Skip to content

"ונום 2" מספק עוד קצת ממה שעובד מהסרט הקודם: בעיקר הדינמיקה בין אדי ל-ונום, אם כי כל מה שמסביב - נשאר די מבולגן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסרט "ונום 2" הוא סרט ההמשך של סיפור הבריאה של "ונום" משנת 2018, וממשיך מנקודת המוצא שדמותו של אדי ברוק, בגילומו טום הארדי, מאוכלסת באופן סימביוטי עם הטפיל החייזרי המכונה ונום. כאשר הסרט הראשון יצא לאקרנים בשנת 2018, הוא לא התקבל באהדה על ידי רוב המבקרים, אך הוא הצליח להרוויח יותר מ-850 מיליון דולר בקופות ברחבי העולם, מה שגיבש אותו כלהיט. לצורך ההמשך, אולפני סוני הלכו לכיוון קצת אחר, וגייסו את הבמאי והשחקן, אנדי סרקיס, תוך שהסרט מבוסס על תסריט של קלי מרסל. "ונום 2" מספק עוד קצת ממה שעובד מהסרט הקודם: בעיקר הדינמיקה בין אדי ל-ונום, אם כי כל מה שמסביב – נשאר די מבולגן.

כשהסרט נפתח מהמקום שבו הופסקה הסצינה האחרונה ב-"ונום", גם "ונום 2" פוגש את אדי ברוק מראיין את הרוצח הסדרתי הידוע לשמצה קלטוס קסאדי (וודי הרלסון), אשר מבטיח לפרסם הודעה למעריצי הרוצח בתמורה לראיון בלעדי מעמיק. בעזרת ונום, אדי מסוגל לשחזר חלק מגופות קורבנותיו של קלטוס והופך לגיבור, בעוד מועד הוצאתו להורג של קלטוס נקבע. אבל הביצוע לא הולך לפי התכנון, שכן קלטוס הצליח להשיג לעצמו סימביוט משלו – קרנאג'. הוא משתחרר מהכלא, מחפש את פרנסס בריסון, הלא הוא שריק (נעמי האריס) – מישהי שהכיר כשהיה צעיר יותר. במהלך אותו הזמן, לאדי ול-ונום יש בעיות במערכת היחסים, והם לא מסכימים לגבי האופן שבו עליהם להשתמש בשותפות שלהם, וזה מחריף כאשר האקסית של אדי, אן (מישל וויליאמס), מספרת שהיא מאורסת לבן זוגה החדש ד"ר לואיס (ריד סקוט). למרות חילוקי הדעות ביניהם, אדי ו-ונום יצטרכו למצוא דרך להביס יחד את קלטוס ואת קרנאג' יחדיו.

עם כל כך הרבה דברים שקורים, וכל כך הרבה קווים עלילתיים וקשתות שצריך לחבר, "ונום 2" הוא סרט דחוס ביותר, במיוחד כאשר אורכו נמשך 97 דקות בלבד. למרות שהתסריט של מרסל מנסה לשמור על הסרט ממוקד ביחסי אדי ו-ונום, יש יותר מדי דברים סביבם (ואפילו יותר מדי השפעות חיצוניות על הדינמיקה שלהם), כדי שזה יהיה הלב האמיתי של הסרט. לדוגמה, חלק ניכר מסרט ההמשך של "ונום" מוקדש לביסוס ההיסטוריה של קלטוס ושריק ומערכת היחסים ביניהם – עד כדי כך שהם מתחרים במערכת היחסים שבין אדי ו-ונום. ואז כשקארנג' נזרק למערכה, תשומת לב נוספת מועברת לנבלים. כאמור, ככל שיותר זמן מושקע בפיתוח הדמויות של קלטוס וקרנאג', הקשר שבין אדי וו-ונום מתאדה. במקום זאת, האופן שבו אן משפיעה יותר על ונום מאשר על אדי מספק מעט סגירה לקצוות רופפים מסוימים מהסרט הראשון. בסופו של דבר, יש רעיונות רבים מדי בסרט כדי שמשהו מהם ירגיש מושלם, מה שגורם לסרט להיות כאוטי באופן כולל.

אבל עדיין יש הרבה כיף בסרט. הארדי מוכיח שוב כיצד הוא מצטיין בתפקיד של אדם שהוא מארח של סימביוט זר. ככל שהארדי מגלם את אדי כאיש קומי המגיב לחייזר המוזר והפראי של ונום – זהו מופע ייחודי ומשעשע כאחד. אחרי הכל, ונום הוא סימביוט זר שרוצה לאכול מוח אנושי בזמן שהוא חי בגוף של אדי. מה ש-"ונום 2" קצת מאבד, הוא החיבור האמיתי שבלב מערכת היחסים של ונום ואדי. בסרט הראשון, הם התאחדו בגלל היותם 'לוזרים', אבל ההמשך נוצר על ידי יצירת קונפליקטים, ואז לא פותר אותם כראוי. ובכל זאת, תיאורו של הארדי את אדי וכן את ונום הוא כאוס מענג ויש מספיק דינמיקה מהנה שתחזיק את ההמשך. בנוסף, יש לציין לטובה את המשחק של הארלסון והאריס, כמו גם שובם של וויליאמס וסקוט, אשר פועלים יחד כצוות תומך חזק, אם כי פגי לו בתור גברת צ'ן היא זו שגונבת את הסצנה הגדולה ביותר.

כאמור, מי שנהנה מהסרט הראשון של "ונום" יסתדר עם "ונום 2", בעוד שמי שלא היה מעריץ של הסרט משנת 2018 יכול לדלג על הסרט הזה. אלו שעדיין לא זכו לצפות בסרטי "ונום" – הפגומים, אך עדיין מבדרים, עשוי למצוא משהו חביב בסרטו של סרקיס, במיוחד כשהסיום יוצר עתיד מרגש עבור הסימביוט והמארח האנושי שלו. למרות שהסרט הוא סרט קומיקס עתיר אקשן ומערכת היחסים של אדי ו-ונום מוצגת כסוג של דינמיקה משכנעת, עדיין יש לטפל בכמה נושאים מרכזיים בהתפתחות אופיו וסיפורו. אולי יום אחד מישהו ייצור סרט של "ונום" בצורה הנכונה, אולם כעת סרקיס, מרסל והארדי מספקים סיבוב משעשע על המשך ההרפתקאות של אדי ברוק והסימביוט שלו.

ונום 2 | Venom: Let There Be Carnage – עכשיו בבתי הקולנוע

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן