Skip to content

"פאלם ספרינגס": קומדיה רומנטית בתוך לולאת זמן

יחד עם חוש הומור חד ומשחק יוצא מן הכלל, "פאלם ספרינגס" הוא קומדיה רומנטית מקסימה לחלוטין עם קורטוב של מדע בדיוני בתוך לולאת זמן. בתוך לולאת זמן. בתוך לולאת זמן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

.

בשנים האחרונות נרשמה התעוררות מחודשת של קומדיות רומנטיות, אם כי כמה, כמו "פאלם ספרינגס", הביאו טוויסט חדש לז'אנר, ומצאו דרך פחות שחוקה לסוגה הקולנועית, שכביכול רק נשחקה עם השנים. הסרט "פאלם ספרינגס" בבימויו של מקס ברבקאו ומתוך תסריט שנכתב על ידי אנדי סיארה, מבוסס על סיפור מאת שני יוצרי הסרט. הסרט עדיין עוקב אחר רעיון הקומדיה-רומנטית הארכיטיפי: בחור פוגש בחורה, הם מתאהבים ומפתחים רומן.. אבל ברגע שזורקים פנימה לולאת זמן נצחית, קצת פיזיקה קוונטית וגבר שצד את הבחור רק בשביל הספורט, הסרט מפתח אלמנטים מקוריים, שלא ראינו עד כה בקומדיות רומנטיות. יחד עם חוש הומור חד ומשחק יוצא מן הכלל, "פאלם ספרינגס" הוא קומדיה רומנטית מקסימה לחלוטין עם קורטוב של מדע בדיוני בתוך לולאת זמן. בתוך לולאת זמן. בתוך לולאת זמן.

"פאלם ספרינגס" עוקב אחרי ניילס הניהיליסטי (אנדי סמברג), צעיר שנלכד בלולאת זמן ביום חתונת החבר הכי טוב של חברתו. באחד הימים החוזרים, ניילס מתחבר עם שרה – אחות הכלה (כריסטין מיליוטי), וכאשר ניילס נורה בחץ על-ידי רוי (ג'יי. קיי. סימונס), שרה עוקבת אחריו לתוך מערה מסתורית, ונשאבת בעצמה ללולאת הזמן. למרות שהזוג משתמש בלולאת הזמן כדי ליהנות ולהכיר אחד את האחרת, המצב שלהם הרבה יותר מסובך, מאשר ניילס או שרה חושבים. הדברים מסתכים עוד יותר, בכך ששניהם מפתחים רגשות זה כלפי זו. עם זאת, נותר לראות אם יצליחו להימלט מלולאת הזמן – ואם כן, האם יצליחו לגרום לזה לפעול במערכת יחסים?!

מה שגורם ל-"פאלם ספרינגס" לעבוד כל כך טוב הוא שילוב של המוכר עם החדש. סוגת הקומדיה הרומנטית מוכרת לכולם ומוצתה עד אין קץ: יש ציפייה לצופים המגיעים לראות קומדיה רומנטית והצלחתו של כל סרט תלויה עד כמה הוא יכול לענות על הציפיות האלה ועדיין לשלב את החוויה הייחודית לו. לשם כך, התסריט של סיארה כולל אלמנטים מסוימים שניתנים לצפייה בקלות על-ידי הצופים, אבל יש גם הרבה דברים שהצופים לא יכולים לצפות. בעוד שהדרמה האנושית של "פאלם ספרינגס" נדבקת לסגנון, הנחת היסוד של הסיפור היא המקום בו סיארה מתחיל להמציא. בדרך כלל, רק דמות אחת בסיפור תקועה בלולאת זמן והיא משמשת כמכשיר ללמד את הדמות לקח; זה נדיר ששתי דמויות או יותר נלכדות בלולאה ואף נדיר עוד יותר (אם נעשה אי פעם בעבר), כי לולאת הזמן היא רקע לשתי דמויות שמתאהבות. אבל החלק הצפוי ב-"פאלם ספרינגס" פועל בד בבד עם הנחת היסוד המקורית לגמרי של סיארה, אשר יוצר חווית סרט שמרגישה מוכרת וחדשה לחלוטין.

אבל, כמו בכל קומדיה רומנטית, הצלחתה או כישלונה נקבעים על ידי השחקנים המובילים והכימיה ביניהם, ול-סמברג ו-מיליוטי יש הרבה מאוד ממנה. שניהם מצטיינים בגילום הדמויות הפגומות, אך המקסימות לגמרי – ניילס ושרה הם הכבשה השחורה של משפחתם, ומעולם לא עמדו בציפיותיהם. שניהם חסרי מזל באהבה בזמן החתונה, והיותם לכודים בלולאת הזמן מאלצת את ניילס ושרה להתעמת לא רק עם מה שהם לא אוהבים במושג האהבה, אלא במה שהם לא אוהבים בעצמם. ל-סמברג ול-מיליוטי יש גם את הסצינות הקומיות והדרמטיות האישיות כדי למתוח את התפקידים ואת סיפור האהבה במרכז הסרט. בעזרתו של סימונס, שיש לו תפקיד קטן אך משמעותי כרוי, וההופעות המהנות של השחקנים התומכים, "פאלם ספרינגס" הוא סרט מעוגל היטב שנותן לכוכבים הראשיים מקום לנצוץ ולזהור.

ככזה, "פאלם ספרינגס" מושלם לחובבי קומדיות רומנטיות, במיוחד צופים שנהנים מחוש ההומור הייחודי של סמברג, המשמש כמפיק בסרט. מכיוון ששתי הדמויות הראשיות ציניות יותר מאשר מלאות תקווה לגבי אהבה, "פאלם ספרינגס" לא מרגיש נדוש מדי. אף על פי שאין שום דבר רע בקומדיה רומנטית נדושה, השקפה מלאת תקווה לאהבה ומערכות יחסים יכולה להיראות כלא-מציאותית וכאשר הסרט כבר מיישם לולאת זמן, הריאליזם של חוסר השלמות עוזר לאזן את הסיפור. בסך הכל, "פאלם ספרינגס" הוא הבריחה המושלמת מהשרב של הקיץ, ומציע חוויה מהנה ומבדרת לחלוטין.

הסרט "פאלם ספרינגס" | "Palm Springs" – עתה בבתי הקולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן