Skip to content

ספק אינטרנט ותשתית אינטרנט – מה ההבדל וכיצד לבחור?

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רובנו סובלים מדי פעם מבעיות גלישה באינטרנט, ובשלב הראשון אנו מכבים ומדליקים מחדש את המחשב, מאתחלים את הראוטר ואם התקלה נמשכת אנו מתקשרים לספק האינטרנט. במהלך השיחה עם ספק האינטרנט עלינו להסביר את מהות התקלה, ולעיתים נציגי התמיכה מפנים אותנו לספק התשתית או להיפך.

לכן, יש לא מעט בלבול בנושא ההבדל בין ספק אינטרנט לספק התשתית לאינטרנט, ולמרות שחלוקה זו קיימת כבר הרבה מאוד שנים, רובנו עדיין מתקשים להבין למי עלינו לפנות כדי לפתור בעיות גלישה, ומה התפקיד והאחריות של כל ספק.

ההבדל העיקרי בין ספק אינטרנט לספק תשתית

תשתית האינטרנט מאפשרת לנו לגלוש ברשת, התשתית היא הצינורות והחיווטים הפיזיים שדרכם המידע עובר ברשת. תשתית האינטרנט מקשרת בין המחשב, הטאבלט או הסמארטפון באמצעותם אנו גולשים בבית או במשרד לבין האתר בו אנו מבקרים. לכן, ספק התשתית מנגיש עבורנו את החיבור הפיזי לרשת האינטרנט ולהזרמת המידע, ובישראל יש ארבע חברות המספקת תשתית מרכזית, חלקן משתמשות בתשתית הקיימת של המתחרים.

ספק אינטרנט אחראי על העברת המידע מאתר או משרת מסוים עד למחשב או למכשיר הסלולרי שלנו, הוא משתמש בתשתיות האינטרנט כדי להעביר את המידע.

כדי להמחיש את ההבדל בין שני הספקים אפשר לדמות את שני המושגים לכבישים ומכוניות, כאשר הכביש הוא התשתית עליה המכוניות נוסעות, והספק הוא המכונית שלנו. חשוב לציין כי המידע באתרים בהם אנו גולשים שוכן בשרת כלשהו הנמצא פיזית בארץ או בחו"ל, וכדי להזרים את המידע למחשב או לנייד שלנו, אנו זקוקים לתשתית עד הבית או העסק. כיום, יש סוגים שונים של תשתיות אינטרנט, לדוגמה תשתית המבוססת על סיבים אופטיים, ויש תשתיות המבוססות על קווי הטלפון או קווי נחושת.

תשתית אינטרנט מאפשרת לנו לבחור את מהירות הגלישה בהתאם לצרכים הייחודיים שלנו, לכן אם אנו נחשבים לצרכני אינטרנט כבדים כדאי לבחור מהירות גלישה גבוהה, לפחות 100 מגה, אך אם אנחנו ממעטים לגלוש באינטרנט או שמהירות הגלישה אינה קריטית עבורנו, אנו יכולים להסתפק במהירות גלישה של 40 מגה.

צילום: HEMI 090921

איך לבחור נכון ספק אינטרנט ותשתית?

בשנת 2015 נכנסה לתוקפה הרפורמה בשוק האינטרנט, לכן כיום רב החברות מציעות חבילה משולבת הכוללת ספק אינטרנט ותשתית. בעבר הלא רחוק מחירי התשתית היו גבוהים, אך לאור התחרות הגבוהה בשוק חלה ירידת מחירים משמעותית וגם קל לעבור בין הספקים.

כדי לבחור ספק אינטרנט ותשתית עלינו לאפיין את צרכי והרגלי הגלישה שלנו ברשת האינטרנט, ומומלץ לבחור חבילה משולבת דרך אחד מספקי האינטרנט. לספקי האינטרנט יש שיתופי פעולה עם ספקי התשתיות, ועבורנו כלקוחות עדיף להתמודד מול ספק אחד בלבד. בחירה נכונה של ספק אינטרנט ותשתית תלויה בצרכים שלנו, ובדרך כלל אם יש ילדים בבית ואנו גולשים הרבה וצופים בסדרות וסרטים בצפייה ישירה – מומלץ לבחור אינטרנט מהיר החל מ-100 מגה.

כאשר אנחנו בוחרים חבילה הכוללת ספק אינטרנט ותשתית עלינו להתייחס לגורמים כמו מהירות גלישה, סוג ואיכות התשתית, שירותים נלווים כמו אבטחת סייבר, גיבוי, הגנה על ילדים וכו', וכמובן מחיר. מומלץ להתייחס גם לשירות הלקוחות ולזמינות התמיכה הטכנית.

למי פונים כאשר יש תקלה?

באופן כללי, כאשר אנו סובלים מבעיות כמו גלישה איטית, ניתוקים וגלישה לא רציפה, או כאשר מבחינים בנורת סנכרון דולקת קבוע וחווים בעיות בגלישה – עלינו להתקשר לספק האינטרנט. אם נורת הסנכרון בראוטר אדומה, מהבהבת או כבויה עלינו ליצור קשר עם ספק האינטרנט. לפני יצירת קשר עם ספק האינטרנט כדאי לאתחל את הראוטר ואת המחשב מאחר והפעולה עשויה לפתור את הבעיה.

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן