Skip to content

בית המשפט דחה דיון באישום כנגד חיים שדמי לבירור תלונתו במח"ש כנגד חוקרי נותן העדות נתניהו

ביום חמישי שעבר הגיש פעיל זכויות אדם, חיים שדמי תלונה במחלקה לחקירות שוטרים כנגד שני חוקרים בכירים שגבו עדות תלונה של נתניהו כנגדו בטענה שאיים על בנו יאיר. שדמי טוען כי הליך קבלת התלונה של נתניהו היה לא חוקי (זוהם) היות והעדות נגבתה בנוכחות בנו ופרקליטו. עורך דין נהורי: בית המשפט יכול היה לדחות אותנו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בתל אביב דחה הבוקר (ראשון) את הדיון באישום משטרת ישראל כנגד פעיל זכויות אדם ואחד ממובילי מחאת בלפור, חיים שדמי בגין איומים כנגד יאיר נתניהו בנו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. כתב האישום הוגש בעקבות תלונת נתניהו ובנו בפני צוות חוקרים שהוזמן למעון ראש הממשלה(לשעבר) בבלפור וקבל מנתניהו האב תלונה בגין איומים שהושמעו לטענתו כנגד בנו יאיר.
בית המשפט דחה את הדיון בשל הטענה של שדמי ופרקליטו יאיר נהורי העלו בפני השופט ירון גת ולפיה הליך קבלת עדות מגיש התלונה (נתניהו) זוהם בשל נוכחות בנו ופרקליטם, עו"ד יוסי כהן  במעמד קבלת התלונה שבאורח מוזר נחתמה על ידי עו"ד כהן  ולא על ידי נתניהו או בנו. עורך הדין נהורי ציין בפני השופט כי בעקבות כך הגיש מרשו תלונה במחלק לחקירות שוטרים (מח"ש) על חקירה לא תקינה.
גת, דחה את מועד הדיון, כמעט בחודשיים עד ליום חמישי ה-23 בדצמבר 2021. עז אז מבקש השופט לדעת מה עלה בחקירת מח"ש בעקבות תלונה שהגיש שדמי כנגד חוקרי המשטרה: ניצב דודו בואני וניצב משנה מוטי שיף.

שדמי ונהוראי לאחר הדיון (צילום: ציפי מנשה)

כאמור, התלונה הוגשה לאחר ששדמי ופרקליטו נכחו לדעת כי השניים, חוקרים בכירים ולמודי ניסיון, קבלו מבנימין נתניהו את התלונה כנגד שדמי כשבמהלך גביית העדות נכחו בחקירה בנו יאיר נתניהו ועו"ד כהן פרקליטו. הליך שאיננו תקין המהווה "זיהום החקירה" בשפה משפטית.  עוד עובדה מוזרה שנחשפה היום והיא העובדה שעל התלונה חתום עו"ד יוסי כהן ולא המלין, בנימין נתניהו או בנו.

על פי טענת כתב האישום קרא שדמי לעבר יאיר נתניהו ששהה בבית ראש הממשלה בסמוך להפגנה בבלפור: "יאיר תזכור, את ההבטחה שלנו, זה נראה רחוק מאוד אבל תאמין לי אמרנו לך כל הזמן שאנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים, תאמין לי שאנחנו יודעים. יום אחד תהיה בלי המאבטחים, ואין לדעת, שמיכה, כמו בגולני".

כתב האישום
החלטת השופט

הטענה לזיהום חקירה – הליך קבלת תלונה ממן דהו דורש מתן עדות / חקירה של הנחקר / המלין מול החוקר מבלי שאחרים נוכחים בהליך. במקרהו של בנימין נתניהו, הוא זימן אליו חוקרים בכירים והתלונן כשבנו ופרקליטו נוכחים, הליך חקירה שכאמור אסור שיקרה. "כיצד חוקרים אדם כשמסביבו אנשים נוספים? התפלא עורך הדין נהור וביקש מהשופט לדחות את הדיון עד לאחר חקירת המחלקה לחקירות שוטרים בה הגיש בשבוע שעבר שדמי את התלונה.


עורך הדין נהוראי וחיים שדמי (צילום: ציפי מנשה)

"במעמד הדיון הבא תתבקש ההגנה לעדכן בצורה מדויקת ככל הניתן אודות חקירת מח"ש בעקבות התלונה שהוגשה", פסק השופט בהחלטה לדחיית הדיון. עורך דין נהורי: "השופט אמר דברו, כשאישר לנו את דחיית הדיון עד לאחר קבלת חקירת מח"ש".  עם זאת הבהיר השופט בהחלטתו כי "יובהר כי אין בהחלטה זו כדי להוות מתן התחייבות או הבטחה כל שהיא כי המשך ההליכים בתיק יעוכב עד למתן החלטה סופית של מח"ש".
ראוי לציין  כי טרם הגשת כתב האישום, הציעה המשטרה לשדמי להודות בעבירת איומים כנגד אי הגשת כתב אישום נגדו והוא סירב להצעה.
יאיר שדמי הגיב להחלטת השופט ואמר כי הוא מאמין שחקירת מח"ש תבהיר כי התלונה נגדו נגבתה שלא כדין והבהיר כי בהנחיית פרקליטו אינו מרחיב מעבר לכך.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן