Skip to content

מסיק הזיתים: פלסטינית רוססה בגז פלפל ובני משפחתה נרגמו באבנים

עשרות פורעים תקפו בני משפחה מיאסוף כשמסקה זיתים. אם המשפחה רוססה בגז בפניה, הפורעים רגמו באבנים את המוסקים ואת רכבי הפלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרות מתנחלים פורעים תקפו היום (שישי) באבנים ובגז פלפל משפחה פלסטינית שבאה לעבד את הקרקע שלהם ולמסוק זיתים בסמוך למאחז רחלים שבשטחים הכבושים. אם המשפחה, אישה בת 50 רוססה בפניה בגז על ידי הפורעים שברחו. זוהי התקיפה ה- 18 של פלסטינים בידי מתנחלים  מאז תחילת עונת המסיק.
הבוקר בסמוך ל – 11:00 הגיעה קבוצה של כ 40 פורעים לשטח אדמה השייכת למשפחה מכפר יאסוף. המתנחלים רגמו באבנים את בני המשפחה ורגמו שני רכבים. אחד השייך לבני המשפחה והשני ששייך לפלסטיני אחר שחנה לא רחוק. התוקפים הצליחו להגיע סמוך לאם המשפחה ג'ומאנה באקר  בת ה-50 וריססו את פניה בגז. בסוף התקיפה נמלטו הפורעים מהמקום.

ג'ומאנה באקר רוססה בגז פלפל (צילום: יש דין)
זגוגיות הרכב נותצו (צילום: מועצת כפר יאסוף)

על פ נתוני ארגון יש דין, מתחילת עונת המסיק שנפתחה בתחילת אוקטובר תועדו 17 אירועי אלימות מתנחלים הקשורים במסיק. מתוכם: שלושה אירועים של תקיפת מוסקים על ידי מתנחלים, 5 אירועים של כריתה או שריפה של עצי זית, 7 מקרים בהם מתנחלים מסקו עצי זית השייכים לפלסטינים וגנבו את הפרי ומקרים נוספים של הפרעה למסיק או מניעת גישה לאדמות. איש מהפורעים לא נעצר עד היום.
ליאור עמיחי, מנכ"ל יש דין: "לא עובר יום שפלסטינים לא חווים אירועי אלימות מצד מתנחלים. בכישלונם הגורף, גורמי אכיפת החוק מאפשרים ומעודדים את האלימות הזו ובכך הם שותפים  לפשע האפרטהייד המתקיים בגדה. גנץ ובר לב, זה עליכם."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן