Skip to content

השלום הקר עם מצרים מתחמם – א-סיסי קיבל בחום את בנט

להבדיל מקודמו של בנט שנפגש עם הנשיא המצרי פעמים רבות אך בחשאי לבקשת הנשיא המצרי, הפעם פורסמה הודעה מצרית לאחר האיפול שהוטל על המפגש. לאחר מכך הופצה במצריים תמונה משותפת של שני המנהיגים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נועד אתמול (שני) עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, בשארם א-שייח׳. הפגישה ארכה  כשלוש שעות וזכתה ליחס חם מצד המצרים. תחילה פורסמה הודעה רשמית מצרית על הביקור, שלגביו נשמר איפול מוקדם בישראל בימים האחרונים. לאחריה הופצה תמונה משותפת של שני המנהיגים, כשמאחוריהם דגלי שתי המדינות. להבדיל  מפגישות קודמו של בנט עם הנשיא המצרי  שנועד עמו פעמים רבות, חלק מהן על אדמת מצרים אבל לרוב הדברים נעשו בחשאי, לבקשתו של הנשיא א-סיסי. בנט סיכם את הפגישה ואמר כי זו הייתה "פגישה חשובה וטובה מאוד, יצרנו תשתית לקשר עמוק להמשך הדרך". בפגישתם דנו המנהיגים בשורה ארוכה של סוגיות, ובכללן בדרכים להעמקת ולחיזוק שיתופי הפעולה בין המדינות, בדגש על הרחבת היקף הסחר ההדדיים, וכן בשורה ארוכה של סוגיות אזוריות ובינלאומיות. בנט הודה לנשיא המצרי על תפקידה החשוב של מצרים באזור, וציין, כי בחלוף למעלה מארבעה עשורים הסכם השלום בין המדינות מוסיף לשמש אבן יסוד בביטחון המזרח התיכון וביציבותו. ראש הממשלה הדגיש את התפקיד המשמעותי שמצרים ממלאת בשמירה על היציבות הביטחונית ברצועת עזה, ובמציאת פתרון לסוגיית השבויים והנעדרים.

צילום: חיים צח – לע"מ

"סיימתי עכשיו ביקור ראשון אצל נשיא מצרים. הפגישה הייתה חשובה מאוד וטובה מאוד. במהלך הפגישה, בראש ובראשונה, יצרנו תשתית לקשר עמוק להמשך הדרך. דנו בשורה של סוגיות בתחום המדיני, בתחום הביטחוני, בתחום הכלכלי, ובדרכים להעמיק את הקשר ולחזק את האינטרסים של המדינות שלנו", אמר ראש הממשלה בתום המפגש וציין כי "ישראל הולכת ונפתחת למדינות האזור, והבסיס להכרה ארוכת השנים הזו היא השלום בין ישראל למצרים. לכן, בשני הצדדים אנחנו חייבים להשקיע בחיזוק הקשר הזה, ואת זה עשינו היום."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן