Skip to content

למעלה מאלף מתמחים צעדו בתל אביב בקריאה לקיצור התורנויות מ 26 שעות

למעלה מאלף מתמחים ,סטז'רים וסטודנטים לרפואה צעדו אמש ברחובות תל אביב עד לביתו של שר הבריאות הורוביץ ,הממשלה הפקירה אותנו הם טוענים ומתכוונים להגיש מכתבי התפטרות אישיים במידה ולא יענו דרישותיהם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ביום חמישי הגישו כ 2500 מתמחים מכתבי ההתפטרות בלשכת משרד הבריאות הסמוכה לרחבת הסינמטק ,שם התכנסו אמש למעלה מאלף מפגינים בהם מתמחים, סטז'רים סטודנטים לרפואה והרבה תומכים למחות על כך שהם טרם קיבלו מענה ועדיין לא הושג מתווה רצוי.

המתמחים המוחים צועדים ברחובות תל אביב (צילום:דן בר דוב)
המתמחים המוחים צועדים ברחובות תל אביב (צילום:דן בר דוב)
המתמחים המוחים צועדים ברחובות תל אביב (צילום:דן בר דוב)
המתמחים המוחים צועדים ברחובות תל אביב (צילום:דן בר דוב)

הדברים שאמרה ד"ר ריי ביטון יו"ר ארגון המתמחים "מרשם" : " אני עומדת כאן היום בכאב גדול. כל כך הרבה רגעי שבר היו בשבועיים האחרונים. שיקרו לנו. הונו אותנו. הבטיחו לנו מתווה אמיתי, כזה שמתחייב לקצר תורנויות באמת. לכולם.

ואני רוצה רגע להתעכב על זה ולהבהיר: אין מתווה. זה שקר! הם לא הציגו לנו שום מתווה! וגם אין תוכנית חומש. יש מקצועות בודדים, בפריפריה בלבד שניתן עבורם תקציב לקיצור תורנויות. וגם זה רק עבור שנת 2022. כל השאר זה סתם, אמירות שאולי נשמעות טוב אבל אין מאחוריהן שום מחויבות ואין תוכנית סדורה ומתוקצבת! אין! אנחנו נצטרך להילחם כל שנה מחדש על התקציב והתקנים! אז לא! אנחנו נלחמים עכשיו! ונלחמים עכשיו בשביל כולם! ובכל הכוח ועד הסוף!

לתת לנו תוכנית קיצור עלובה, שמשאירה 90% מהמתמחים להמשיך לעשות תורנויות של 26 שעות. ולעטוף אותה במילים מפוצצות כמו "צעד היסטורי" ו"מהפכה" ולחשוב שאפשר למכור לנו את זה…. זה באמת מעליב.

אז לא! חברות וחברים, אין פה צעד היסטורי! זה צעד קטן וחלש ועלוב וזו בטח לא מהפכה – זו בושה! ואת הבושה הזו אנחנו לא מוכנים לקבל יותר!

יו"ר ארגון המתמחים ד"ר ריי ביטון אמש (צילום: דן בר דוב)
יו"ר ארגון המתמחים ד"ר ריי ביטון אמש (צילום: דן בר דוב)

ביום חמישי האחרון, עם כמה מחברי, הגענו למסור לשר הבריאות את מכתב ההתפטרות עליו חתומים יותר מ2500 מתמחים סטז'רים וסטודנטים. ונחשו מה? במשרד הבריאות נעלו את הדלתות ושמו מאבטחים שמנעו מאיתנו להיכנס! מנעו מאיתנו להגיש את המכתב ונאלצנו להדביק אותו על הדלת. ישראל 2021- וזה היחס לרופאים. אפילו להתפטר בכבוד הם לא נותנים לנו.

אבל אפילו זה לא היה השיא. אחרי שלא נתנו לנו להיכנס למשרד להגיש את המכתב, הם טענו שאף אחד לא התפטר בביה"ח. הם לא ידעו שכולנו חותמים גם על מכתבים אישיים. והנה גם המכתב שאני מגישה, חתום. אישי. יוגש ישירות לביה"ח שלי. יחד עם עוד מאות מכתבים- המכתבים של כולנו!  וכל מי שעוד לא חתם באופן אישי, שיגיע לעמדות ההחתמה ויחתום- אנחנו לא מפחדים כי אנחנו יחד! ויש לנו גב! ובעיקר, אין לנו שום כוונה להמשיך לעבוד ככה.

כל כך עצוב שבמקום לדבר איתנו ולנסות להגיע לפשרות שר הבריאות ואנשיו מפיצים שקרים על מתווים שבחיים לא שמענו עליהם ולא הוצעו לנו. במקום לשבת ולדבר איתנו אנחנו נאלצים להגיע לכאן ולהפגין ולזעוק. ויש לי חדשות למי שחושב שזה מרפה את ידינו- ההפיך הוא הנכון! אנחנו רק הופכים נחושים יותר! הזלזול שלכם בנו רק גורם לנו להבין שאם לא נילחם עכשיו, עד הסוף, אתם תמשיכו בזלזול הזה כלפינו! ואנחנו לא נישבר. ולא נירתע! ואנחנו ננצח כי אנחנו צודקים מידי ועייפים מידי, ואין לנו מה להפסיד.

הד"ר ריי ביטון עם מכתבי הפיטורין שהגישה ביום חמישי לשר הבריאות (צילום:דן בר דוב)
הד"ר ריי ביטון עם מכתבי הפיטורין שהגישה ביום חמישי לשר הבריאות (צילום:דן בר דוב)

אני פונה מכאן לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולשר האוצר אביגדור ליברמן ואתם יודעים מה? גם לרוה"מ נפתלי בנט: בואו, תעשו פעם אחת תורנות של 26 שעות במיגון קורונה, ואחרי זה נראה אתכם אומרים לנו שזה הגיוני להמשיך לעבוד ככה!!

ולכל מי שמנסים בשקט או שלא לפעול נגדנו ונגד המחאה שלנו תדעו שאנחנו לא מפחדים מכם יותר! לא בחדרי חדרים ולא מעל גלי האתר. ניסיונות ההפחדה וההשתקה שלכם לא יצלחו- תראו את התמונות האלה- זו התשובה הטובה ביותר שיש לי בשבילכם! חתמו עכשיו על מכתב ההתפטרות האישי והצטרפו אלינו."

פרופ ניר גילעדי מבי"ח איכילוב הגיע לתמוך במתמחים (צילום דן בר דוב)
פרופ ניר גילעדי מבי"ח איכילוב הגיע לתמוך במתמחים (צילום דן בר דוב)

דברי תמיכה במאבק המתמחים  השמיע פרופ' ניר גלעדי מנהל המערך הנוירולוגי בבית החולים איכילוב: שאמר "החלטתי להביע תמיכה במאבק הזה כי אין מקומם של המתמחים לבד. זהו מאבק של כלל מערכת הבריאות וכלל הציבור וכולנו משלמים את המחירים. אני תומך במאבק הזה גם כרופא, גם כהורה של רופאים צעירים וגם כמי שאמור להזדקק לשירותי הבריאות ולא רוצים להיפגש עם רופאים טרוטי עיניים מחוסר שינה"

אמש בהפגנת המתמחים (צילום דן בר דוב)
אמש בהפגנת המתמחים (צילום דן בר דוב)

המתמחים טוענים כי השבוע משרד הבריאות חזר בו ממתווה קיצור התורנויות שגובש יחד עם המתמחים, ושרת הכלכלה חתמה על היתר שמאפשר את המשך העסקת המתמחים בתורנויות של 26 שעות. ובעצם  משמעות המתווה החדש של משרד הבריאות, קיצור ב-10 בתי חולים בפריפריה בלבד, לא כולל מקצועות כירורגיים (מנתחים מכל הסוגים, אורתופדיה ועוד) היינו קיצור רק ל-10% מהמתמחים משמע 90% מהמתמחים ממשיכים לעשות תורנויות של 26 שעות. כמו כן, במשרד הבריאות לא מתחייבים על תאריך סיום למתווה בו יקוצרו התורנויות לכל המתמחים. בארגון המתמחים דורשים קיצור ב- 10בתי חולים בפריפריה לכל המקצועות- גם הכירורגיים, כבר ב2022,  קיצור כבר השנה למחלקות הפנימיות והמיונים בכל הארץ והתחייבויות לתאריך סיום למתווה, והתחייבות שבסיומו יהיה קיצור תורנויות לכל המתמחים והמתמחות, כולל כולם, ולאפשר למחלקות שיכולות לקצר כבר עכשיו בלי תוספת תקנים לקצר.

אמש המתמחים חותמים על מכתבי התפטרות אישיים (צילום דן בר דוב)
אמש המתמחים חותמים על מכתבי התפטרות אישיים (צילום דן בר דוב)
צילום דן בר דוב
צילום דן בר דוב
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן