Skip to content

כתב אישום: רצח את אמו בשל שהמירה את דתה

כתב אישום חמור הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת כנגד תושב בית זרזיר שהואשם ברצח אמו בשל כעסו על כך שהמירה את דתה ובשל אורח חייה. לאחר הרצח כשהסיע את גופת האם למקום מסתור, נתקל במחסום משטרתי, פרץ אותו והצליח להימלט. לאחר מכן ניסה שוב לפרוץ מחסום ונעצר לאחר מרדף רגלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תושב כפר זרזיר הואשם הבוקר (שני) ברצח אמו כשלפי כתב האישום החליט לרוצחה בגלל שהמירה את דתה ובשל שחש בתרעומת מאורח חייה.
מכתב האישום עולה כי מוועאד הייב, בן 27 מהכפר זרזיר, רצח אמו, רשה מוקלשה (הייב), בת 46 מנוף הגליל בחודש שעבר. זאת, ככל הנראה בשל חוסר שביעות רצונו מאורח חייה ומהחלטתה להמיר את דתה. כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת מייחס לו גם עבירות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה ושיבוש מהלכי משפט לאחר שהסתיר את גופתה ופרץ פעמיים מחסום משטרתי כדי לא להיתפס.

הנרצחת – רשא מוקלשה (צילום: משטרת ישראל)

בשנת 2006 עזה האם את בעלה לאחר מערכת יחסים עכורה ובהמשך התגרשה ממנו.  רשא עברה לגור בנוף הגליל (נצרת עלית) והקשר עם ילדיה כמעט ונותק. לאחר מות הבעל לשעבר חידשה האם את קשריה עם ילדיה וביניהם עם מוועד. ב 20.11.16 המירה רשה את דתה ונרשמה במשרד הפנים כנוצרייה אורתודוקסית. המעשה נודע ברחבי הכפר ובנה החליט להמיתה בשל אורח חייה והמרת הדת. בתחילת אוגוסט השנה שוחח הבן עם אמו וקבע להיפגש אתה בתחנת אוטובוס בנצרת המזרחי. האם הגיעה לאחר יום עבודה ברכב הסעות החברה וירדה בתחנת אוטובוס אליה הנחה אותה בנה להגיע. לאחר שרכב ההסעות הוריד אותה  בתחנת האוטובוס, היא עלתה לקאיה של בנה והתיישבה לצדו במושב הקדמי. הבן החל בנסיעה לכוון מנהרות נצרת וזמן מה לאחר מכך עצר וחנק את אמו באמצעות חבל או באמצעות ידיו והיא נחנקה למוות. לאחר מכן הוא נהג מכיוון עמיעד לכיוון צומת מחניים כשלטענת התביעה תכנן להעלים את גופתה בצפון. בצומת מחניים הוצב מחסום שגרתי של המשטרה לבדיקת רכבים ונהגיהם. לאחר אחד השוטרים סימן לנהג לעצור לביקורת הוא פרץ את המחסום תוך שהוא מסכן את השוטרים, שעמדו לצדו ונמלט בנסיעה פרועה מן המקום כשהוא עוקף כלי רכב בצורה מסוכנת ונוהג במהירות לכוון צומת בית גדות. השוטרים דלקו אחרי מכונית הקאיה אולם הייב הצליח להימלט מפניהם. במשטרה ייחסו באותו יום את האירוע לאירוע פלילי של גורמי פשיעה. הייב עצר בדרך עפר, חפר בור והטמין בו את הנרצחת.

החיפושים אחר החשוד (צילום: משטרת ישראל)
צילום: משטרת ישראל
צילום: משטרת ישראל

לאחר שפרץ את המחסום ונמלט כוחות משטרה רבים פתחו בסריקות לאיתור הרכב, וימ"ר מחוז צפון החל בפעולות חקירה לאיתור זהות הנוסעים ברכב. תוך כדי החקירה עלה חשד כי רשא מוקלשה (הייב), אמו של בעל הרכב- מבית זרזיר שמתגוררת בנוף הגליל נעדרת וקשורה למקרה של פריצת המחסום. ימ"ר צפון המשיך לחפש את הנמלט תוך שהחיפושים אחרי האם נעדרת התמקדו גם בביתה ובמקום עבודתה. ביום שישי אחר הצהריים ניסה שוב החשוד לפרוץ מחסום משטרתי יזום שנפרש בעקבות החקירה. כוחות המשטרה דלקו אחריו והוא נעצר לאחר מרדף רגלי סמוך לנהלל. במסגרת החקירה נעצרו שלושת בניה של רשא ועוד קרוב משפחה בחשד לסיוע לרצח ומעצרם הוארך מפעם לפעם בבית המשפט השלום בנצרת ובהמשך הם שוחררו למעט הנאשם, בנה השני של הנרצחת, מועאד היב שהראיות שנאספו נגדו הצביעו עליו כאשם העיקרי.
מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא, סיכם אתמול את המרדף והמעצר ואמר כי "הפעילות המהירה  של חוקרי היחידה המרכזית באיתור החשוד, והחשד שהעלו כי מדובר ברצח, הביאו להזנקת כלל כוחות המחוז הצפוני למבצע מהיר ונרחב לאיתור גופת הקורבן ומניעת היעלמותה, מוכיחים שוב את המחויבות המלאה שלנו לפיענוח פשעים בחברה הערבית."

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן