Skip to content

השריפה בהרי ירושלים – הושגה שליטה במרבית מוקדי השריפה

המשטרה: ידוע לנו היכן מוקד ההצתה וכי היא נגרמה בידי אדם. טרם הוחלט באם מדובר בהצתה עקב רשלנות או הצתה במזיד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הלילה (שלישי) הושגה שליטה במרבית מוקדי האש בשריפה שבהרי ירושלים. בשלב זה הורשו תושבים מכלל היישובים שפונו לשוב לבתים, מלבד תושבי מושב גבעת יערים שפונה אתמול. גם בגבעת יערים הושגה שליטה על האש – אך המושב עדיין סגור והתושבים לא מורשים לחזור לביתם. נציב הכאות וההצלה, דדי שמחי, אמר הבוקר בכאן ב' כי "יש כמה נקודות שעדיין בוערות ברמה נמוכה – אבל בסך הכול המצב מוכל. מקווה שאהיה איש בשורות היום". שמחי סירב להתייחס לחקירה בנוגע למקור השריפה – והאם נגרמה במזיד: "כרגע זה פחות מעסיק אותי. כל האפשרויות פתוחות". סגן ניצב ניסו גואטה, קצין אגף המבצעים במרחב ציון סיפר כי "לקראת הלילה האש דעכה, אבל עדיין יש המון מוקדים שנמצאים בסמיכות ליישובים. שני יישובים עדיין מפונים – גבעת יערים וצובה. הפריסה שלנו במעגלים רחבים יותר כי הרוח עשויה להוביל את האש למקומות נוספים", אמר גואטה. "מעריכים שגם היום לקראת השעה 11:00 הרוחות יתחילו להתחזק והאש תלובה".
"שעון הלחימה" הוא ברור ומתייחס לשעות מסוימות לאורך היום. חשוב שגם התושבים וגם כלל הכוחות יבינו לקראת מה נדרשים והיכן נדרש ריכוז מאמץ".

צילם אריאל קדם רשות הטבע והגנים לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
עמוד חשמל אחרי השריפה (צילום: חברת החשמל)

לפני זמן קצר סיים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן דיון הערכת מצב בהשתתפות כלל הכוחות הנוטלים חלק זה היום השלישי במאמצי הלחימה בשריפות שהחלו בתחילת השבוע.
"המאמץ של כולנו החל מהבוקר ולאורך היום, טיפול עיקש ומקצועי במוקדי השריפות במקומות השונים, ביצוע פעולות בלימה מקדימות תוך היערכות מושכלת לשינויים בתנאי מזג האוויר, המשך שילוב ושיתוף פעולה בין הכוחות הפועלים כאשר המשימה העיקרית היא אחידה לכולם- הצלת חיי אדם", כך ציין מפקד המחוז בסיכום דבריו. בהמשך לכך, הנחה מפקד המחוז את כלל הכוחות הפרוסים לשים לב ולמנוע הגעת סקרנים ומטיילים אל אזורי השריפות בשל הסיכון הרב הטמון במעשה זה.

ישיבת הערכת מצב במרכז: דורון תורג'מן, מפקד מחוז ירושלים (צילום: משטרת ישראל)


צילום: היחידה האווירית של משטרת ישראל

גם הבוקר, היום השלישי לשריפה נדרשים כוחות הכיבוי וההצלה ומשטרת ישראל לפעילות המאומצת ורחבת ההיקף. מאות שוטרים ולוחמי משמר הגבול פרוסים ברחבי גזרת השריפות במשימות הצלת חיים לצד מוכנות לסיוע בפינוי תושבי הישובים וזאת לצד מוכנות לתרחיש בו תגבר הסכנה והאש תתקרב אל אזור בית החולים "הדסה" עין כרם הסמוך. לצד פעילותם זאת, פועלת המשטרה באופן גלוי וסמוי לשמירת הסדר וביטחון הרכוש ברחבי היישובים שנפגעו בשריפות לאחר שיושביהם נאלצו לעזוב את ממונם ורכושם וטרם הורשו לשוב לבתיהם. אמש אמר מפקד מחוז ירושלים כי בידי מספר כיווני חקירה וכי נמצא מוקד הצתה. הוא סירב לקבוע באם הייתה כאן רשלנות שגרמה לשריפה או הצתה במזיד. " אנחנו נחקור ונגיע אל האמת", אמר תורג'מן.
טפסר ניסים טויטו מפקד כיבוי אש מחוז ירושלים אמר כי "החקירה טרם הושלמה ונצטרך להתאזר בסבלנות החקירה משולבת ומתואמת גם עם המשטרה מעבדת מז"פ וכיוצא בזה. אבל חד משמעית מדובר בידי אדם ואנחנו גם הבוקר דבקים בעמדה הזו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן