Skip to content

"עד במנוסה": דרמה מותחת, עלילה מחוררת

בעוד שלסרט יש את כל האפשרויות להיות מערבון מודרני בלתי נשכח, התסריט עצמו חסר, מנוקב ומעורפל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

.

אנג'לינה ג'ולי מובילה צוות שחקנים מפורסמים בסרט "עד במנוסה", מערבון מודרני שמשלב את סיפורם של אנשי הספר במונטנה שבארצות הברית, לצד דמויות של מתנקשים חסרי לב. הבמאי טיילור שרידן, הידוע בעיקר בזכות הסרט "באש ובמים", כתב תסריט סרט זה עם צ'ארלס לאביט ו-מייקל קוריטה (שכתב את הספר שהסרט מבוסס עליו). מבחינת בימוי, זהו סרט אופייני לשרידן וליצירות שלו עד כה, אך בעוד שלסרט יש את כל האפשרויות להיות מערבון מודרני בלתי נשכח, התסריט עצמו חסר, מנוקב ומעורפל.

"עד במנוסה" נפתח בפלורידה, שם זוג מתנקשים, פטריק (ניקולס הולט) וג'ק (איידן גילן), מזדהים כמפקחי דליפת גז כדי להיכנס לבית של אישה ובעלה. עם זאת, מה שהם באמת עושים הוא הרבה יותר מרושע – הם נשכרו להרוג כל מי שיודע על חשבון שבאחריות רואה החשבון, אוון קאסרלי (ג'ייק ובר), ולאחר מכן לרדוף אותו ואת בנו, קונור (פין ליטל). בינתיים במונטנה, לוחמת האש האנה פאבר (ג'ולי) מנסה לצאת מטראומה, לאחר שחילוץ מאש השתבש. כאשר היא, השריף איתן סוייר (ג'ון ברנטל), ואשתו אליסון (מדינה סנגורה) מסתבכים, האנה חייבת להתמודד עם עברה כדי לעזור לקונור.

כמעט כולם מתמודדים עם איזושהי טראומה בסרט "עד במנוסה". עבור קונור – העובדה ששני מתנקשים חסרי רחמים מתכוונים לבצע את תפקידם ולסיים את חייו. עבור האנה, היא צריכה לחיות עם החרטה והידיעה שאפשר היה למנוע אירועים מסוימים – אם היא פשוט הייתה מקבלת החלטה אחרת. הנסיבות שלהם מפגישות את האנה וקונור יחד, אבל הטראומות שלהם הן שמחברות אותם בצורה כל כך חזקה. הקשר שלהם הוא זה שהופך את הסרט לכדאי, כש-ליטל, במיוחד, נותן הופעה קורעת לב שבוודאי תפרוט על מיתרי הלב. ג'ולי גם נהדרת, וזה נפלא שהיא חוזרת להופיע מול המצלמה, אם כי חבל שהיא לא בתפקיד בשרי יותר ולעתים קרובות היא מרגישה מוצלת מכל מה שקורה מסביב.

אמנם הסרט מתמקד בהישרדותם של גיבוריו, אבל הוא מתחזק ברגעים מותחים, מרגשים ולפעמים שובי לב וסוחפים. סרטיו של שרידן עובדים הכי טוב כשהם ממוקדים באנשים שקולם מושתק, באנדרדוגים שעושים להם עוול, והמסע הקולנועי הזה בהחלט אינו יוצא מן הכלל. ההחלטה לחבור לדמויות כפריות היא בחירה מעניינת ועובדת מספיק טוב, כשהסרט בונה מתח באמצעות ההסתמכות של קונור על המומחיות של האנה, שגורמת למתנקשים לאבד זמן. הסרט מגדיר את מצוקתם של המתנקשים ושל חובבי האקדחים נגד הטבע וחוקר זאת בדינמיקה של דחיפה-משיכה משכנעת, אם כי מעט רדודה.

יש הרבה אירועים שמתרחשים ב-"עד במנוסה", שחלקם היו יכולים ליהנות מכוונון עדין כבר בהתחלה – לפני שהסרט ישקיע במלוא עוצמתו במרדף שיוביל לגמר הגדול שלו. הדמויות, במאבקם לחיות עוד יום, והסצינות המותחות הן שעושות את הסרט שווה צפייה. עם זאת, אלה שרוצים לחקור ביתר שאת את הפרטים שהניעו את העלילה, יראו את הסרט כמותחן עלילה בסיסי, שאפשר גם לראות אותו מול מסך הטלוויזיה.

הסרט "עד במנוסה" | "Those Who Wish Me Dead" – עתה בבתי הקולנוע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן