Skip to content

נקבע מותו של מתנדב המשטרה שנדרס הבוקר בנהריה

המתנדב סמ"ר חוסאם סג'ייר ז״ל, נפצע אנושות באירוע ומותו נקבע במרכז הרפואי לגליל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתנדב משטרת ישראל נהרג הבוקר (שלישי) באירוע דריסה שהתרחש ברחוב העליה בנהריה. מוקדם יותר הבוקר, נקרא כח משטרתי לטפל באירוע ברחוב העליה בעיר ובו שוטר והמתנדב חוסאם סג׳ייר ז"ל. במהלך הטיפול באירוע, בקשו השוטרים לבדוק אישורי עבודה ושהייה של פועלים באתר  בניה המצוי במקום, כשלפתע הגיח רכב שדרס את השוטר והמתנדב ופצע אותם קשה, כאשר בהמשך נקבע מותו של  המתנדב בבית החולים לגליל בנהריה. המתנדב, סמ"ר חוסאם סג'ייר ז״ל, בן 32 במותו, תושב ירכא. התגייס למערך המתנדבים של משטרת ישראל בשנת 2016 בתחנת נהריה בה שירת עד נפילתו. הוא הותיר אחריו אשה (רנין), שני ילדים , הורים, אח ושתי אחיות.

המתנדב סמ"ר חוסאם סג'ייר ז״ל (צילום באדיבות משטרת ישראל)

מתחקיר האירוע עולה כי הבוקר נקראו שוטר ומתנדב לטפל באירוע תגובה על חשד לרעש בנייה ושוהים לא חוקיים באתר בנייה בעיר נהריה. במהלך בדיקת צוות השיטור את אישורי העבודה ושהייה של הפועלים באתר, הגיע למקום רכב ובמהלך דין ודברים בין צוות השיטור לנהג, החל האחרון בבריחה ובמהלכה ניגח ודרס את השוטר והמתנדב. השניים, השוטר (32) והמתנדב ז"ל תושבי הכפר ירכא נפצעו באורח קשה ופונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה שם נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו של המתנדב, חוסאם סג׳ייר בן 32 במותו. כוחות משטרה גדולים בפיקוד תת ניצב שאול צמח, מפקד מרחב אשר, הוזעקו לזירה ופתחו בסריקות נרחבות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה ע"י חוקרי המז"פ במסגרת החקירה שנפתחה. זמן קצר לאחר האירוע, עצרו שוטרי משטרת ישראל את הנהג החשוד בדריסה, תושב עראבה בן 44 והוא נלקח לחקירה בתחנת המשטרה בנהריה. מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי ומפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר הגיעו גם הם לזירת האירוע ובהמשך ביקרו את השוטר הפצוע ובני המשפחה בבית החולים.  בהערכת מצב מיוחדת שקיים מפקד מחוז חוף, ניצב יורם סופר ובתיאום עם גורמי הביטחון נשלל בשלב זה הכיוון הלאומני וחקירת האירוע החמור הוטלה על היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף.

צמרת הפיקוד באזור האירוע (צילום: משטרת ישראל)
מפכ"ל המשטרה – רנ"צ יעקב שבתאי מבקר את השוטר הפצוע (צילום: משטרת ישראל)


מפקד מרחב אשר תנ"צ שאול צמח, מסביר את השתלשלות האירועים (צילום: משטרת ישראל)

המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי אמר: "משטרת ישראל מרכינה ראשה ומשתתפת בצער משפחתו של סמ"ר חוסאם סג'ייר ז"ל, מתנדב גיבור שהפך היום למודל של חריצות ותרומה למדינה. משפחת סג׳ייר, קשרתם בין רגע את גורלכם עם משטרת ישראל ואנו נלווה אתכם לעד."
המפכ"ל הוסיף כי "אירוע שמתחיל כאירוע שיטור קלאסי ומסתיים בכך שמתנדב מאבד את חייו ושוטר נפצע באורח בינוני, ממחיש לנו עד כמה עבודתם של השוטרים והמתנדבים עלולה להפוך בין רגע משגרה לחירום, מעוד אירוע במשמרת לאירוע של סכנת חיים, פציעה ואף אובדן. זו עליית מדרגה מסוכנת בחוסר שיתוף הפעולה ובאלימות אליהם חשופים לא פעם השוטרים במהלך עבודתם והיא מהווה תמרור אזהרה שצריך להדאיג את כולנו", אמר המפכ"ל.
מפקד המחוז, ניצב יורם סופר ציין כי "אירוע בו פוגעים בשוטרים בעת ביצוע תפקידם הוא חמור ביותר. החקירה נמצאת בעיצומה וכלל המשאבים העומדים לרשות המשטרה עומדים לטובתה. נשקיע מאמץ רב במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם המעורבים. לצד פעילות החקירה אנחנו מחבקים ומלווים את משפחתו של המתנדב סמ"ר חוסאם סג'ייר ז"ל ומלווים את השוטר הפצוע ובני משפחתו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן