Skip to content

עורך דין לתביעות רשלנות רפואית

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

אתם מצפים שהרופא שלכם יטפל בכם בצורה הטובה ביותר. בסופו של דבר, הנחתם את בריאותכם ורווחתכם בידי הרופאים שלך ואתם רוצים שהם יעשו כל את כל מה שצריך כדי לשפר את מצבכם הבריאותי במהירות האפשרית.

לרוע המזל, ישנם מקרים בהם הרופאים עושים טעויות. לפעמים, הטעויות הללו מקריות לחלוטין. פעמים אחרות, רופא מתרשל. כאשר אתם מקבלים טיפול רפואי בלתי מקובל החורג מהסטנדרט הנדרש והמצופה מהרופא וכתוצאה מכך נגרם לכם נזק, ייתכן שיש לכם עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

סוגי תביעות רשלנות רפואית

תביעת רשלנות רפואית כוללות בדרך כלל אחת מהבעיות הבאות:

אי אבחון

אם אתם סובלים ממחלה שתזוהה על ידי מרבית אנשי הרפואה והרופא שלכם לא זיהה את הסימפטומים שלכם כמו שצריך, ייתכן שתוכלו להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית נגד הרופא שלא גילה את מחלתכם מוקדם יותר. סוג זה של מקרים יכול לפעמים להיות מאתגר, מכיוון שתצטרכו להראות שאיש מקצוע אחר היה מוצא את הבעיה הבריאותית שלכם קודם לכן ומתייחס אליה באופן שהיה מוביל להחלמה מוקדמת יותר.

טיפול לא תקין

לרוב הפציעות והמחלות הנפוצות יש טיפול נפוץ, או לפחות מקום נפוץ להתחיל בו לטיפול. אם הרופא שלכם נתן לכם טיפול החורג מההליך המסורתי והוא גורם יותר נזק מתועלת, ייתכן שתוכל להגיש נגד הרופא או המוסד הרפואי תביעה בגין רשלנות רפואית.

בראש ובראשונה, אם מתייחסים אליכם באופן לא תקין בזמן כלשהו במהלך הטיפול הרפואי שלכם, עורך דין לרשלנות רפואית יכול לסייע לקבוע אם ניתן לראות בכך רשלנות.

אי אזהרה מפני סיכונים אפשריים

אם הרופא שלכם ממליץ על הליך, המשמעות של דוקטרינת ההסכמה מדעת היא שעליהם ליידע אתכם על כל הסיכונים האפשריים הכרוכים בהליך זה. אם הם לא מצליחים ליידע אתכם לגבי הסיכונים הנפוצים להליך ואתם נפגעים כתוצאה מכך, ייתכן בהחלט שיש לכם עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

אם הרופא שלכם אכן ידווח לכם על הסיכונים האפשריים להליך ואתם תסכימו להמשיך בתהליך זה עדיין לא אומר בוודאות מוחלטת שאם אחד מהנזקים הללו יתרחשו לא תוכלו להגיש תביעת רשלנות וזאת משום שאם ניתן יהיה להוכיח שהרופא סטה מהפרקטיקה המקובלת בזמן ביצוע ההליך וסטייה זו גרמה לנזקיכם, עדיין תוכלו לדרוש פיצוי בגין הנזק שנגרם לכם.

צילום: FREEPIK

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית

אם ברצונכם להגיש תביעת רשלנות רפואית, עורך דין לרשלנות רפואית יכול לעזור לכם לאסוף את החומר הרפואי ואת הראיות הנדרשות לקידום התביעה.

כדי להראות שיש לכם מקרה של רשלנות רפואית, תחילה עליכם להוכיח כי קיימת לרופא או למוסד הרפואי חובת זהירות כלפיכם. שלב זה לרוב פשוט למדי שכן כל פגישה רשמית עם הרופא או פרוצדורה אשר עברתם נחשבת ליחסי רופא וחולה המפעילים את חובת הזהירות של הרופא כלפיכם. לעיתים תביעה בגין רשלנות רפואית עשויה לכלול יותר מרופא אחד ספציפי. לעתים קרובות, מקרים אלה כוללים את בית החולים בו קיבלתם את הטיפול הרפואי שלכם.

לאחר שתראו שלרופא או לצוות הרפואי קיימת חובת זהירות כלפיכם יהיה עליכם לספק מידע אודות הטיפול שקיבלתם ומדוע הוא אינו מתאים. הדבר דורש בדרך כלל חוות דעת של מומחה מטעמכם בתחום הרלוונטי אשר יעיד בחוות דעתו על החריגה מסטנדרט הזהירות הנדרש.

תביעות רשלנות רפואית מוצלחות עשויות להוביל לכך שתקבלו פיצוי כספי משמעותי בגין הנזקים שנגרמו לכם. הפיצוי נועד לכסות את העלויות של הטיפול הרפואיים להם אתם נזקקים וכן את אובדן ההכנסות וכל נזק נוסף אשר ניתן לכמת כמו גם נזקים שלא ניתן לכמת כדוגמת פיצוי בגין כאב וסבל אשר נגרם לכם כתוצאה מהרשלנות.

חוק ההתיישנות

החוק במדינת ישראל קובע תקופת התיישנות של 7 שנים, משמע שלאחר 7 שנים ממועד התרחשות הרשלנות לא תוכלו יותר לעמוד על זכויותיכם וגם אם נגרמה לכם רשלנות לא תקבלו כל פיצוי.

חשוב להבין שלכלל זה יש חריגים רבים ולהלן יובאו 2 דוגמאות:

דוגמה ראשונה – במקרה של קטין, תקופת ההתיישנות מתחילה מרגע הגעתו של הקטין לגיל 18. כלומר, ילד אשר נפגע בגיל צעיר יוכל לממש את זכויותיו ולהגיש את תביעתו עד גיל 25.

דוגמה שנייה – במקרים בהם נגרמה לכם רשלנות אך לא הייתם מודעים לקיומה לעתים קרובות תקופת ההתיישנות תתחיל רק ביום בו היה עליכם בזהירות סבירה לחשוד בהתרחשות של אירוע רשלני בטיפול שניתן לכם.

חשוב להבין שמכיוון שציר הזמן הוא קפדני בכל הנוגע לתביעות רשלנות רפואית, עליכם לדון בתביעה הפוטנציאלית שלכם עם עורך דין בהקדם האפשרי. אם לא תעשו זאת אתם עלולים להגיע למצב בו לא תוכלו לקבל כל פיצוי בגין הנזק שנגרם לכם.

עזרה משפטית בתביעות רשלנות רפואית

החוקים המשפטיים סביב תביעות רשלנות רפואית מורכבים ומוסדרים למדי. אם אתם מרגישים שמקורו של הנזק ממנו אתם סובלים הוא בהתנהלות רשלנית של הרופא או הצוות הרפואי, צרו קשר עם עורך דין כדי לדיון בנסיבות הייחודיות של המקרה שלכם.

למידע נוסף אודות רשלנות רפואית היכנסו לאתר של עורך הדין שמואל קשיוב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן