Skip to content

עונת האמנות נפתחת בשבוע הבא בירושלים עם פסטיבל "מנופים" לאמנות עכשווית

הפסטיבל שמתקיים מידי שנה לאחר החגים, מציג תכנית אמנותית עם שלל אירועים חד פעמיים, פתיחות של עשרות תערוכות חדשות, כנס ירושלים לאמנות, תכנית לילדים ולכל המשפחה, מופעי מוזיקה מקוריים, קונצרטים בגלריות, סיורים ומפגשים עם אמנים. הכניסה חופשית לכל התערוכות ולאירועי הפתיחה בפארק המסילה. הפסטיבל מתקיים בתאריכים 26 – 29 באוקטובר 2021
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אירועי פתיחת פסטיבל מנופים לאמנות 2021 יפתחו בפארק המסילה ירושלים ויכללו מופעי אמנות, כנס ציבורי, מפגשים עם תושבים, יוזמות לאורך הפארק וסיורים מודרכים. לאורך פארק המסילה, הקהל מוזמן למסע הליכה חוויתי, לצפות ולקחת חלק במופעי אמנות, ליצור אמנות עם הילדים בסדנאות לכל המשפחה, להשתתף בכנס ציבורי הבוחן את עתיד הפארק עם מומחי תכנון, טבע עירוני, שימור והתחדשות עירונית. להיכנס אל בתים, להתוודע לאנשים ולסיפורים שלהם ולטעום את תבשיל הבית הסודי של בית צפאפא.

על הדרך. צילום שניר קציר

רשימת המשתתפים המכובדת כוללת את תנועה ציבורית, להקת יסמין גודר, מיכל סממה ונעה דר, עלית קרייז והילי וורטמן מויאל, ערבה אסף, דפנה ילון, ק.ט.מ.ו.ן. קבוצת מחול בירושלים: אלעד שכטר ורנד טהה, נירית רכבי, ערן צדקיהו, מריק שטרן, עמיר בלבן, גיא בירן, ד"ר חנה פנחסי, ד"ר נועה רובין, מוטי קפלן, איאד אבו שמעה, הישיבה החילונית ועוד., שלום בוגוסלבסקי, יוסי סעידוב, איתן שוקר, סלה-מנקה, אוהלך.

פארק המסילה חולש על פני כשישה קילומטרים ועובר דרך השכונות בקעה, המושבה הגרמנית, מקור חיים, קטמונים, תלפיות, בית צפאפא ומלחה, כאשר בסופו הוא מתחבר לפארק ירושלים המוביל לגן החיות התנ"כי. מאז הקמתו ב- 2010, הוא שינה את פני מרחב דרום העיר ללא היכר: מרחקי הליכה קוצרו, שכונות ואוכלוסיות שונות חוברו זו לזו וערך הנדל"ן בסביבתו עלה. התכנון המקורי ביקש להקצות את האתר שבו משתרע כיום הפארק המישורי, לסלילת כביש מהיר בן ארבעה נתיבי תנועה. סיפור הקמתו של הפארק הוא סיפור של איחוד כוחות אזרחיים ומתכננים עירוניים. הצעידה לאורך פארק המסילה פורשת את סיפורה של העיר העכשווית שנוגע בהיסטוריה והתחדשות, סוגיות טריטוריאליות ונדל"ניות, שאלות של שימור טבע, גיוון אוכלוסיות ועוד.

מבט משותף ערבה אסף. צילום: ליאור בנטוב

מה בפסטיבל?

מתרגלים אמפתיה 2#על2 -להקת יסמין גודר צילום Tamar Lamm

\\ תערוכות בגלריות

לאורך הפסטיבל, הגלריות לאמנות עכשווית בירושלים פותחות תערוכות עם שיחות וסיורים. הכניסה ללא תשלום

\\ כנס ירושלים לאמנות #6  גודש

עשרות מרצים מהארץ ומחו"ל שידונו בסוגיות סביב הנושא "גודש"

\\ תור לאמן  – מפגשים אישיים של כ-45 דק' עם אמנים מירושלים

במפגשים תוכלו לשמוע/לחוות/לדבר עם כל אחד ואחת מהם על "צירוף מקרים"

\\ סיורים מודרכים במיטב תערוכות בגלריות ברחבי העיר – מנופים טורס

\\ לילדים

עגורנים – סדנאות יצירה מקוריות בקבוצות קטנות באוויר הפתוח. בעקבות תערוכות המוצגות בגלריות.

\\ המערבל – רצועת מופעי מוזיקה

רסקו מארחות את אורי כנרות, גל דה פז במופע פסנתר אינטימי ועוזי נבון במופע השקה לתקליטו החדש במוסך!

מופעי מקור חד פעמיים במיוחד לכבוד הפסטיבל

התוכנית המלאה של הפסטיבל, כרטיסים והרשמה לאירועים באתר

הכניסה חופשית לכל התערוכות ולאירועי הפתיחה בפארק המסילה.

ניתן לרכוש "מנופים PASS" המקנה כניסה חופשית לכל אירועי הפסטיבל ! (על בסיס מקום פנוי) כולל סיורים מודרכים, פעילויות לילדים, מופעי מוזיקה, מפגשי תור לאמן, כנס ירושלים לאמנות.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן