Skip to content

ניידות מג"ב הותקפו בסמוך ליצהר בעת הריסת מבנה לא חוקי

המבנה הוקם בידי מתנחלים להוות מטרד נוסף למניעת מסיק זיתים של חקלאים פלסטינים בסמוך ליצהר. שלוש ניידות מג"ב ניזוקו קשה מסלעים שהושלכו עליהן ובקבוקי צבע. אחת מהאבנים ניפצה את שמשת אחד הרכבים ולוחם מג"ב נפצע קל. איש מהתוקפים לא נעצר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוח של לוחמי מג"ב ומשטרת ישראל, הותקף אמש (שני) על ידי מתנחלים מיצהר בעת שפינו מבנה אוהל הקימו המתנחלים בשטח צבאי סגור בסמוך ליצהר. במהלך הפעילות התפתחו התפרעויות של המתנחלים במקום וכתוצאה מהם לוחם מג"ב נפצע באורח קל. בסיום הפעילות לאחר הריסת המבנה בעת יציאת הכוחות מהשטח, מספר מתפרעים זרקו סלעים ובקבוקי צבע לעבר הכוחות. במסגרת ההתפרעות הושלכה אבן לעבר ניידת מג"ב, שניפצה את חלון הניידת כתוצאה מכך לוחם מג"ב נפצע באורח קל מרסיסי הזכוכית. כמו כן בציר יציאת הכוחות אותרו דוקרני ברזל שנועדו לפגוע בניידות של הכוחות. נזק רב נגרם לשלוש ניידות מג"ב והכוח הגיב באמצעות אמצעים לפיזור הפגנות. איש לא נעצר. הלוחם הפגוע פונה לרופא צבאי לקבלת טיפול.

אחד הרכבים שהותקף (צילום: משטרת ישראל)
המבנה שנהרס (צילום: יש דין)
האבן ניפצה את שמשת הרכב (צילום: משטרת ישראל)
צילום: משטרת ישראל
דוקרנים לניקוב צמיגים (צילום: משטרת ישראל)

הרקע להריסת המבנה היא ממבנה מאהל שהקימֹו המתנחלים בסמוך מאוד לחלקות האדמה עם מטעי עצי זית השייכות לתושבי הכפר בורין.  המבנה הוקם על מנת למנוע מפלסטינים למסוק זיתים ולעבד את אדמותיהם. כך לדוגמה הגיעו החקלאים ביום ראשון שעבר לחלקות האדמה שלהם וגילו כי עשרות עצים נכרתו והפורעים ניסרו ענפים וגזעים. מדובר בעצים בני למעלה מ-70 שנה ונזק רב קשה נגרם לשלוש חלקות. בגלל האימה והטרור שמטילים המתנחלים על הפלסטינים דורש המנהל האזרחי מהחקלאים לתאם מולו את המסיק על מנת שתסופק לפלסטינים הגנה מפני המתנחלים. כאן המקום לציין כי בחודשים האחרונים בכל פעם שהמבנה הלא חוקי נהרס, בוחרים המתנחלים לפגוע ברכוש פלסטיני. עקב התקפות המתנחלים ומתוך ניסיון לנוע עימותים הגיעו אמש הגיעו כוחות מג"ב ושיטור לסלק את המבנה הבלתי חוקי והותקפו בשל כך.
הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, הוציא הודעה לפיה הוא בכל תוקף את האלימות כנגד לוחמי מג"ב בסמוך לישוב יצהר הערב. האלימות כנגד לוחמים היא התנהגות עבריינית, הדורשת מיצוי דין מהיר ונמרץ. דברי הרמטכ"ל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן