Skip to content

תזמורת הבארוק ירושלים מארחת את אנסמבל קפריס מקנדה

חוזרים לקיים שיתופי פעולה בינלאומיים בקונצרט פתיחת העונה החגיגי של תזמורת הבארוק ירושלים. בתוכנית: "טה דאום" של שרפנטיה; שלושה שירים למילים מאת אלזה לסקר-שילר מאת יאפ ניקו המבורגר; קונצ'רטו לכינור ולחצוצרה מאת טלמן; ויצירות נוספות מאת ראמו וטלמן. בין המשתתפים: המנצחים דוד שמר ומתיאס מאוטה; הסולנים דניאלה סקורקה, טל גנור, מאיה עמיר, יונתן סוויסה, יאיר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שיתוף פעולה יוצא דופן באופיו ובהיקפו יפתח את עונת הקונצרטים של תזמורת הבארוק ירושלים. התזמורת תארח את אנסמבל קפריס מקנדה ושני ההרכבים יחברו ליצירת תזמורת בארוק אחת גדולה. ההרכב המאוחד יציג, יחד עם זמרים ונגנים סולנים משתי המדינות, תכנית מרתקת שתכלול את הטה דאום מאת שרפנטיה (היצירה המוכרת כמוסיקה שפותחת את האירוויזיון); קונצ'רטו לכינור, חצוצרה וצ'לו מאת טלמן; ויצירות נוספות מאת ראמו וטלמן; בנוסף, בקונצרט תעלה בכורה עולמית לשלושה שירים למילים של אלזה לסקר שילר, שחיבר המלחין היהודי-קנדי יאפ ניקו המבורגר, בביצוע הזמרת דניאלה סקורקה.

דניאלה סקורקה. צילום: מיכאל פביה

הקונצרטים יתקיימו בימקא ירושלים (14.10), צוקר היכל התרבות תל אביב (15.10) והיכל האמנויות בנס ציונה (16.10). מיד לאחר מכן, כחלק משיתוף הפעולה הישראלי-קנדי, תיסע תזמורת הבארוק ירושלים לקונצרטים ולהקלטות במונטריאול.

המופע המשותף של תזמורת הבארוק ירושלים ואנסמבל קפריס – מהפרויקטים הגדולים של סצנת הבארוק הישראלית – אמור היה להתקיים כבר ביוני 2020 אולם נדחה פעמיים בשל מגפת הקורונה וכעת בשלו התנאים לקידום שיתוף הפעולה הבינלאומי, בישראל ובקנדה.

כאמור, במסגרת המופע תועלה בביצוע בכורה עולמי יצירה חדשה שנכתבה עבור כלי הבארוק של שני ההרכבים – שלושה שירים מהמחזור "שירים בעתות כבוד", שנכתבו על ידי המלחין היהודי-קנדי יאפ ניקו המבורגר למילים של המשוררת היהודייה-גרמניה אלזה לסקר שילר.

מחזור שירים זה מסקרן במיוחד מכמה בחינות: יאפ ניקו המבורגר הינו מלחין קנדי יליד הולנד, בן לניצולי שואה ובעל חיבור עמוק להיסטוריה המשפחתית, קרדיולוג שעזב את עולם הרפואה על מנת להקדיש את חייו לכתיבת מוסיקה. כשהוזמן להצטרך לפרויקט בחר בשירים של אלזה לסקר שילר מתוך חיבור עמוק לטקסטים שלה, למוזיקליות שלהם ולמשוררת עצמה ולסיפור חייה המרתק.

המוטו שעובר כחוט השני בין השירים הוא המשפט המפורסם "עדיף לאהוב ולאבד מאשר לא לאהוב לעולם" (אלפרד טניסון). את השירים תבצע זמרת הסופרן דניאלה סקורקה בליווי תזמורתי של שני ההרכבים יחדיו.

אירוע לא שגרתי נוסף יהיה ביצוע יצירותיו של טלמן – ששתיהן, כך נדמה, לא בוצעו עדין בישראל: היצירה הקולית
"אֱלֹהִים מִשְׁפָּטֶיךָ לְמֶלֶךְ תֵּן" הכתובה בסגנון ה"גראנד-מוטט" הצרפתי והקונצ'רטו לחצוצרה, כינור וצ'לו הכתוב בסגנון הקונצ'רטו האיטלקי ויבוצע על ידי הכנרת המובילה של התזמורת, נעם שוס, ושני נגנים סולנים מתוך ההרכב הקנדי – אלקסיס באסק בחצוצרה ואנדראה סטיוארט בצ'לו.

 

בתוכנית יהיו היצירות הבאות:

שרפנטיה –"טה דאום", לסולנים, מקהלה ותזמורת
תזמורת הבארוק ירושלים

דוד שמר, מתיאס מאוטה | מנצחים
אנסמבל קפריס (מונטריאול, קנדה)
מקהלת שחר בהדרכת גילה בריל

דניאלה סקורקה, טל גנור | סופרן
מאיה עמיר | מצו-סופרן
יונתן סוויסה | טנור
יאיר פולישוק | בס

נעם שוס | כינור
אנדראה סטיוארט| צ'לו
אלקסיס באסק | חצוצרה

טל גנור. צילום נדב יהלום

טלמן – המוטט "אֱלֹהִים—מִשְׁפָּטֶיךָ" לסולנים, מקהלה ותזמורת

יאפ ניקו המבורגר – בבכורה עולמית: שלושה שירים למילים מאת אלזה לסקר שילר

טלמן – קונצ'רטו לחצוצרה, כינור, צ'לו ומיתרים

ראמו – סוויטה תזמורתית מתוך "הבוריאדות", "דרדנוס" ו"האינדיאנים הגלאנטים"

 

מקהלת שחר

מועדי ומקומות המופעים:

יום ה', 14.10.2021 בשעה 20:00 – ימקא הבינלאומית ירושלים
יום ו', 15.10.2021 בשעה 13:00 – אולם צוקר, היכל התרבות תל אביב
מוצ"ש, 16.10.2021 בשעה 20:30 – משכן אמנויות, נס ציונה

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן