Skip to content

בין פיוט לקדושה

מהאולם האינטימי של בית הקונפדרציה לחלל הגדול של מועדון זאפה – ברוח ראש השנה המתקרב מארח אנסמבל הפיוט את נטע אלקים ועמית חי כהן לחגיגה של קדושה ובקשה לחבור ופתיחת לבבות, יום חמישי, 2.9.2021 (פתיחת דלתות: 20:00, תחילת מופע: 22:00 ערב ראש השנה חונך בית הקונפדרציה סדרת מופעים חדשים היוצאים מהאולם האינטימי שלו לחלל הגדול […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות


מהאולם האינטימי של בית הקונפדרציה לחלל הגדול של מועדון זאפה – ברוח ראש השנה המתקרב מארח אנסמבל הפיוט את נטע אלקים ועמית חי כהן לחגיגה של קדושה ובקשה לחבור ופתיחת לבבות, יום חמישי, 2.9.2021
(פתיחת דלתות: 20:00, תחילת מופע: 22:00

ערב ראש השנה חונך בית הקונפדרציה סדרת מופעים חדשים היוצאים מהאולם האינטימי שלו לחלל הגדול של מועדון זאפה. "וכך", טוען אפי בניה המנכ"ל והמנהל האמנותי של בית הקונפדרציה "יוכלו קהלים חדשים וגדולים יותר להיחשף להפקות המקור של הבית".
במופע הראשון בסדרה שיתקיים ימים ספורים לפני ראש השנה ביום חמישי, ה-2.9.21, יופיע אנסמבל הפיוט שיארח את נטע אלקיים ועמית חי כהן לחגיגה של קדושה ושל בקשה לחיבור ופתיחת לבבות לשנה החדשה. נטע אלקיים ועמית חי כהן הם זוג בעבודה ובחיים, מוזיקאים שיוצרים גם אמנות חזותית וקולנוע. ילידי נתיבות שמתגוררים בירושלים ומופיעים על במות במרקש , קרקוב ומרסיי. המוזיקה שלהם שואבת השראה ממקורות מגוונים כמו שירת נשים מכפרי מרוקו, מוזיקה אנדלוסית וצלילים אלקטרוניים ועיבודים עכשוויים. המופע התגבש במהלך החזרות שהתקיימו בהרי ירושלים. הוא נע במרחב שבין פראות לקדושה, בין התנועה האקסטטית לנעלה ולנשגב.
אנסמבל הפיוט הוא קולקטיב של מוזיקאים ופייטנים המונה שבעה עשר חברים בני שלושה דורות, ומתמחה בביצוע מקורי ופוליפוני של שירת קודש יהודית בעברית ובערבית ממרחבים שונים בצפון אפריקה, כאשר הדגש הוא על שירי משפחת אבו-חצירא ויהודי חבל תפילאלת שבפתח הסהרה.

אנסמבל הפיוט, צילום של א קהאן
אנסמבל הפיוט, צילום של א. קהאן

האנסמבל בניהולם האמנותי של יאיר הראל ואברהם כהן, הופיע פעמים רבות בארץ ובעולם – אפילו באוסטרליה! חבריו הופיעו בקרקוב ועד מרוקו. בין היתר שיתף האנמסבל פעולה עם הרב חיים לוק, ברי סחרוף, ויקטוריה חנה, יוסי פיין, נטע אלקיים, רביד כחלני, שלמה בר, עומר מב ואבישי כהן. אלבום הבכורה של האנסמבל "ארבע אותיות" שיצא בהוצאת נענע אביטל (2017) נבחר על ידי אופיר טובול מ"כאן תרבות" כאחד מאלבומי העשור בתחום המוזיקה הישראלית השורשית.
השפה האמנותית של אנסמבל הפיוט מבקשת להיות בו בעת גם שורשית, גם מאתגרת את גבולות המסורת וגם נועזת ומקורית, והיא תוצאה של לימוד ומחקר מעמיקים במקורות המסורתיים, בשילוב חיפוש מוזיקלי ואמנותי עכשווי וחסר פשרות.
לאתר אנסמבל הפיוט: https://he.piyutensemble.com/music

המופע בתמיכת משרד התרבות והספורט, מנהל התרבות ועיריית ירושלים, האגף לתרבות
יום חמישי ה-2.9.21
שעה 22:00

(20:00 פתיחת דלתות זאפה החל משעה)
לרכישת כרטיסים: בימות
http://tickets.bimot.co.il
למידע נוסף
בית הקונפדרציה"" בפייסבוק

אתר בית הקונפדרציה
http://www.confederationhouse.org
טל' 02-5399360, שלוחה 5

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן