Skip to content

הועדה לענייני אסירים ושבויים לשעבר ברשות: זבאידי סובל משברים בלסתו וצלעותיו

על פי דיווח הועדה פגש עורך הדין פלדמן באסיר ומצא כי זבאידי סובל משברים וחבלות לאחר שהוכה בעת מעצרו. פלדמן אמר כי זכריה לא השתתף בעבודות החפירה, והצטרף לחדר ששת האסירים יום אחד לפני שיצאו מהמנהרה, שלקח להם לחפור כשנה. מקור במשטרה אמר כי זבאידי התנגד למעצרו והשוטרים השתלטו עליו בכוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הוועדה לענייני אסירים ושבויים לשעבר שברשות הפלסטינית דיווחה, היום (רביעי), כי אחד מעורכי הדין של האסיר הביטחוני שנלכד לאחר בריחתו מכלא גלבוע, הצליח לפוגשו בתא המעצר ומצא כי האסיר הוכה קשות בעת מעצרו כשנלכד עם אסיר בטחוני נוסף שנמלט. על פי הדיווח יש שברים בלסתו ובשתיים מצלעותיו. כך פרסמה היום רשת הטלוויזיה וסוכנות הידיעות אל-ג'זירה.
מהפרסום עולה כי עורך הדין אביגדור פלדמן הצליח לבקר אתמול אחר הצהריים את מנהיג האסירים זכריה אל-זובאידי, בכלא קישון – ג'למה, ומצא כי זבאידי הוכה וסבל מהתעללות במהלך תהליך מעצרו כשנלכד יחד עם האסיר הביטחוני הנוסף שברח מהכלא מוחמד אל-ארדה. לדברי הועדה כתוצאה מהכאתו לאחר לכידתו סובל זובאידי משברים בלסתו וצלעותיו.

זכריה אל זבאידי לאחר לכידתו (צילום: משטרת ישראל)

הוועדה ציינה כי אל-זובאידי, הועבר לבית חולים ישראלי לאחר מעצרו ושם קיבל תרופות משככי כאבים.  עוד דווח כי בנוסף הוא סובל מחבלות ושריטות בכל גופו כתוצאה מהמכות שספג.   עורך דינו פלדמן אמר: "זכריה אל-זובאידי לא השתתף בעבודות החפירה, והצטרף לחדר ששת האסירים יום אחד לפני שיצאו מהמנהרה, שלקח כמעט שנה לחפור".  א-לזובאידי הוסיף ואמר לפלדמן במהלך הביקור כי "הוא ובן זוגו לבריחה, לא ביקשו עזרה מאיש במהלך בריחתם מתוך דאגה לאלו שיעזרו להם בתוך ישראל ועלולים לשלם מחיר ולסבול מכל השלכות או העונשים ישראליים נגדם.

זכריה זבאידי זבאידי ומוחמד אל-ארדה (לאחר מעצרם (צילום: משטרת ישראל)

עוד דווח כי זבאידי סיפר שהשנים לא שתו מים במהלך כל בריחתם, ואכלו את הפירות שמצאו בפרדסים. "כגון סבריס, תאנים ואחרים".
הוועדה הזהירה את ישראל מפני ההשלכות של המשך הבידוד של ארבעת האסירים שנלכדו בתנאים קשים ומצויים לפי הנטען 'בתאים חסרי צרכים מינימליים של חיי אדם ורחוקים ממוסדות זכויות אדם ומהצוות המשפטי שלהם, וכי הם נתונים לעינויים והתעללות מצד חוקרים וכלאים'.
זבאידי נתפס בליל שבת בידי כוחות משותפים של המשטרה ושירות הביטחון הכללי יחד עם שותפו לבריחה, ועראדה בכפר אום אל-גאנם, הסמוך לכפר שיבלי, באזור שבין מטע זיתים לחניון משאיות. בליל שישי דיווחו תושבים באזור על דמויות חשודות, וגששים של צה"ל שנקראו למקום איתרו סימנים שהשאירו השניים והזעיקו את הימ"מ ואת שב"כ. מקור במשטרה אמר לאחר מכך כי זביידי התנגד למעצר, וכי והשוטרים השתלטו עליו בכוח. בתמונה שצולמה לאחר מעצרו הוא נראה חבול בפניו, ובמשטרה אמרו כי לא ידוע אם קיבל את המכה מהכוחות הישראליים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן