Skip to content

הפגנת הליכוד בכיכר הבימה: הכפשה, שנאה והסתה

ח"כ קרעי: "הם (הממשלה) חברו לגרועים שבאויבינו", ח"כ דיסטל על בנט: "מגלומן, שקרן, גנב, שלקח לנו את השלטון במרמה ובהונאה", ח"כ שקלי: לא צריך את מנדלבליט ושי ניצן כדי לראות שבנט פעל במרמה והפרת אמונים". במובנים רבים הזכירה הפגנת הימין והליכוד את ההפגנה ההיא בכיכר ציון, זו שהובילה לרצח ראש ממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמה מאות בני אדם הפגינו אמש (שלישי) נגד הממשלה ברחבת תיאטרון הבימה בתל אביב. זוהי ההפגנה הגדולה ביותר של הימין שהצליחו נתניהו ואוהדיו לארגן עד כה. הפגנה שהתאפיינה בשיח אלים וקיצוני אותו מוביל בנימין נתניהו / הליכוד, מאז הקמת ממשלת האחדות בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט.  המפגינים הגיעו ברובם הגדול באוטובוסים כשבחלקם הגיעו מתנחלים מהשטחים הכבושים. ההפגנה עצמה התאפיינה בשיח קיצוני ואלים. כך לדוגמה אמר ח"כ פטין מולא מהליכוד כי מנסור עבאס "לוקח כסף והורג את החיילים שלנו". את ההפגנה ארגנו פעילי ליכוד והשתתפו בה חברי כנסת מהמפלגה, בהם השרים לשעבר צחי הנגבי, מירי רגב ואמיר אוחנה. ח"כי  הימין הקיצוני הגיעו גם הם ובהם יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וחבר הסיעה ח"כ איתמר בן גביר, כמו גם פעיל הימין הקיצוני בנצי גופשטיין.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה
ח"כ איתמר בן גביר (צילום: ציפי מנשה)

 

ח"כ צחי הנגבי אמר: "הם קוראים לנו מסיתים, אמרו שההפגנה הזאת היא הפגנת הסתה. אנחנו לא נסלח על זה שהכפישו את ראש הממשלה דאז נתניהו…לא נשכח שבזמן שלוחמי צה"ל הגנו עלינו בשומר חומות, כנופיות שרפו בתי כנסת ושרפו מסעדות. לעולם לא נקים ממשלה שתסתמך על התנועה האיסלאמית, זה ירד מסדר היום. אנחנו נחשוף את המזימות שלהם – הציבור התעורר".
חברת הכנסת מירי רגב אמרה כי "בנט הקים את הממשלה הפלסטינית הראשונה בהיסטוריה". לדבריה, "מפגיני השמאל, הצבועים האלה, הניפו דגלים שחורים, ואנחנו מניפים דגלי ישראל". במובנים רבים הזכירה ההפגנה את ההפגנה הידועה לשמצה בכיכר ציון לפני רצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין.  "אני בזה לאלה שמנסים להטיף לנו, שקוראים לנו צ'חצ'חים, מנשקי קמעות", אמרה רגב במונולוג אותו היא משננת בריטואל קבוע מזה כשבועיים. " אני מתגאה להיות משתטחת על קברים. הם קראו לנו אנשי החושך, אבל הם אנשי החושך ואנחנו אנשי האור", אמרה כשהיא מנסה לרכוב על דבריו של דודו טופז בעצרת הבחירות המסכמת של המערך בראשות שמעון פרס בכיכר מלכי ישראל ביוני 1981. בכל פעם שאחד הנואמים הזכיר את שמו של נתניהו נשמעו מחיאות כפיים ושירים כמו "ביבי מלך ישראל". כשהוזכרו שמות אחרים, כמו גדעון סער, נשמעו קולות של בוז בקהל.

ח"כ עמיחי שיקלי (צילום: ציפי מנשה)


איתר בן גביר (צילום: ציפי מנשה)
בן גביר אמר כי הוא גאה בקיצוניותו. "מה לא אמרו עלינו בשבוע האחרון בתקשורת? 'הם אנשים חשוכים. הם בבונים. הם שחורים. הם קיצוניים', אמר חבר הכנסת,  "ואני אומר, כמו שאני אומר תמיד, כן, אני גאה להיות קיצוני באהבת עם ישראל. אני גאה להיות קיצוני באהבת המדינה שלנו, אני גאה להיות קיצוני למען חיילי צה"ל. חברים, אנחנו מאבדים את המדינה לאט-לאט ולכן אנחנו מגיעים לכאן כדי לצעוק, כדי לזעוק, כדי להילחם".
נאמנת נתניהו, חברת הכנסת קטי שטרית רכבה על גל החמאס, התייחסה לתקציב ותקפה: "שקד ובנט, מה אתם מתכננים היום? להעביר כסף של המיסים שלנו, של אזרחי ישראל, למימון אלמנות ויתומים ושהידים מחבלים?". היא 'שכחה' כי הבוס, נתניהו אישר מידי חודש העברת מיליוני דולרים במזומן  מידי חודש מזוודות של מיליוני דולרים במזומן לארגון הטרור.


ח"כ עמיחי שיקלי (צילום: ציפי מנשה)
איש נתניהו נוסף, חבר הכנסת שלמה קרעי תקף גם הוא: "דרכנו אינם דרכם. זו ממשלה אנטי-ציונית ואנטי-יהודית שהושגה במרמה, בנוכלות, מתוך תערובת של תאוות שלטון וכיבודי שררה, של שנאת יהדות ושל רמיסת החרדים. אין להם בושה. הם חברו לגרועים שבאויבינו".
נאמנה נוספת של נתניהו, חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן עודדה בצעקות את המפגינים לשיר "באנו חושך לגרש", ובמיוחד את המילים "סורה חושך הלאה שחור". דיסטל כינתה את ראש הממשלה נפתלי בנט "מגלומן, שקרן, גנב, שלקח לנו את השלטון במרמה ובהונאה".
חבר הכנסת עמיחי שקלי האשים את בנט בקבלת שוחד פוליטי. שקלי: "אנחנו לא צריכים  את מנדלבליט ולא את שי ניצן כדי לדעת מי נתן שוחד פוליטי ומי קיבל אותו", שקלי האשים את בנט במרמה והפרת אמונים, על משקל משפטו הפלילי של נתניהו שמתנהל בימים אלו.
תוך כך הותקפה צלמת מגפון, ציפי מנשה על ידי ביביסטיות מוכות שנאה שדחפו אותה בכוח, תוך שהן קוראות לעברה: "שמאלנית מסריחה".

צילום: ציפי מנשה

לא רחוק משם, בכיכר רבין התקיים אירוע זיכרון 36 שנים לרצח יצחק רבין ז"ל, ראש ממשלת ישראל ויו״ר מפלגת העבודה לשעבר, באנדרטה שלזכרו בסמוך לכיכר רבין בתל אביב.  טקס הזיכרון התקיים בהשתתפות דליה רבין, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, שר התפוצות, ד"ר נחמן שי, חברי וחברות כנסת מטעם מפלגת העבודה, שרים וחברי כנסת לשעבר, מאות חברי וחברות מפלגה רבים. מיכאלי שהסקרים האחרונים נתנו למפלגתה עליה ל – 10 מנדטים, אמרה כי "אנחנו כאן לציין 26 שנה לרצח, אבל לא פחות ואולי אף יותר, לציין את הזכר של יצחק רבין, את האיש, את פועלו ואת דרכו.


ח"כ מירב מיכאלי (צילום: ציפי מנשה)

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

היום כשמפלגת העבודה חוזרת בגדול לדרך רבין, היה כל-כך חשוב לנו לחזור לציין בצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים את המחויבות הגדולה של מפלגת העבודה ליצחק רבין, למה שעשה, למורשת שהשאיר אחריו ולדרך שכולנו מחויבות ומחויבים ללכת בה".

1 Comment

  1. גד
    4 בנובמבר 2021 @ 12:18

    אפילו לא הופעת חימום למה שהיה בבלפור

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן