Skip to content

"לשחרר את גיא": משחק הווידאו הטוב בכל הזמנים

"לשחרר את גיא" הוא סרט כייפי באופן בלתי רגיל, מקסים להפליא ומתוק באופן בלתי צפוי, כאשר ריאן ריינולדס מושלם בתפקיד המאזן בין פעולה לקומדיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

.

לאורך השנים, הוליווד נאבקה לשמצה בעיבוד משחקי וידאו לסרטי קולנוע. המעבר ממשחק מחשב לתסריט ואז לסרט מצולם לא הצליח למשוך מבקרים או את אהדת צופי הקולנוע; ובקופות – רק כמה בודדים הפכו ליוצאים מן הכלל. "לשחרר את גאי" הוא סרט משחק וידאו מסוג אחר. במקום לקחת משחק אמיתי המוכר לציבור, התסריט של מאט ליברמן ("סקובי דו!") ו-זאק פן ("שחקן מספר אחת") עוקב אחר דמות שאינה שחקנית, אלא דב"ש (דמות בלי שחקן, המכונה NPC בעולם משחקי המחשב), במשחק ירי וקליעה המתרחש בעולם בדיוני בשם "Free City". הבמאי שון לוי ("לילה מוטרף במוזיאון") מחייה את העולם של "Free City" כגרסה סוריאליסטית של המציאות שלנו, אך עם הרבה רגש ואנושיות. "לשחרר את גיא" הוא סרט כייפי באופן בלתי רגיל, מקסים להפליא ומתוק באופן בלתי צפוי, כאשר ריאן ריינולדס מושלם בתפקיד המאזן בין פעולה לקומדיה.

בעולם של "Free City", הסרט עוקב אחר NPC בשם גיא (ריינולדס), שעובד בבנק עם חברו הטוב באדי (ליל רל האוורי). אבל הכל משתנה עבורו כשהוא רואה את דמותה של השחקנית מילי (ג'ודי קומר), והוא פורץ מהלופ המתוכנת שלו, ורוכש זוג משקפי שמש המבדילים בין השחקנים ובין הדב"ש. כשמילי מסבירה שגיא צריך "לעלות רמה" – מה שהשחקנים יכולים להשיג על ידי עשיית מעשים רעים, גיא ממשיך את דרכו המנומסת, ומתדרדר בהיותו הבחור הטוב. מחוץ למשחק, גיא הופך לתופעה ויראלית, ומילי מבינה שהוא עשוי לעזור בתביעה שלה נגד המוציא לאור של "Free City" ובעל החברה – אנטואן (טאיקה ואיטיטי). היא מאמינה שאנטואן גנב את המשחק שפיתחה עם חברה הטוב ביותר, קיס (ג'ו קיירי), שבמקום לעזור לה, מסתפק לעבוד עם חברו המסור, סונאמי (אוטקרש אמבודקר). כתוצאה מכך, מילי נעזרת בגיא בכדי לעזור להוכיח את טענתה ולהציל את "Free City", לפני שאנטואן יוכל להשמיד את הראיות.

במקום לעבד משחק וידאו אחד מסוים, "לשחרר את גיא" מספר סיפור מקורי חדש, שבמקרה מתבסס על עולם משחקי הוידיאו. המשמעות היא שהתסריט של ליברמן ופן אינו עמוס בניסיון לחקות ולהתאים עצמו למוצר קיים, אלא הם יכולים לספר כל מה שהם רוצים. באופן מפתיע, הם בחרו לספר סיפור על אהבה ורצון חופשי, אשר שוזר בצורה נאה את עולם משחקי הווידיאו אל תוך "לשחרר את גאי". בעוד משחק "Free City" והדרך שבה לוי מציג את המכניקה שלו על גבול הפנטזיה, הם אלו שמחזיקים את הסיפור מעוגן, שכן הדמויות שלו נאבקות במאבקים אנושיים מאוד על משמעות החיים והאהבה. הסרט משיג את האיזון המושלם בין קומדיית פעולה קלילה ומהנה לרגעים של צמיחה ולמידה רציניים יותר אשר הופכים את "לשחרר את גיא" לחוויה מעוגלת ומשעשעת.

בלב החוויה הזו עומד ריינולדס, שמגלם את גיא בשילוב של כריזמה ואופטימיות רחבת עיניים, הגובלת בנאיביות שהשחקן מצטיין בה. ריינולדס הוכיח מיומנות לאזן קטעי פעולה עם הומור בתפקידיו הקודמים ("דדפול", "שומר הראש ואשתו של המתנקש", "מחתרת השישה" – וזה רק מעט…), אם כי ניתן לחוש כי רבות מהדמויות האלה הן העתקת פחמן זו של זו. לגיא יש מעט מזה, אבל הוא פועל בתוך הסרט, כשהקסם הטבעי של ריינולדס משתלב היטב עם התסריט והאופי. זה עוזר עוד יותר שריינולדס מוקף בצוות כוכבים הכולל את קומר בתור מילי הנחושה במשימתה, וכן ואיטיטי כאנטואן הנבל באופן מוגזם. קומר היא שחקנית פנומנלית והיא משתמשת במיומנויות אלה על ידי הענקת עומק למילי ולדמות המשחק שלה, ובמקביל – תענוג לצפות על המסך בואיטיטי כאיל משחקי מחשב אקסצנטרי – מסוג הנבלים שצופים אוהבים לשנוא. הם מחוזקים על ידי השחקנים התומכים – קיירי, אמבודקר והאוורי, כולם מגלמים את תפקידיהם באופן קומי ובחמימות לב.

בסופו של דבר, למרות ש-"לשחרר את גאי" הוא סרט משחק הוידיאו היצירתי ביותר, מלא לב ואולי הטוב ביותר בתחום זה – הוא לא מיועד בהכרח לחובבי משחקי מחשב, כיוון שהסרט מקורי להפליא, כך שכל אחת ואחד יוכלט ליהנות ממנו. הצופים לא צריכים להיות בעלי ידע עמוק במשחקי וידאו בכדי ליהנות מהסיפור, כיוון שהוא אוניברסלי ומדבר על נושאים שבלב האנושות. ככזה, "לשחרר את גיא" שווה צפייה לכל מי שמתעניין בסרט מקורי, או למי שמחפש קומדיית פעולה קייצית ומהנה. עם סיפור חכם, לב מלא כנות, הומור מהנה וקטעי פעולה מרגשים, "לשחרר את גיא" כולל את כל מה שהצופים יכולים לרצות בשובר קופות נהדר.

הסרט "לשחרר את גיא" | "Free Guy" – עתה בבתי הקולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן