Skip to content

מנכ"ל אסותא: מי שלא מתחסן בוחר לשחק רולטה רוסית בחייו

על רקע התפשטות הקורונה בישראל מול ציבור קטן שבוחר שלא להתחסן, יוצא ד"ר ארז ברנבום בחריפות. אחוז הלא מחוסנים מתוך כלל מאושפזים חולי קורונה בכלל בתי החולים מתקרב ל 90 אחוז. במשרד הבריאות ובממשלה שוקלים הטלת מגבלות קשות על הלא מחוסנים. מי שבוחר שלא להתחסן?, יתכבד וישלם מחיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מנכ"ל בית החולים הציבורי אסותא אשדוד ד"ר ארז ברנבוים אמר היום (רביעי) כי "מי שלא מתחסן בוחר הלכה למעשה לשחק רולטה רוסית בחייו". בכך הוא מבטא את תחושת כלל הציבור בישראל מול ציבור מתנגדי החיסון בארץ. בבית החולים אסותה כדוגמה מאושפזים הבוקר 26 חולי קורונה, מתוכם 5 בטיפול נמרץ מורדמים ומונשמים ובמחלקת הקורונה מאושפזים 19 במצב קשה ו 2 במצב קל. וכמו בשאר בתי החולים במדינה מתוך כלל המאושפזים חלק זעיר מהם הוא כזה שחוסן בעבר, כך לדוגמה באסותה: רק  2 חולים הם מחוסנים. על רקע הנתונים האלו אומר מנכ"ל בית החולים אסותא אשדוד ד"ר ארז ברנבוים: "הנתונים מדברים בעד עצמם, כלל החולים במחלקות הקורונה השונות מאוכלסות במטופלים שבחרו שלא להתחסן, ובפועל בחרו לשחק רולטה רוסית בחייהם ולסכן עצמם ואת הקרובים להם"

ד"ר ארז ברנבוים (צילום: דוברות בית החולים

בתוך כל אלו ממשלת ישראל ומשרד הבריאות סימנו לעצמם יעד חדש – הגעה ל 4 מיליון מחוסנים. בשל קח מסתמן כי יוטלו מגבלות קשות על כל אלו שבחרו שלא להתחסן ו/או לא להתחסן במנה השלישית.  ההגבלות יקשו על חיי הלא מחוסנים. הצעדים כנגד הלא מחוסנים צפויים לעורר לא מעט קשיים משפטיים. לא בטוח שהיועץ המשפטי לממשלה וסגניו יסכימו להגן ולאשר את הצעדים שמוצעים להחלטת ממשלה. אגב, כל הצעדים הללו אמורים להגיע יחד עם קמפיין חדש לעידוד התחסנות שיעלה אחרי החגים.

הפגנת מתנגדי החיסונים מול בית ראש הממשלה (צילום: בן כהן)
לא יוכלו להיכנס לקניונים ללא תו ירוק קניון הצפון בנהריה (צילום אילוסטרציה: יח"צ לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
הפגנת מתנגדי החיסון (צילום: בן כהן)
צילום: בן כהן

ההגבלות המוצעות הן: הלא מחוסנים יחויבו בתו ירוק בקניונים החל מה-15 לאוקטובר הקרוב, הלא מחוסנים יצטרכו לבצע בדיקת PCR על חשבונם ביציאה מהארץ, תו ירוק אנטיגן 24 שעות במקום 48 שעות, הביטוח הרפואי שלהם יתייקר משמעותית בשל תוספת הסיכון שנטלו על עצמם, הלא מחוסנים לא יוכלו לבצע בשיעורי נהיגה או לגשת לטסטים לקבלת רישיון, כל טיפול רפואי שאיננו דחוף יחייבם בבדיקת קורונה ובמקומות העבודה יחויבו להתחסן או לוותר על עבודתם.
מול טענות הלא מחוסנים והמתנגדים לחיסון שטוענות שמהלכים אלו פוגעים קשות בחופש הפרט, ובדמוקרטיה, אומרים המחייבים את החיסון: מי שבוחר שלא להסתכן?, יתכבד וישלם את המחיר.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן