Skip to content

כשדייויד בואי ויוהן סבסטיאן באך נפגשים נוצר אבק כוכבים

להקת המחול האמריקאית "קומפלקשנס" COMPLEXIONS  זוכת "פרס הביקורת" האמריקאי, מגיעה לארץ עם המופע STAR DUST - "אבק כוכבים".  בשתי יצירות המחול המוקדשות לענקי המוסיקה באך ובואי תבצע הלהקה מחוות הוקרה שמפגישות בין מוסיקת בארוק קונצרטנטית קלאסית, למוסיקת פופ ורוק אנד רול. זוהי חגיגה של מחול ומוסיקה שמנצחת את הזמן. החל מתחילת דצמבר 2021 בהיכל אמנויות הבמה הרצליה, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

להקת הקומפלקשיינס הניו יורקית פותחת את עונת המחול בהיכל אמנויות הבמה הרצליה עם  "סטאר דאסט" אבק כוכבים. במופע יועלו שתי יצירות המוקדשות לגאוני המוסיקה יוהאן סבאסטיאן באך, ודייויד בואי. 

"אבק כוכבים" – יצירת מחול שמביאה חיבור מיוחד בין מוסיקת בארוק למוסיקת רוק אנד רול. צילום: שארן ברדפורד Sharen Bradford.

המופע מוקדש לזכרו של המפיק ואיש התרבות רפי בן יעקב ז"ל, שאהב מחול ובמשך שנים חשף לקהל הישראלי את מיטב להקות המחול מהעולם והיה הראשון שהכיר לקהל הישראלי את להקת "קומפלקשנס"

"קומפלקשנס" שהוקמה לפני עשרים וחמש שנים על ידי דווייט רודן ודזמונד ריצ'רדסון, שניהם סולנים לשעבר בלהקת אלווין איילי ידועה במפגש שהיא מייצרת בין רקדנים מדיסציפלינות שונות ובאינטראקציה הכוריאוגרפית החדשנית ושוברת גבולות שהיא מפגינה בעבודותיה.

המופע STAR DUST מפגין את יכולותיה של הלהקה לקחת את הקהל למסע גילוי היוצא מתוך הקלאסי ואינו מפחד לגעת גם בפופ ארט.

"סטאר דאסט" – פותח את עונת המחול בהיכל התרבות הרצליה.  רקדני הלהקה ידועים בווירטואוזיות ובאתלטיות הפראית שלהם. צילום: שארן בראדפורד  Sharen Bradford.

דווייט רודן  נחשב לכוריאוגרף שטבע שפה חדשה מבחינה תנועתית, בימתית ודזמונד ריצ'רדסון מוגדר על ידי מבקרי המחול ואנשי מקצוע כ"אחד הרקדנים הנשגבים ביותר "( ניו יורק טיימס).

הלהקה שהקימו, פיתחה סגנון עכשווי וייחודי משלה השואב את השראתו מהדופק התוסס של העיר ניו יורק. חומרים אלה מורכבים מהססגוניות האתנית תרבותית, מהשפעות של קולנוע, צילום, טלוויזיה, אופנה עכשווית, תיאטרון, מחול קלאסי מחול רחוב ומתרבות הפופ.

קומפלקשיינס מחול אמריקאי עכשווי. צילום: Rachel-Neville רחל נוויל

16 רקדני הלהקה ידועים בווירטואוזיות ובאתלטיות הפראית שלהם והם מהמוכשרים והמוערכים ביותר בעולם המחול העכשווי.

בחלקו הראשון של הערב תבצע הלהקה את "באך 25 " מאת דוויט רודן על פי מוסיקה של  יוהאן סבסטיאן באך ובנו קרל פיליפ עמנואל באך והיא משלבת מחול עכשווי עם טכניקת בלט.

https://vimeo.com/311906359

חלקו השני של הערב יוקדש ליצירה  STAR DUST , לכוריאוגרפיה מאת  דוויט רודן -מעין מכתב אהבה לאייקון הפופ דיוויד בואי בו מופיעים הרקדנים לצלילי להיטים כמו Heroes, Space Oddity ו- Young Americans. בשילוב תלבושות, איפור ותאורה מרהיבים, הכוריאוגרפיה סוחפת את הקהל היישר לעולמו המסעיר של אייקון הפופ הבלתי נשכח.

https://www.youtube.com/watch?v=hpz4Lh1oljs

הביקורות משבחות ערב זה בכל מקום בו הועלה:

"אחד ממופעי המחול המלהיבים שראיתי מעודי, יותר קונצרט רוק מבלט."     (וושינגטון פוסט)

"המקצוענות של רקדני קומפלקשנס פשוט מעוררת השתאות. כל אחד ואחד מהם. בראבו!" (ברודווי וורלד)

"הקהל השתולל ורצה עוד ועוד" (בילבורד)

מועדי המופעים:

היכל התרבות הרצליה

8.12.21 , יום רביעי , שעה 20:30

9.12.21 , יום חמישי , שעה 20:30

10.12.21 , יום שישי , שעה 13:00

10.12.21 , יום שישי , שעה 21:30

11.12.21 שבת , שעה 12:00

11.12.21 מוצ"ש , שעה 21:00.

תיאטרון ירושלים

13.12.21 יום שני, שעה 20:30 בתיאטרון ירושלים

כמה מילים על שני גאוני המוסיקה

יוהאן סבסטיאן בַּאך  (1685-1750)היה מלחין גרמני מתקופת הבארוק, הנמנה עם נגני העוגב והמלחינים הגדולים ביותר בכל הזמנים.
יוהאן סבאסטיאן באך. מקור הצילום ויקיפדיה.
בנוסף להיותו מלחין הוא היה מוזיקולוג, כנר ראשי, מנצח מקהלה, וניגן בכלים כגון עוגב, צ'מבלו, ויולה וכינור. יצירותיו של באך, הכתובות תוך מיצוי אמנותי וטכני של טכניקת הקונטרפונקט, נודעות בעומקן האינטלקטואלי וביופיין האמנותי ועל כן רבים רואים בבאך את המלחין שהביא לשיאה את המוזיקה הפוליפונית. בין יצירותיו החשובות והמוכרות ביותר: מתיאוס פסיון, יוהנס פסיון, הקונצ'רטי הברדרבורגים, אמנות הפוגה ועוד.
דייויד בואי (1947-2016) היה מוזיקאי בריטי, זמר, שחקן,צייר, ומפיק מוזיקלי אנגלי. הוא זכה בפרס הגאמי למפעל חיים, פרס המוזיקה הבריטית ופרס אמי.
דייויד בואי, בהופעה בשיקאגו. מקור הצילום ויקיפדיה. צילום: אדם ביאלאוסקי.
הקריירה המוזיקלית שלו, שנפרסה על פני כחמישה עשורים, זכתה להוקרה בזכות שילובי תחומי אמנות שונים ביצירתו, חלוציותו בסגנונות מוזיקליים רבים ושילוב אלמנטים חזותיים פורצי דרך בהופעותיו. יצירותיו נעו בין ז'אנרים שונים. השינויים שעבר ובעיקר הדרך שבהּ גילם זהויות שונות, העניקו לו בתקשורת את הכינוי "הזיקית של הרוק אנד רול". בואי דורג במקום ה-39 ברשימת " 100 האמנים הגדולים בכל הזמנים" של המגזין "רולינג סטון."

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן