Skip to content

למה חשוב לעשות ביטוח נסיעות לחול לפני שטסים?

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טסים לחו"ל? אל תוותרו על ביטוח נסיעות. אין מדובר במותרות, אלא בהכרח ומדינות מסוימות אף חובה, מאז התפרצות מגפת הקורונה. אם בעבר טסים רבים, בעיקר כאלה שטסים לבד או ללא ילדים, היו מוותרים על רכישת ביטוח בכדי לחסוך בהוצאות הנסיעה, הרי שהיום לטוס ללא ביטוח זו החלטה שגובלת בחוסר אחריות.

מהו ביטוח נסיעות לחו"ל?

לכל אזרחי ישראל יש ביטוח בריאות בסיסי, שמתבטא בחברות באחת בקופות החולים. כולנו אוחזים בכרטיס קופת חולים והוא מקנה לנו שירותים רפואיים כמעט בחינם לחלוטין. רוב אזרחי ישראל בקושי מודעים לעובדה שטיפולים רפואיים הם עסק יקר מאוד ולולא ביטוח הבריאות שלנו, רבים מאיתנו בקושי היו מצליחים לשלם עליהם.

אבל, ברגע שאנחנו יוצאים מגבולות ישראל לחברות שלנו בקופת החולים אין למעשה משמעות. בכל מקרה של הזדקקות לרופא או לכל טיפול רפואי, נאלץ להיפרד מסכומי כסף בלתי מבוטלים. מכמה מאות שקלים לביקור אצל רופא ועד אלפי שקלים ואף מאות אלפי שקלים לביקור בחדר מיון או חלילה אשפוז בבית חולים. זאת מבלי להזכיר אירועים חריגים של תאונות קשות ומקרים בהם נדרש להזעיק צוות חילוץ או להטיס חולה ממקום למקום.

ביטוח הנסיעות לחו"ל הוא הביטוח הרפואי של כל מי שיוצא מגבולות ישראל והוא שמאפשר לטסים לקבל טיפולים רפואיים בחו"ל מבלי לשלם, אלא את הפרמיה – שבד"כ מסתכמת בשקלים בודדים ליום.

צילום אילוסטרציה: FREEPIK

 אז מה נותן לכם ביטוח נסיעות לחו"ל?
הביטוח הרפואי מאפשר לכל נוסע לקבל שירות וטיפול רפואי בשעות חירום במדינת היעד ולקבל החזר על התשלום. לעיתים אפילו לא לשלם בכלל. הפניקס, למשל, מאפשרת למבוטחיה להימנע מתשלום ומשלמת ישירות למרפאה או לבית החולים, בעזרת אפליקציית smart travel המספקת את שירותי אייר דוקטור לכל הרוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל.

הביטוח הרפואי בפוליסה הבסיסית כולל הוצאות העברת מטופל באופן יבשתי ממקום האירוע לבית החולים הקרוב, הטסה רפואית מחו"ל לישראל במקרה הצורך וכן הוצאות העברת גופה מחו"ל לישראל. חלק מחברות הביטוח מציינות תקרת כיסוי כספי לכל אחד מהטיפולים הללו, הפניקס  smart travelלא מגבילה  את הכיסוי בסכום מסוים.

במקרה של הארכת שהות בחו"ל מעבר לתקופת הביטוח בשל מחלה, פציעה או אשפוז קיים סעיף החזר הוצאות שכולל כרטיס נסיעה למבוטח, למלווה וכן תשלום פיצוי בעבור כל לילה נוסף של שהייה במדינת היעד למבוטח ולמלווה. זהו סעיף שתנאיו משתנים מחברת ביטוח זו לאחרת ורוב חברות הביטוח מגבילות את מספר הלילות לתשלום וכן את גובה הפיצוי בעבור השינוי בכרטיס הטיסה. בביטוח הפניקס smart travel אין הגבלת לילות וסכום הכיסוי בעבור כרטיס הטיסה הוא מהרחבים בשוק.

סעיף נוסף, כזה שכדאי לשים לב אליו בעת השוואת ביטוח נסיעות לחול, הוא גובה ההשתתפות העצמית שנדרשים המבוטחים לשלם בעת תביעת החזרים. גם כאן מובילה פוליסת ביטוח הנסיעות לחו"ל של הפניקס, שאינה דורשת השתתפות עצמית בכל אחד מסעיפי הביטוח הרפואי.

 כיסויים נוספים בביטוח נסיעות לחו"ל

מעבר לביטוח הרפואי, פוליסת ביטוח הטיסה הבסיסית כוללת חבות כלפי צד שלישי – למקרה של פגיעה באדם זר שנעשתה ע"י המבוטח כמו למשל בתאונת דרכים. על כיסויי הפוליסה הבסיסית ניתן להוסיף כיסויים נוספים בהתאם לצרכים האישיים של הטסים כמו ביטוח כבודה למקרה של אובדן או גניבה של המזוודה, התרמיל או ארנק, שיפוי בעבור איחור הגעת הכבודה, הוצאות שחזור מסמכים וכן ביטוח לטלפון הסלולרי, למחשב נייד ועוד.

הנקודה החשובה ביותר ברכישה של ביטוח לפני טיסה היא התאמת הפוליסה לאופי הנסיעה. נסיעות שכוללות פעילות כמו ספורט אתגרי או טיולים באזורים מסוכנים, טיסה במהלך הריון, טיול אופניים או גם נשיאה של חפצים יקרי ערך כמו מחשב נייד, טאבלט, מצלמה וכדומה – כל אלו דורשים כיסויים נקודתיים שהם בד"כ תוספת מזערית בעלות הפרמיה, אך משמעותית מאוד ברגע האמת.

נקודה נוספת ומשמעותית להשוואה בין חברות הביטוח השונות היא רמת השירותים הדיגיטליים שכל אחת מהן מספקת למבוטחים ולמבוטחות שלה. חלק מחברות הביטוח מספקות היום ביחד עם הפוליסה גם אפליקציית ביטוח נסיעות להורדה בעזרתה ניתן לקבל בקלות ובנוחות מגוון של טיפולים ושירותים רפואיים ואחרים בחו"ל וכן לתקשר עם נציגי חברת הביטוח באופן ישיר ובזמן אמת. האפליקצייה המספקת את השירותים הרחבים ביותר היא של חברת הביטוח הפניקס smart travel.

אפליקציית SMART TRAVEL המספקת את שירותי אייר דוקטור מאפשרת לכל נוסע ונוסעת לאתר בעברית ובקלות רופאים, מרפאות, ובתי חולים בחו"ל, לקבוע תור לרופא בלחיצת כפתור והפניקס משלמת באמצעותה ישירות לרופאים. ברגעי חירום בחו"ל אתם רוצים לדעת שעומדת מאחוריכם חברה שתאפשר לכם לנהל את הסיטואציה בצורה הנוחה והיעילה ביותר.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן