Skip to content

סירבה ללכת בכיסוי ראש, נדקרה והוכתה על ידי בני משפחתה

קטינה מבאר שבע סירבה להישמע להוראות אמה ואחיה לכסות את ראשה ברחוב, ברחה מביתה, נתפשה בידיהם, נדקרה בבטנה והוכתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוביניזם וכבוד המשפחה עדיין משמשים עילה לרצח – כך עולה מכתב אישום חמור שהוגש היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע על ידי פרקליטות מחוז דרום כנגד חמישה בני משפחה אחת; אם וארבעת ילדיה שזממו לרצוח קטינה, אחת מאחיות המשפחה על סירובה ללכת עם כיסוי ראש. החמישה הואשמו, כל אחד לפי חלקו, בביצוע עבירות של  חבלה בכוונה מחמירה, חטיפה לשם רצח או סחיטה, איומים, תקיפה בנסיבות מחמירות, תקיפת קטין, כליאת שווא, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט ועוד.

על פי עובדות כתב האישום,  האם (47) אחיה ואחותה (24) של קטינה בת כ-18, זעמו על כך שהאחות ברחה מביתה על רקע אלימות שהפעיל כלפיה אחד מרחיה, משום שלטענתו היא אינה הולכת עם כיסוי ראש, בתחילה היא שהתה אצל מכרים וברחוב עד שפגשה באדם שאינה מכירה, והיות וברחה ללא הטלפון שלה, ביקשה ממנו שיחת טלפון והתקשרה לאחד מבני המשפחה ובהמשך, שהתה בביתו בבאר שבע.

הנאשמים חייגו פעמים רבות אל מכשיר הטלפון של אותו אדם, ככל הנראה כדי להתחקות אחר מקום הימצאותה של המתלוננת, ובשלב כלשהו אמה אוו מישהי שהתחזתה כאמה התקשרה, הציגה את עצמה כשוטרת לפני האדם ואמרה לו כי המשטרה מחפשת את הקטינה כדי להשיבה אל הוריה וביקשה את כתובתו. האדם מסר את כתובתו, אך בשל העובדה שהשיחה עוררה את חשדו, ביקש כי השוטרים אשר יגיעו לביתו, יגיעו על מדים כדי שיוכל לזהותם.

צילום אילוסטרציה: FREEPIK

וכך בתאריך 18.7.21, הגיעו האחים (אחד מהם קטין בן 16) כשברשותם סכין משוננת באורך 35-40 ס"מ, והמתינו לאחותם בסמוך לחדר המדרגות בכניסה לבניין בו גר האדם. כאשר הבחין אחד מהם באחותו נכנסת לבניין,  חסם באמצעות ידו את פיה, דקר אותה בבטנה וברח מהמקום. כעבור מספר שניות, שלף אח אחר אחר את הסכין מבטנה של הקטנה וברח גם הוא.

הקטינה יצאה מהבניין לכיוון הכביש, כשהיא פצועה ומדממת, על מנת להזעיק עזרה ופגשה באמה, כשהיא מתקרבת אליה, בצורה מאיימת. היא נבהלה וניסתה ניסתה לברוח מהאם, אך נפלה על ברכיה והאמה אחזה בה בשערות ראשה וגררה אותה על הכביש. במקביל לכך, הגיעו חלק מהנאשמים ברכב ודחפו את אחותם בכוח למושב האחורי. עוברי אורח אשר הבחינו בנעשה, חייגו למוקד 100 צעקו לעבר האחים להניח לקטינה, אך אחד מהאחים אמר להם בתגובה "אם תתקרבו לא יהיה לכם טוב" או מילים בדומות לכך.

בהמשך, הם ברחו מהמקום כשהאחות הבכירה נוהגת ברכב ובמהלך הנסיעה, הורתה אמה לבנה לפרק את לוחיות הרישוי מהרכב כדי להקשות על זיהויו. בעוד האחות הפצועה צועקת מכאבים ובוכה, פקד עליה אחיה להיות בשקט, חנק אותה והיכה באגרופים לעינה, הגדיל והיכה באמצעות ידית של סכין, אחותה הגיבה לצעקות הכאב של אחותה הקטנה ואמרה לה "עשית לנו פאדיחות במשפחה". לאחר מכן, היא עצרה את הרכב, נטלה מוט עץ באורך 60-70 ס"מ וחבטה בראשה של הקטינה. אח אחר הרים את חולצתו באיום וחשף לפני הקטינה כי ברשותו אקדח.
תוך כך המשיכו בני המשפחה בנסיעה עד שהגיעו לדירתו של אחד מהאחים בב"ש, שם הורתה לה האם לבתה הפצועה לשטוף ידיים כיוון שאלו היו מגואלות בדמה. לאחר מכן קילחה אותה, מרחה קפה שחור על פצע הדקירה כדי להפסיק את הדימום והביאה למתלוננת בגדים אחרים.

עוד עולה מכתב האישום עולה, כי לאחר מכך בני המשפחה לקחו את אחותם הפצועה לבית החולים "סורוקה" ואיימו עליה שעליה לומר כי היא נפלה או שחבר שלה דקר אותה ושאם תפליל אותם, ימצאו אותה מיד לאחר שישתחררו מהכלא. שהגיעו לבית החולים, בזמן בדיקת הרופא בסורוקה, נכחו האחים והקטינה אמרה לרופא כי נפלה על גדר. לאחר שהאח שנכח בבדיקה התבקש על ידי הרופא לצאת בזמן הבדיקה, סיפרה הפצועה לרופא את האמת כי נדקרה על ידי משפחתה.
בכתב האישום צוין, כי "הנאשמים במעשיהם, בצוותא חדא, חטפו את המתלוננת כדי לאיים עליה, תוך שהם מסתייעים ברכב לביצוע פשע, תקפו אותה וגרמו לה חבלות של ממש, עשו מעשים בכוונה למנוע או להכשיל הליך שיפוטי, ניסו להניע את המתלוננת שלא תמסור הודעה בחקירה על פי דין, איימו עליה בפגיעה שלא כדין בגופה או בחירותה בכוונה להפחידה וכלאו את המתלוננת שלא כדין. כן הנאשם 2 גרם למתלוננת חבלה חמורה בכוונה להטיל בה מום או נכות או חבלה חמורה ונהג ללא רישיון נהיגה תקף. כמו כן, הנאשמת 1 תקפה את המתלוננת בהיותה קטינה שהנאשמת אחראית עליה". הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדם. התיקה נחקר בתחנת באר שבוע והוגש על ידי עו"ד ליאת לוי סיגל מפרקליטות מחוז דרום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן