Skip to content

ארה"ב דורשת הבהרות על ההחלטה להכריז על ארגונים פלסטינים כארגוני טרור ומודאגת מהכוונה לבנות בשטחים

דובר משרד החוץ האמריקאי ביקש מישראל הבהרות לגבי ההחלטה והביע דאגה של ממשלת ישראל לאשר בשבוע הבא בנייה בהתנחלויות כולל בעומק הגדה המערבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס ביקש היום (שישי) לקבל מישראל הבהרות לגבי הכרזת שר הביטחון על ששה ארגונים בלתי ממשלתיים פלסטינים כארגוני טרור. לדבריו, ישראל לא נתנה יידעה את ארצות הברית על המהלך. "אנחנו חושבים שכבוד לזכויות אדם זה עיקרון חשוב", אמר בהודעתו.
הדובר ציין כי "ארצות הברית מודאגת מהכוונה של ממשלת ישראל לאשר בשבוע הבא בנייה בהתנחלויות כולל בעומק הגדה המערבית. יש להימנע מצעדים חד צדדיים וזה כולל בנייה בהתנחלויות והכשרה רטרואקטיבית של מאחזים בלתי חוקיים".
קדמה לכך הודעת שר הביטחון בני גנץ לפיה החליט השר לאחר פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי (שב״כ) והמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט״ל), אשר אושרה על ידי הגורמים המשפטיים, לחתום על צו המכריז על שישה ארגונים של ״החזית העממית לשחרור פלסטין״ ביהודה ושומרון, כארגוני טרור. בהודעה שיצאה משלכתו נמסר כי ועדת הנשים, המוסד המשפטי "אלצ'מיר", מוסד המחקר "ביסאן", ארגון "אלחק", התנועה העולמית להגנה על ילדים – סניף פלסטין (DCI-P) ו-ועדת הפעילות החקלאית (UAWC), הינם חלק מרשת של ארגונים הפועלים בכיסוי בזירה הבינלאומית מטעם החזית העממית, על מנת לתמוך בפעילותו ולקדם את מטרותיו.

נד פרייס – דובר מחלקת המדינה האמריקנית (צילום מסך JAMNEWS לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

לטענת משרד הביטחון ארגונים אלו פעלו בכסות של "ארגוני חברה אזרחית", אולם משתייכים הלכה למעשה ומהווים זרוע של הנהגת הארגון, שמטרתה השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור, וכי הם נשלטים על ידי בכירי החזית העממית לשחרור פלסטין ומעסיקים פעילי חז"ע רבים בתפקידי שטח וניהול, לרבות פעילים אשר היו מעורבים בפעילות טרור.

בארגון זכויות האדם 'בצלם' הדפו את הודעתו של גנץ ומסרו כי "הכרזת ממשלת "השינוי" על ארגוני זכויות אדם פלסטיניים כארגוני טרור היא לא סתם צעד הכרזתי, זה מהלך המאפיין משטרים טוטליטריים, כשברור שמטרתו להביא לסגירתם. אלא שמלחמה אינה שלום, בערות אינה כוח — והממשלה הנוכחית אינה ממשלת שינוי אלא ממשלת המשך של משטר האפרטהייד האלים המונהג כבר שנים ארוכות בין הים לירדן". בארגון הוסיפו כי  "בצלם עומד בסולידריות עם עמיתינו הפלסטינים, גאה בעבודתנו המשותפת עמם לאורך שנים — וימשיך לעשות כך."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן