Skip to content

תיק 3000 – שר המשפטים: מבחינתי יש אור ירוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית

גדעון סער הודיע הבוקר כי לאחר בדיקה הוא ומשרדו, משרד המשפטים מגבים את הצעת שר הביטחון להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות וכלי השיט. התנועה לאיכות השלטון דורשת להביא מיד את ההצעה לשולחן הממשלה: " שבענו מהבטחות חלולות וזריקת אחריות בין השרים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר המשפטים גדעון סער החליט מבחינתו לתת אור ירוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית בתיק הצֹללות וכלי השיט המכונה גם 'תיק 3000'. בתוכנית ששודרה הבוקר (שני) ברשת ב', הודיע סער כי מבחינתו יש הענות חיובית להצעתו של שר הביטחון בני גנץ. לדברי שר המשפטים המועד שבו יגיש גנץ את ההצעה לפני הממשלה תלויה בשר הביטחון וכי ההסכמה מבחינתו הגיעה לאחר עבודת מטה משותפת בין משרדו למשרד הביטחון. סער ציין כי בתתור ועדת חקירה ממלכתית יהיו לה סמכויות נרחבות.
ראש הממשלה נפתלי בנט, כך פורסם, מעוניין לדחות את הדיון בהצעה עד לאחר אישור התקציב. עוד פורסם כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט היה שותף להליכים ולהסכמה על אישור  אור ירוק להקמת הועדה. מנדליט ככבר פרסם כי המנדט לוועדה צפוי להיות רוחבי, בסוגיות עקרוניות, ולא יעסוק בפרטי האישומים שהוגשו

לקראת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט? שר המשפטים גדעון סער אמר היום (ראשון) כי נתן אור ירוק מבחינתו להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשה, המכונה גם "תיק 3000". בריאיון לתמר אלמוג ויגאל גואטה בתוכנית "שלי גואטה" בכאן רשת ב, הודיע סער כי ההסכמה להצעתו של שר הביטחון גנץ התקבלה לאחר עבודת מטה משותפת בין משרדו למשרד הביטחון.
דברי סער, המועד שבו גנץ יבחר להביא את הנושא הזה לממשלה הוא בידו, והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מעורב בנושא. שר המשפטים הוסיף כי בתור ועדת חקירה ממלכתית, יהיו לה סמכויות נרחבות. היועץ צפוי להגביל פחות את התחומים שבהם תוכל הוועדה לעסוק, בעיקר כי החקירות הפליליות בנושא הסתיימו והוגשו כתבי אישום. המנדט לוועדה צפוי להיות רוחבי, בסוגיות עקרוניות, ולא יעסוק בפרטי האישומים שהוגשו.

צילום עליון: קובי גדעון לע"מ. גדעון סער: צילום יח"צ פייסבוק רשמי. בני גנץ: לשכת שר הביטחון

התנועה לאיכות השלטון, שעתרה לבג״ץ להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות, הגיבה על האור הירוק של סער וקראה לגנץ להביא את הצעה זו כבר בישיבת הממשלה הקרובה: "אנו קוראים לשרים גנץ וסער להביא את ההצעה להקמת ועדת חקירה כבר בישיבת הממשלה הקרובה. שבענו מהבטחות חלולות וזריקת אחריות בין השרים. זהו אינטרס משותף ראשון במעלה והגיע הזמן למעשים. חייבים לפזר את הערפל סביב פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות המדינה. לא נשקוט עד שהוועדה תקום.״

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן