Skip to content

שנה טובה?

ימי חג ראש השנה מלאו את כותרות התקשורת בבריחת 6 האסירים מהכלא ושריפת תאים בבתי כלא אליהם פוזרו האסירים הביטחוניים מהאגף בכלא גלבוע. איש בתקשורת לא התייחס לעם ישראל שפחות התעניין בבריחה הנועזת ויותר התעסק בקניות ערב חג ונופש חג בארץ ובחו"ל (מאמר דעה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זה התחיל לפני חג ראש השנה פרש עלינו כנפיים בבריחתם של 6 אסירים ביטחוניים מכלא גלבוע, חמישה מהם חברי הג'יהאד האיסלאמי ואחד חבר הפת"ח, ומממשיך היום (רביעי) עם צאת החג כשאסירי הג'יהאד האיסלאמי בכלא קציעות ורמון התפרעו והתעמתו עם סוהרים בעקבות ההחלטה לפזרם בין בתי כלא ואגפים שונים אחרי הימלטות ששת המחבלים מכלא גלבוע. האסירים שרפו על פי השב"ס 2 מתאי המאסר באגפים שבהם הם כלואים, כשבמקביל נתקלו אנשי שב"ס בהתנגדויות גם בכמה בתי כלא אחרים. משב"ס נמסר כי בשני המקרים הושגה שליטה על האש. האסירים הביטחוניים הודיעו כי כל אגף אליו יוכנסו אסירים מגלבוע יוצת ויעלה באש. ברשתות הערביות בישראל הופצו היום קריאות לצאת להפגנות ענק בערים המעורבות ולהגן על האסירים בבתי הכלא בגופם. 14 פלוגות מג"ב מעורבות בחיפושים אחר הנמלטים כמו גם השב"כ. אלו היו כותרות התקשורת בימי חג ראש השנה.

צילום מהרשתות החברתיות (לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

 

צילום ארכיון: עיריית טבריה

איש לא דיווח ממש על הבהלת הקניות ערב חג. על הישראלים שקונים בהמוניהם בדרך לשנה החדשה. על עלייה של יותר מ-20% רק בבוקר החג בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערה״ש תשפ״א. על פי נתוני חברת שב״א (שירותי בנק אוטומטיים), מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי עלה כי בשעות העומס היום (שני), בין השעות 8:00 עד 14:00 הוציאו הישראלים בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 738.8 מיליון ש״ח. על כך שהדקה העמוסה ביותר הייתה ב – 11:05 ביום שני ערב החג  כבמהלכה בוצעו למעלה מ-13,300 עסקאות בדקה בהיקף של 3.15 מיליון ש״ח. עם ישראל הוציא כסף בבולמוס קניות מזון ומתנות. עובדות אלו לא עלו לכותרות. על מאות אלפי המטיילים שגדשו את הצימרים והמלונות, מאילת עד מטולה, על הכבישים העמוסים לעייפה ועל חופי הכינרת שגדשו באוהלים וקרוונים. והקורונה תשאלו?, התפוגגה בערפילי הקרב של בריחת האסירים. עריפת הראשים בשב"ס תחל בקרוב, מקצין המודיעין של הכלא שדאג לא מזמן להעיף סוהרת כי חשד שאסיר ביטחוני חפץ בה, דרך מפקד הכלא ועד ראשי השב"ס. אלו עסוקים ככל הנראה בשעות אלו בדיונים מול עורכי דין ששכרו להגנתם ודואגים לכסת"ח.  מברכים בדרך כלל תכלה שנה וקיללותיה, תחל שנה וברכותיה, אני לא משוכנע שמישהו בשמיים שמע את התפילה. אולי לא בא לו.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן