Skip to content

הורי הקהיליה האריתראית בבני ברק דורשים שיפור בתנאי לימודים, והעלאת רמת החינוך

עשרות הורים וילדיהם תלמידי בית הספר הממלכתי היחידי בעיר הפגינו מול עיריית בני ברק. ההורים טוענים שתנאי הלימוד קשים, מבנה בית הספר לא תקין, חצר מלאה בלכלוך ומכשולים, חוסר מתן רפואי לתלמידים שנפלו, שברו שיניים וגפיים, תאי שירותים מזוהמים. בעיריית בני ברק שוללים את כל הטענות ומזמינים את מגפון לשלוח צלם לביקור פתע בכל יום […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה עשרות תלמידים והוריהם בני הקהילה האריתיראית הפגינו היום (חמישי) מול עיריית בני ברק בדרישה להשקיע  בבית הספר בו הם לומדים, להוסיף כיתת לימוד, לנקותו מזבל ופסולת, להעלות את רמת החינוך ולהשוות את תנאי הלימודים לאלו הנהוגים בשאר בתי הספר בעיר. המפגינים תלמידים והורי תלמידי ביה״ס קוממיות, אשר נמצא בפרדס כץ, שייכים לקהילה האריתיראית החיה בעיר. על פי הנתונים שנמסרו על ידי המפגינים כ-95% מהתלמידים הלומדים בביה״ס והגן הנמצא סמוך אליו שייכים לקהילה האריתיראית, וביה״ס אשר נמצא תחת אחריות עיריית בני ברק זוכה ליחס מזניח ומזלזל. לטענתם רמת הלימודים נמוכה – לתלמידי הכיתות הנמוכות אין שליטה בקריאה וכתיבה, באלף בית העברי ובמספרים. עוד נטען על ידי המפגינים כי התשתיות מוזנחות וזה אומר כי זבל נערם בחצר ביה״ס ובתי השימוש מלוכלכים.
ההורים מוסיפים כי הכיתות מאוכלסות יתר על המידה וכי התלמידים לומדים בניגוד משווע מול מול הסטנדרטים הנהוגים בבתי הספר האחרים של העירייה.  ההורים גם דורשים מהעירייה מבנה עם חצר נקייה מפסולת בניין ומכשולים נוספים. בהקשר לכך מספרים  המפגינים כי בבית הספר גם אין מענה לפציעות של ילדים וכי היו מקרים בהם שברו ילדים את ידיהם/שיניהם בתאונה, והוריהם נדרשו לאסוף אותם במקום להזמין אמבולנס למקום. מטעם המפגינים נמסר כי הם יצאו להפגין "מול העירייה האחראית על מסגרות החינוך של ילדינו בדרישה להשקעה רצינית בביה״ס והגן בהם הם מתחנכים, והשוואת התנאים בהם לשאר מסגרות החינוך של העירייה. אנו מקווים שעם תום תקופת החגים, ולאחר חג הפסח בו התארחנו כאושפיזין בסוכות חברינו, עיריית בני ברק תבחר לנהוג ברוח ״אהבת הגר״ ותפסיק את האפליה הזועקת של בתי הספר של ילדינו", נמסר מהמארגנים.

צילום: תקשורת הרשימה המשותפת

קיוי הס, דובר עיריית בני ברק דוחה את כל טענות  ההורים מכל וכל. "בית הספר מושקע, מטופח ואין בו שום פסול", הוא אומר וטוען כי רמת החינוך איננה תלויה בעירייה. בעניין זה הס מפנה את ההורים אל משרד החינוך ולשרת החינוך. לטענתו הם הגורם המוסמך לתת מענה לרמת הלימוד ולבעיות שפה ודיבור של התלמידים. בכל טענה לאפליה מול מוסדות חינוך אחרים בעיר אמר הדובר כי אין כאן עניין של אפליה מכל סוג שהוא.  לדבריו אין אפילו למה להשוות  כי "זהו בית הספר הממלכתי היחידי בבני ברק", אומר הדובר ומוסיף: "אנחנו נשענים על תקציב שאנו מקבלים ונותנים מה שניתן לנו. צריך גם לזכור כי אנחנו לא סביון. אנחנו עירייה עניה". הס גם  שולל בתוקף כל טענה בנוגע לטענות של ריכוזיות תלמידים אריתראים במוסד אחד. "הקהילה האריתראית גדולה ולכן כל התלמידים בבית הספר הממלכתי היחידי שיש לנו הם אריתראים. חוץ מהם ויש לנו אולי עוד שניים או שלושה תלמידים ממוצא אחר".
– אם אשלח לבית הספר צלם לצילום פתע באחד הימים, מה לדעתך יצולם?
"בשמחה. תשלח מתי שתרצה ותראה שבית הספר מושקע ומטופח".
הס משוכנע שיש כאן גורם חיצוני שמעורר הורים ואת הקהילה כנגד העיריה. "יש להם מוכתר חדש והוא כנראה מוזן מגורם חיצוני מבלי שהוא יודע במה מדובר", חושב הדובר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן