושב שפרעם בן 55 אסף ברכבו תושבי שטחים והסיע אותם לאזור כפר יאסיף, כאשר הקטינים התמקמו בצמתים וברחובות מרכזיים וקיבצו נדבות תוך הפרעה לתנועה, סיכון עצמי וסיכון משתמשי הדרך.
המשטרה מציינת כי פעמים רבות רבות אותם קבצנים משמשים כצינור נוסף למחוללי פשיעה באזור. עבריינים אלו מנצלים את הנשים והקטינים, שולחים אותם לעמוד שעות רבות בשמש הלוהטת ועל שפת הכביש תוך סיכון ממשי לבטיחותם ולבריאותם. עוד הוסיפה המשטרה  כי בסופו של דבר, כלל הקטינים עוכבו לחקירה שבסופה הועברו כולם למעבר הגבול כדי להעבירם בחזרה לשטחי הרשות הפלשתינית לאחר תאום עם גורמי הביטחון והרווחה והבגיר שוחרר לאחר חקירה. והמעבידים? העבריינים (מחוללי הפשיעה)?, מה איתם? נאדה. כלום. גורנישט. הם ימצאו להם 'עבדים' נוספים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן