Skip to content

עבירות מס וחקירות מס בישראל – חקירה במע״מ, חקירה במס הכנסה

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עבירות המס שונות האחת מן השניה, בהסתכלות לעבירות מע"מ ולעבירות מס הכנסה, בתוך כל אחת מהן יש להתייחס באופן ממוקד לעבירה הספציפית מתוך מכלול העבירות הקבועות בחוק מע"מ ובפקודת מס הכנסה. כל אחת מן ההוראות קובעת מטרה בפני עצמה ומגינה על ערך חברתי וכלכלי אחר ומוביל לעונש הולם אחר המתאים לו.

בית המשפט העליון במדינת ישראל קבע בשורה של החלטות, כי עבירות המס מחייבות מדיניות ענישה מחמירה, הכוללת עונשי מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח, שיהא בה כדי לסייע בהרתעת עבריינים פוטנציאלים המבקשים לשים ידם על כספי הקופה הציבורית. זאת, הן לאור הפגיעה הקשה בקופה הציבורית הנלווית לעבירות אלו; הן לאור הקושי הרב שבחשיפתן. בית המשפט הדן בעבירות מס בוחן את משך ביצוע העבירות – אם תקופה קצרה או ממושכת, הכספים שנגזלו מהקופה הציבורית, אם הוסר המחדל באופן שעשוי היה לרפא במידת מה את הנזק שגרם לציבור במעשים או לא, האם הופק רווח ישיר או עקיף.

עורך דין פלילי צווארון לבן | עורך דין מיסים

בהליכי חקירה פליליים בהליכי שימוע פלילי או כתב אישום פלילי בעבירות מס חשוב לפנות לייצוג משפט מעורך דין מסים בעל ניסיון משפטי בתחום המס, ומומלץ לפנות לעורך דין הבקיא ברזי המשפט הפלילי, עורך דין פלילי בעל ידע בעבירות צווארון לבן ועבירות כלכליות שכן בהליכים פליליים מול רשויות המס מתנהלים, לא פעם במקביל, הליכי מס אזרחיים ופליליים. חשוב כי עורך הדין הפלילי יבחן את נסיבות המקרה והחשיפה המשפטית של הלקוח, בין אם מדובר באדם פרטי ובין אם מדובר בעוסק או חברה, ילחם על חפותכם ויספק הגנה משפטית מול הרשויות בישראל.

חקירת עבירות מס הכנסה ועבירות מע”מ

מדי יום מוזמנים אנשים בישראל לרשויות החקירה, בין אם מדובר במסירת עדות או חקירה תחת אזהרה, בין אם מדובר בגופי חקירה בעלי התמחות מיוחדת כגון – רשות ניירות ערך, רשות התחרות, רשות המסים – כאשר בחקירות מס בפני רשויות המס השונות מתנהלים מדי יום הליכים משפטיים בתיקי מס ועבירות מס. רשויות המדינה מבקשות למצות את הדין עם עברייני הפשיעה הכלכלית, להעניש ולהרתיע סרבני תשלום ומבצעי עבירות מס. במקרים כגון אלה, מומלץ לפנות לעורך דין מיסים בעל ניסיון משפטי בתחום המס, עורך דין הבקיא בהליכי המס האזרחיים והפליליים. עו״ד מיסים אשר יבחן את נסיבות המקרה והחשיפה המשפטית של הלקוח, אדם פרטי או חברה, ילחם על חפותכם ויספק הגנה משפטית מול רשויות המס.

צילום: FREEPIK

חקירות פליליות – עבירות פליליות בתחומי המסים

עבירות פליליות בתחומי המס הן מבין העבירות הנפוצות ביותר בישראל, בין אם מדובר בעבירות טכניות ובין אם מדובר בעבירות מהותיות חמורות. אזרחים מן השורה נלקחים כמעט מדי יום, בשעות בוקר מוקדמות לחקירה או מקבלים הזמנה במייל או בטלפון ולמתבקשים להגיע אל יחידת החקירות לצורך מתן עדות או חקירה תחת אזהרה כחשודים.

אם קיבלתם זימון שכזה, המלצתנו – פנו בהקדם לייעוץ לפני חקירה מעורך דין מסים הבקיא במשפט הפלילי, בטרם תגיעו ליחידת החקירות ולרשות אשר זימנה אתכם, בטרם אתם מוסרים גרסה ראשונית או מעבירים כל פרט לחוקר, מידע אשר עלול לשמש כנגדכם.

עורך דין מסים מקצועי ומיומן מהווה יסביר לכם את זכויותיכם בהליך המשפטי, יתנהל מול רשות החקירה ויהווה מגן לזכויותיכם המשפטיות. עורך דין מיומן ומקצועי יוכל, במקרים מסוימים, לקדם את סגירת התיק בעניינכם בסיום הליכי החקירה ואף לא פעם, למנוע הגשת כתב אישום, להציג את טיעוניכם המשפטיים והעובדתיים בהליכים משפטיים, כמו לדוגמה בשימוע פלילי, ואף לפעול במקביל בהליכים אזרחיים כדי לסיים את ההליך המשפטי כנגדכם בחשיפה כלכלית נמוכה ככל האפשר.

זכויותיכם בהליך חקירה

חוקר חייב להודיע לנחקר כי הוא חשוד ונחקר תחת אזהרה. קבלתם זימון לחקירה באזהרה ואתם נחקרים בחשד לביצוע עבירות פליליות, דעו כי הדברים שתגידו עלולים לשמש כנגדכם. זומנתם לעדות או חקירה ? מומלץ ורצוי לפנות לייצוג משפטי לקבלת ייעוץ לפני חקירה מעורך דין הבקיא בתחום המסים ובייצוג משפטי בעבירות פליליות וצווארון לבן. חשוב כי פניה בתחום עבירות המס תהיה לעורך הדין המתמחה בסוגיות מס הכנסה או מע״מ, בעל הבנה וידע בתחום המס באופן ספציפי.

נקראתם לחקירה ? השתדלו לענות תשובות קצרות וממוקדות

מסמכים – בקשו לראות מסמכים שאתם נשאלים לגביהם וזאת עוד לפני שאתם מספקים מענה. לא פעם מדובר במסמכים שאינם קיימים או בתרגיל של יחידת החקירות לנסות ולחלץ מידע שעלול לגרום להפללתכם.

תרגילי חקירה – חוקר יכול לשקר! חוקר יכול לומר לכם שיש בידו מסמך או ראיה אחרת כשזה לא באמת כך!, הכל על מנת לדובב נחקר לספק מידע.

מצב נפשי או רפואי – אם אינכם חשים בטוב תוכלו לבקש הפסקה או סיוע רפואי, לבקש לשתות מים וכו׳, ככל שאתם נזקקים לכך.

האם לשמור על זכות השתיקה? סוגיה זו מורכבת ותלויה בנסיבות המקרה. שתיקה היא זכות המוקנית לכם בדין ואולם, אם תשתקו במהלך החקירה, הדבר יחזק את הראיות כנגדכם. סוגיה זו דורשת ייעוץ משפטי ממוקד בעניינכם, תוך הבנת מלוא הנסיבות.

הודעתכם – כאשר החקירה הפלילית מסתיימת אל תמהרו לקום ולעזוב, קראו את מלוא הודעתכם – כל שאלה וכל תשובה – בטרם תסיימו את החקירה. אם קיימים אי דיוקים בנוסח שנרשם חשוב לציין זאת בפני החוקרים ולעמוד על תיקון המסמך בטרם תחתמו.

חיסיון משפטי – חיסיון חל רק על דברים שתמסרו לעורך הדין שלכם. זאת בשונה מדברים שמסרתם לרואה החשבון, יועץ המס או מנהל החשבונות שלכם. אם אלה ייחקרו באזהרה או יידרשו למסור עדות, עליהם למסור את המידע שמסרתם להם – לרשויות החוק.

הליך חקירה הוא הליך מלחיץ, במיוחד לאנשים נורמטיביים אשר מדובר בפעם הראשונה בה הם נמצאים בסיטואציה כגון זו. חשוב להתכונן לחקירה עם עורך הדין כראוי, לשמור על ערנות לאורך כל הליך החקירה.

פניה לעורך דין מיסים לליווי בהליכי חקירת מס

חשוב לפנות למשרד עורכי דין הבקיא בחקיקת המס ובחקיקה הכלכלית. משרד עורכי דין בעל ידע משפטי בייצוג בתיקים כלכליים תוך התמחות בדיני המס – מיסוי אזרחי ומיסוי פלילי, המייצג בתיקים כלכליים ועבירות צווארון לבן.

משרד עורך דין מיסים צווארון לבן מנוסה ומקצועי יפעל להגן משפטית על זכויותיכם, תוך בחינת נסיבות התיק ובחירת אסטרטגיה אזרחית ופלילית בתיקכם, כדי להקטין את הסכנה הפלילית וכן חשיפת המס שלכם. לפיכך, אם זומנתם לחקירה, שימוע פלילי או הוגש כנגדכם כתב אישום, חשוב להקדיש זמן לבחירת עורך דין מיסים המתמחה בתחום זה.

** אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי מכל סוג שהוא. המסתמך על תוכן המאמר ללא היוועצות משפטית פרטנית, עושה זאת על דעת עצמו בלבד ועל אחריותו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן