Skip to content

נשיא מאלי נעלם. מנהיג המורדים: "מצבו טוב"

מקום הימצאו של נשיא מאלי אינו ידוע יום אחד אחרי שחיילים מתמרדים תפסו את השלטון. בראש החונטה המהפכנית עומד אמאדו היה דאנוגו, שתפס את השלטון בהפיכה קודמת לפני 21 שנה מאת גרשון גירון מאלי בעוצר. המדינה הענייה, שנאבקה בשנים האחרונות כדי לשמר משטר דמוקרטי שעמד על כרעי תרנגולת, עודנה מצויה במבוכה בשל המרד שפרץ בה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מקום הימצאו של נשיא מאלי אינו ידוע יום אחד אחרי שחיילים מתמרדים תפסו את השלטון. בראש החונטה המהפכנית עומד אמאדו היה דאנוגו, שתפס את השלטון בהפיכה קודמת לפני 21 שנה

מאת גרשון גירון

מאלי בעוצר. המדינה הענייה, שנאבקה בשנים האחרונות כדי לשמר משטר דמוקרטי שעמד על כרעי תרנגולת, עודנה מצויה במבוכה בשל המרד שפרץ בה השבוע. אף שבבבירה במאקו לא נשמעים עוד קולות הנפץ, תריסי החנויות נותרו מוגפים והרחובות ריקים מפני שהעוצר הכללי נותר בתוקף.

אי-וודאות השתלטה על 15.4 מיליון תושבי המדינה שאין לה מוצא אל הים, המנסים לברר את זהות החיילים שהופיעו לפתע על מסכי הטלוויזיה ביום חמישי והכריזו על תפיסת השלטון.

קפטן סאנוגו
השרים יועמדו לדין. מנהיג ההפיכה הצבאית, קפטן סאנוגו

ביום חמישי בערב, הופיע מנהיג ההפיכה, קפטן אמאדו היה דאנוגו, בערוץ הטלוויזיה הממלכתי ואמר שבריאותו של הנשיא המודח, אמאדו טומאני טורה, טובה. דאנוגו סירב למסור היכן נמצא טורה, או אפילו אם הוא מוחזק בידי המורדים.

"נכון לעכשיו, לא אומר לכם היכן נמצא הנשיא אמאדו טורה", הצהיר, "מצבו טוב מאוד. הוא בטוח. באשר לנו – אמרתי כבר אתמול שאיננו רוצים לפגוע גופנית באיש".

טורה עצמו הוא קצין שכבר תפס פעם אחת את השלטון, ב-1991. הוא זכה לתשבחות לאחר שהעביר את השלטון לאזרחים, התמוד בבחירות הדמוקרטיות ב-2002 ואף זכה בהן.

טורה היה אמור לפרוש מהשלטון בחודש הבא מקץ שתי כהונות. אלא שמרד החיילים הקדים את הפרישה המתוכננת. הם זעמו על אופן טיפולו של הנשיא בהתקוממות שבטי הטוארג בצפון. קבוצת חיילים תפסה את תחנות השידור המרכזיות בבירה והסתערה על ארמון הנשיא. מאז, לא שמע איש דבר וחצי דבר על גורל הנשיא. הבחירות, שנועדו להתקיים ב-29 באוקטובר, יבוטלו כנראה.

סאנוגו הרגיע את הציבור ואמר ששלום השרים שנעצרו בידי החונטה המהפכנית טוב ואיש מהם לא ייפגע. "אני יכול להבטיח לכם שאיש לא יפגע בהם, אולם כל עוד אני עומד בראש תנועה זאת, יהיה עליהם להתייצב בפני בית משפט בעל סמכות", הודיע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן