Skip to content

עצרת מעוטת משתתפים לזכרו של יצחק רבין

כמה עשרות בודדות של אנשי מרץ הגיעו הערב לכיכר רבין לציון יום הירצחו של ראש הממשלה ז"ל. שום גורם ממלכתי לא הגיע לטקס למעט שרי מרץ בממשלה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: SK

בעצרת מעוטת משתתפים, קיימה הערב (חמישי) מפלגת מרץ את טקס יום הזיכרון לזכר ראש הממשלה יצחק רבין שנרצח לפני 26 שנה ב-4 בנובמבר 1995 בשל נכונותו ורצונו להגיע לשלום עם הפלסטינים והארצות השכנות לישראל, כולל סוריה. בטקס נשאו דברים יו"ר מרץ, שר הריאות, ח"כ ניצו הורוביץ והשרה לאיכות הסביבה חברת הכנסת תמר זנדברג, והשר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ עיסאווי פריג. מיעוט המשתתפים, התפאורה וההגברה המינימלית, הגבירו את התחושה כי רצח ראש הממשלה לאחר ההסתה הפרועה בכיכר ציון, מתעמם עם השנים, והיעדר כל נציג ממלכתי או מטעם ממשלת השינוי הבליטו את חוסר העניין ורצון הימין למעט בחשיבות האירוע שזעזע וטלטל מדינה שלמה.

רבין שר שיר לשלום עם מירי אלוני – נובמבר 1995, דקות ספורות לפני רציחתו (צילום: חדשות 2 לשימוש חופשי)
צילום: SK
צילום: SK
צילום: SK
צילום: SK

הניכור בין מפלגות השמאל, העבודה ומרץ ניכר גם בהיעדר נכונות לקיים טקס משותף לזכרו של רבין ז"ל. שלשום ערכה מפלגת העבודה טקס זיכרון משל עצמה והיום ערכה זאת מרץ.  ההמונים שמילאו את הכיכר ביום הרצח וקיוו לשלום, הלכו והתמעטו בחולף השנים, במיוחד על רקע היעדר תקציב ציבורי כלשהו לקיום יום הזיכרון, כפי שראוי היה לקיימו. אגב, את הפגנת השנאה בכיכר ציון החליפה הפגנת שנאה כלפי הממשלה הנוכחית בעצרת ה'ימין' שארגנו הביביסטים, אוהדי יו"ר האפוזיציה בנימין נתניהו, זה שעמד על המרפסת בכיכר ציון בהפגנת השנאה הגדולה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן