Skip to content

מרתון ברלין חוזר לעצמו

קרוב ל 25 אלף רצים מ 139 מדינות, המרתון הגדול בעולם מאז פרוץ מגיפת הקורונה. האתיופים שלטו במרוץ הרץ גוי אדולה והרצה גוטיטום גברסלאסה סיפקו ניצחון אתיופי כפול, הפודיום הנשי היה כולו אתיופי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היום נערך מרתון ברלין , עבור האתיופים בב.מ.וו ברלין-מרתון זה היה יום גדול, אבל זו לא הייתה השעה הגדולה של קנניסה בקלה הקנייתי. גוי אדולה והרצה גוטיטום גברסלאסה סיפקו ניצחון אתיופי כפול בברלין. אדולה בן ה -30 ניצח עם זמן של  2:05:45   והקדים את  בת'וול יגון הקנייתי  שחצה את קו הסיום בשער ברנדנבורג בזמן של  2:06:14. זה לא היה היום של קנניסה בקלה. כוכב העל האתיופי שנאלץ להסתפק במקום השלישי עם זמן של 2:06:47 במרדף אחרי השיא העולמי של אליוד קיפצ'וגה הקנייתי שעשה זאת בזמן של 2:01:39 בברלין 2018.

גויה אדולה האתיופי חוצה את קו הסיום (צילום SCC EVENTS/Sebastian Wells/OSTKREUZ)
גויה אדולה האתיופי חוצה את קו הסיום (צילום SCC EVENTS/Sebastian Wells/OSTKREUZ)

במזג אוויר חם למדי של מעל 20 מעלות בחלקו האחרון של המרוץ לא היה סיכוי לשבירת שיאים. אבל הופעת בכורה ברמה גבוהה הפגינה גוטיטום גברסלאסה בת ה -26, שהפתיעה את הפייבוריטים וניצחה בזמן של  2:20:09. התוצאה השלישית  המהירה בעולם השנה. במקום השני בזמן של  2:21:23.סיימה הייווט גבראקידאן ובמקום השלישי השלימה הלן טולה פודיום כל-אתיופי. 24,796 רצים מ -139 מדינות החלו תחת כללי היגיינה נוקשים  הפכו את המרוץ בברלין למרתון הגדול בעולם מאז תחילת מגיפת הקורונה.

גאברסלאסה האתיופית חוצה את קו הסיום (צילום SCC EVENTS/Sebastian Wells/OSTKREUZ)
גאברסלאסה האתיופית חוצה את קו הסיום (צילום SCC EVENTS/Sebastian Wells/OSTKREUZ)

נותני הקצב  הובילו את הקבוצה המובילה בחלק הראשון של המרוץ בקצב לשיא עולמי. באופן לא צפוי, לקניניסה בקלה ואל גוי אדולה, שסיים במקום השני בברלין לפני ארבע שנים, וקבע שיא עולמי לא רשמי של 2:03:36, הצטרפו ארבעה רצים נוספים בקבוצה המובילה: שני הקנייתים פילמון קצ'ראן ואברהם קיפיאטיץ ', והאתיופים טספיי לנצ'ו ואוליקה אדוגנה. קבוצה זו עברה את עשרת הקילומטרים הראשונים  תוך 28:47 דקות. מה שהעמיד אותם על  מסלול של זמן שיא עולמי של קצת פחות מ – 2:01:30.  אוליקה אדוגנה היה הרץ הראשון שלא הצליח לשמור על הקצב, ובאופן די מפתיע גם קנניסה בקלה ירד מעט לאחור. גוי אדולה התנתק מקניניסה באזור ה 35 קילומטר ונראה כמנצח בטוח. אדולה, שבשנת 2017 בברלין נוצח על ידי כוכב העל קניה אליוד קיפצ'וגה, רץ לניצחון הגדול ביותר בקריירה שלו.

קרוב ל 25 אלף משתתפים (צילום SCC EVENTS/Norbert Wilhelmi )
קרוב ל 25 אלף משתתפים (צילום SCC EVENTS/Norbert Wilhelmi )

קבוצת הנשים המובילה רצה במשך זמן רב בקצב שהצביע על זמן סיום של מתחת ל – 2:19 . כללה את שיאנית השנה האתיופית הייווט גבראקידאן (2:19:35), את בת ארצה הלן טולה וקמוטאי הקנייתית,  ואת גוטיטום גברסלאסה, הנשים הגיעו לנקודת חצי המרתון בזמן של  69:19. רק כעשרה קילומטרים לסיום, הייתה זו  זה גוטיטום שהגבירה את הקצב והתרחקה. היא עדיין הייתה בקצב לסיום בזמן שיא אבל בקילומטרים האחרונים, גם היא נאלצה להיכנע לחום. היא האטה במידה ניכרת ובסופו של דבר החמיצה זמן שיא של מתחת ל – 2:20 בעשר שניות בלבד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן