Skip to content

תנועת הרכבות מצפון לדרום ולהיפך הופסקה בשל מחאת הנכים

ארגוני הנכים חסמו הבוקר את מפגש הבונים כל כך שלא יושמו הסכמים שנחתמו איתם בעבר עם שרי האוצר והרווחה. "התעלמות של ממשלת ישראל ומשרד האוצר תעלה לקופת המדינה בנזקים" אומרים הנכים. תנועת הרכבות חודשה לאחר כשעה וברכבת מתריעים על עומס ועיכובים בזמנים עקב ההשבתה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשל מחאת ארגוני הנכים שמתקיימת היום (ראשון) במפגש מסילת הרכבת (מפגש הבונים) הסמוכה לעתלית, הופסקה תנועת הרכבות מהצפון לדרום ומהדרום לצפון, סמוך לשמונה בבוקר.
פעילי קבוצת "הנכים הופכים לפנתרים "  חסמו את המשך נסיעתה של רכבת ישראל במפגש הבונים בהמשך למחאה של הנכים המגיעה לטענתם עקב התעלמות גורפת של ממשלת ישראל ומשרד האוצר ליישום חוק 200 של הביטוח לאומי וקבלת כלל ההסכמים שנחתמו בעבר עם שרי האוצר והרווחה מול ארגוני הנכים השונים.

בסמוך ל09:15 הצפנו הנכים מהמסילה וחודשה תנועת הרכבות אך ברכבת ישראל מדגישים כי יעבור זמן רב עד חזרת שירות הרכבות לסדרו, וזאת עקב השיבושים הכבדים שנרשמו בתנועת הרכבות בכל הארץ, בשל חסימת מסילה ראשית לזמן רב במהלך שעות העומס ביום הראשון. ברכבת מדגישים כי מסילות הברזל הינן תשתית קריטית, המשרתות מאות אלפי נוסעים מידי יום.

"נמשיך לפגוע באופן סדיר ואף מספר פעמים ביום פגיעה אנושה למשק הישראלי ולקופת האוצר עד להעברת כלל הכספים וקבלת כל התנאים שהצבנו למשרד האוצר ולעומד בראשו", אמר אייל כהן.

צילום: דוברות ארגוני הנכים
צילום: דוברות ארגוני הנכים
צילום: דוברות ארגוני הנכים


צילום: רכבת ישראל

מדוברות קבוצות המאבק נמסר כי ההתעלמות של ממשלת ישראל ומשרד האוצר תעלה לקופת המדינה בנזקים שניתן היה למנוע אותם מראש , "אך כנראה ממשלת ישראל ומשרד האוצר בחרו בדרך העקומה והפסולה שמנהלת הממשלה והאוצר כלפי ציבור הנכים ולכן נמשיך במתכון הקיים של מחאות הנכים במדינה" , אמר כהן לסיכום.
מדוברות רכבת ישראל נמסר קודם לכך כי לפי שעה ובאופן זמני, רכבות מצפון יסתיימו בחיפה חוף הכרמל, ורכבות מדרום יסתיימו בתחנת בנימינה. עוד נמסר כי כמו כן ייתכנו עיכובים בכלל רשת הרכבות בעקבות האירוע. הנהלת הרכבת הזמינה היסעים לתחנות חיפה חוף הכרמל ובנימינה על מנת להביא את נוסעי הרכבת לייעודם. לנוסעים ברכבת הבוקר ממליצה הנהלת רכבת ישראל להיעזר בשירותי תחבורה ציבורית חלופית.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן