Skip to content

מפעיל כדור פורח – יוגב כהן בן 28 נפל אל מותו לאחר שנתלה על הכדור בנסיבות לא ברורות

איש צוות הפעלת כדור פורח, תושב קיבוץ יזרעאל נתלה בידיו בתחתית סל הכדור פורח ומגובה עשרות מטרים נפל אל מותו כשהוא פוגע ברכב חולף. בעלי החברה המפעילה אמר כי הצעיר ""החליט שהוא נתלה על הסל, ועד שהטייס שם לב הוא כבר היה בגובה חמש-שש-שבע מטר, ואז צעקו לו מלמטה 'תקפוץ, תקפוץ', כשהוא עדיין היה קרוב, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יוגב כהן בן 28 תֹשב קיבוץ יזרעאל, נפל היום (שלישי) אל מותו מגובה רב לאחר שנתלה על סל כדור פורח אל פני כביש 60 (עפולה נצרת) בסמוך לבלפוריה.  בנפילתו פגע הצעיר ברכב פרטי שנסע על פני הכביש. צוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו במקום. משטרת ישראל פתחה בח קירה נסיבות המקרה.
ממד"א נמסר כי בשעה 06:37 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב גלבוע, על גבר שנפל מגובה ופגע ברכב שנסע בכביש 60 עפולה נצרת , סמוך למושב בלפוריה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת התאונה דיווחו על גבר כבן 30 ללא סימני חיים וקבעו את מותו.
פרמדיק מד"א מאור אטדגי, סיפר: "כשהגענו למקום, ראינו במרכז הכביש גבר כבן 30 מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה מאוד , הוא היה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. במרחק של כ- 150 מטר , ראינו בצד הכביש רכב עם פגיעה, נוסעי הרכב לא נזקקו לטיפול".

יוגב כהן ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)

"הוא היה בחור מדהים, מלח הארץ", סיפר עליו אלמוג אמיר מבעלי חברת "לגעת בשמיים", שמפעילה את הכדור הפורח. הוא עצמו ולא נכח בטיסה עצמה. "הגעתי לפה כי קראו לי מהר. הוא היה בחור מדהים, פשוט בחור חזק ואיתן. מה שקרה, אנחנו לא מבינים איך הוא עשה את זה, אני טס 20 שנה – הוא נתלה על הסל – על החלקים התחתונים, שזה לא קורה אף פעם".
אמיר הוסיף וסיפר כי כהן ז"ל "החליט שהוא נתלה על הסל, ועד שהטייס שם לב הוא כבר היה בגובה חמש-שש-שבע מטר, ואז צעקו לו מלמטה 'תקפוץ, תקפוץ', כשהוא עדיין היה קרוב, והוא אמר 'לא, אני מחזיק מעמד'. ואז הטייס החליט להנמיך, אבל היו פה כבלי מתח אז הוא לא יכול היה. הוא ניסה להנמיך אחרי הכביש, הרוח החזירה אותו חזרה, ובאיזשהו שלב הוא לא החזיק מעמד ונפל". יוגב שימש כפועל בצוות בהפעלת הכדור בחברת "לגעת בשמיים".

צילום באדיבות עמאר אסדי ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים
צילום באדיבות חדשות בזמן אמת (ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)


צילום באדיבות חדשות בזמן אמת (ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

זירת האירוע (צילום: מד"א מבצעי)

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי צוות הכדור הבחין ביוגב כשהוא נתלה מבחוץ על הסל מיד בהמראה, אולם הכדור תפס תאוצה ועלה מהר לגובה. ברגע שהצוות הבחין במתרחש, הם ניסו להנחית את הכדור בצדו השני של הכביש, וניסו להכניס את ההרוג, אך הוא החליק ונפל על הכביש.
מהמועצה האזורית הגלבוע נמסר כי "זהו יום עצוב וקשה. תושבי המועצה ועובדיה מחבקים ומחזקים את משפחת כהן ואת כל קיבוץ יזרעאל, בשעה קשה זו ומשתתפים בצערה".

תוך כך נודע על צעירה בת 16 תושבת מזרח ירושלים שנפלה מגובה רב בבניין מגורים בעיר. הצעירה טופלה על ידי מד"א והועברה במצב קריטי לבית החולים הדסה הר הצופים להמשך טיפול. ממשטרת ישראל נמסר כי המשטרה פתחה בחקירת האירוע ונסיבותיו.
ממד"א נמסר כי: בשעה 08:24 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על נערה בת 16 שנפלה מגובה בבניין מגורים בירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותה לבי"ח הדסה הר הצופים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה, שם נקבע מותה.
חובש בכיר במד"א משה חמד והפרמדיקית מרים שרביט ספרו: "הגענו לבניין המגורים ואזרחים הובילו אותנו אל הנערה ששכבה מחוסרת הכרה ועם פגיעות קשות בגופה לאחר שנפלה מגובה. מיד התחלנו לבצע בה פעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות ועיסויים, הכנסנו אותה לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותה לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבה קריטי".
מוחמד אבו סנינה חובש איחוד הצלה מסר: "כשהגענו למקום נמסר לנו כי היא נפלה מהגג ובעקבות כך נפצעה אנושות. למרבה הצער נקבע מותה במרכז הרפואי הדסה הר הצופים עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן